Spadek mocy po wymianie uszczelek pod wtryskami i pokrywą zaworów.

Postprzez Pawelwielki » 5 lis 2012, 13:00

Witam wszystkich,
Piszę do was ponieważ mam poważny problem ze swoją mazdą i jesteście moją ostatnią deską ratunku.
Kilka miesięcy temu zauważyłem wyciek spod wtrysków oraz\lub pokrywy zaworów. Wyciek nie był bardzo duży lecz widac było, że silnik się "pocił" więc postanowiłem to zrobić przed zimą i mrozami.
W warztacie w Grodzisku Mazowieckim wymieniłem uszczelki pod wtryskami, uszczelkę pod pokrywą zaworów oraz jak polecił mechanik uszczelki pod kolektorem i tu zaczął się mój dramat.

Silnik nagle sracił moc i w dolnej partii obrotów ( przed 1800) i w górnej ( powyżej 2200).
Odczuwalny był powazny spadek mocy, nie czuć było "uderzenia turbiny" przy przechodzeniu z 1800 do 2500 obrotów. W dolnym zakresie obrotów silnik był słaby jakby ciągnał za soba duża przyczepę.
Może pomocne będzie jak wspomne też, że komputer pokładowy zaczał pokazywac sporo większe spalanie, lecz auto nei paliło więcej, to samo co wcześniej około 5,5 -6 l. na 100 km.

Co zdiagnozowano po "naprawie usterki" :

-Silnik pracuje równo cichutko, nie widac różnicy w kulturze pracy przed i po "naprawie" tylko spadek mocy (podejrzewano złą grubość uszczelek pod wtryskami, lecz tą wątpliwość "usunięto", uszczelki były zakładane oryginalne, kupowane w salonie mazdy po podaniu numeru VIN)

-Sprawdzono pod komputerem parametry silnika i wskazywały "odpowiednie" parametry.Przynajmniej tak stwierdził mechanik, ale nei wiek czy jest to kwesta wskazania komputera czy kwestia interpretacji wyników.

-na komputerze nie wykryto żadnych błędów

-Silnik nie miał "nieszczelności", nic z niego nie kapie i podczas pracy spryskiwano go benzyna, nie wykryto przelotów.

-wyjęto i przeczyszczono zawór EGR, nie stwierdzono nieprawidłowości

-Przeczyszczono dolot do silnika,, mechanik powiedział, że był lekko zabrudzony lecz nie na tyle, że mogło to spowodowac taki spadek mocy.

-sprawdzono pod kątek "elektrycznym" przewody i sterowania, niby jest ok, wszedzie dochodzi odpowiedni prąd, choć jst to tylko stwierdzenie mechanika, bez dokładnych szczegołów

-Wyjęto i włożono sprawny (od innego samochodu) czujnik przepływu powietrza i sytuacja wogóle nie zmieniła się ( prawdopodobnie gdyby był uszkodzony pokazywane byłyby błedy na komputerze, a tu nie było żadnych)

-Wyjęto turbinę i stwierdzono że nie trzyma szczelności, widać ze się poci i chodzi juz odrobine ciężej niz powinna. Zregenerowano ją w zakładzie w Mielcu (wymieniono wszystkie podzespoły, otrzymałem na nią rok gwarancji) mechanik polecał zakład, współpracuje z nim od kilku lat, nie miał z nim nigdy problemów.

Od czasu naprawienia turbiny moc znacznie wzrosła, lecz zanim się turbina załączy samochód dalej "muli" jest teraz jakby dużo większa turbo dziura i auto nie przyspiesza jak powinno, jak wcześniej przed naprawą.
– Przy regeneracji turbiny wymieniłem olej, filtry (wszystkie).
Idąc za ciosem przeczysciłem wtryski specyfikiem do czyszczenia wtrysków który sie nazywa "Forte". Jedna butelka do filtra paliwa druga w bak do połowy zalany.
Od tego czasu Silnik zaczął jakby pracować odrobinkę lepiej i ciszej, widać że specyfik troszeczkę pomógł na wtryski, ale nie naprawił "usterki".
Nie jestem pewien, czy wspominana naprawa jest przyczyna tej usterki, ale łączę te dwie rzeczy na chwile obecną ponieważ stały się w jednym czasie.

Macie może pomysły co może być przyczyną tego stanu rzeczy?
Jeżeli nie to czy jesteście w stanei polecić jakiś dobry zakład w Warszawie gdzie możnaby zdiagnozowac usterkę i nie zapłacić za to kilka tysięcy ;) i nie usłyszeń "diagnozy" w stylu: " Proszę spróbować wymienić wtryski (za 2,5 tyś.zł.) a zobaczymy co się stanie." :)
Będę wdzięczny za sugestie
Początkujący
 
Od: 2 lis 2012, 16:19
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1,6 Diesiel 80 KW r.2005

Postprzez lukaszm » 5 lis 2012, 13:11

Jeśli chodzi o mechanika w okolicach Wa-wy to Auto Jaksa http://www.autojaksa.com.pl/ specjalizują się w mazdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez akostarek » 5 lis 2012, 13:26

ale czy w Dieslach :P ?

może pozmieniali kolejnosc wtrysków ? Z tego co pamiętam to komputer ustala sobie korekty na poszczególne wtryski, do 1500 obr ustala nawet chwilowe. Moze wsadzili Ci inne wtryski ? Sprawdź elektrozawór sterujący turbiną (zmienna geometria), może gdzieś wężyk podciśnieniowy się uszkodził przy kombinowaniu z silnikiem. Próbowałeś odłączyć akum na kilkanaście min? może ECU zrobi adaptacje od nowa. Teoretycznie przy wymianie wtrysków powinno się też wymienić sztywne przewody do wtrysków, ale jak nie cieknie, to raczej nie w tym problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Pawelwielki » 6 lis 2012, 13:09

Przy którejś z wizyt u mechanika Akumulator był chyba rozłączany, bo skasowane zosatły wszystkei ustawienia kompuetra pokłądowego, radia oraz trzeba było ponownie ustawić sterowanie szybami z panelu kierowcy, ale odłącze raz jeszcze.

Podmiana wtrysków ? Nie sądzę i nie podejrzewam, ale 100% pewności nie mam.
Czy kolejnośc wtrysków była zmieniona... może, ale jak to sprawdzić co można by z tym zrobić ?

Elektrozawór byl chyba sprawdzany. Jeżeli to ten po prawej stronie turbiny, który podczas włączania silnika podnosi się i opuszcza to podczas regenracji turbiny był "regenerowany" i tu raczej działa poprawnie.

A co do wężyka podciśnieniowego to nie wiem za bardzo jakbym mógł to sprawdzić. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale sprawdzane było przepływ paliwa na wtryskach i coś w stylu ciśnienia paliwa(o ile dobrze zapamiętałem) i powiedziano mi że ten parametr jest poprawny (o ile dobrze zinterpretowano wynik).

Wydaje mi się, ze to jakaś inna osoba tzw. trzecia powwinna spojrzeć na parametry silnika i poprawnie je zinterpretować. I tu ponawia się pytanie o dobry warsztat.
Początkujący
 
Od: 2 lis 2012, 16:19
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1,6 Diesiel 80 KW r.2005

Postprzez akostarek » 6 lis 2012, 13:41

moje podpowiedzi to tez tylko zgadywanie amatora, więc nie traktuj tego jak wyrocznie.
Chodziło mi o elektrozawór, który steruje podciśnieniem jakie działa na membrane siłownika przy turbo (tą gruche o której pisałeś), ale jeśli grucha reaguje OK to elektrozawór tez jest pewnie OK.

Jakbys chcial dane porównawcze ciśnienia na zasobniku CR dla silnika bez FAP to wal PW.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez nemeziss84 » 25 lis 2012, 20:38

Witam mogę powiedzieć że już jestem znawcą w tym temacie problem jest banalny wręcz idiotyczny.
Sprawdź wszystkie przewody wysokiego ciśnienia w okolicy filtra paliwa zobaczy czy gdzieś nie dmucha i nie huczy.
Te silniki mają to do siebie że jak jest coś nieszczelnego to nie mają mocy w ogóle.
U mnie samochód nic nie ciągnął i okazało się że taki mały przewód przy filtrze paliwa był przetarty i złamany i przez to nie chciał ciągnąć polecam to sprawdzić .... <czarodziej> tanio i szybko.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2012, 10:50
Posty: 7
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 66KW (90KM)

Postprzez Pawelwielki » 29 lis 2012, 15:24

Wszelkie nieszczelności zostały sprawdzane, już przez dwóch mechaników.
Co do przewodów wysokiego ciśnienia to sprawdzę to, wskazówka godna uwagi, aczkolwiek pod uwage trzeba wziąc fakt, że
mimo brau różnicy w spalaniu od tankowania do tankowania
i dimetralnym spadku mocy
to wskazania komputera pokladowego dot. spalania bardzo wzrosly.
Doszły do mnie słuchy, ze może to byc programowanie wtrysków, przy odpowiednim komputerze, ale nie kazdym serwisowym, można to sprawdzić i poprawnie skonfigurowac.
Mam namiar w dwa miejsca które zajmowały sie tym tematem, jeżeli to nei pomoże wtedy zajmę sie w\w przewodami.
Dzięki za info.
Początkujący
 
Od: 2 lis 2012, 16:19
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1,6 Diesiel 80 KW r.2005

Postprzez akostarek » 29 lis 2012, 16:39

nie wiem jakie masz wtryski, jeśli Bosch to nie trzeba ich kodować jeśli się je wkłada w to same miejsce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Pawelwielki » 15 mar 2013, 10:08

wciągając się w szczegóły trafiłem w końcu do salonu i podłączyłem się do komputera serwisowego. Tam dowiedziałem się, że w naszych mazdach są dwa rodzaje wtrysków, oprogramowania itd. i te moje trzeba kodować , lecz w tym przypadku nie ma takiej potrzeby. Kolejność jest dobra, wtryski są poprawnie zakodowane i generalnie z komputerem nie ma problemu.

Panowie w serwisie, chyba z rozpędu, bo o to nie prosiłem wyciągnęli te wtryski i okazało się, że jedna komora była zalana paliwem, co ewidentnie wskazuje na problemy z wtryskiwaczami, mimo brku jakichkolwiek błędów na komputerze. Wykłóciłem się, za wyjęcie wtrysków nie zapłaciłem i dostawiłem auto do warsztatu specjalizującego się w naprawie i regeneracji wtrysków. Tu okazało się, ze o ile wtryski nie są "zniszczone" czy fizycznie uszkodzone to są jakby zużyte, standard na przebieg około 200 tyś.

Test wszystkich czterech wtrysków wykazał, że auto dostaje prawie połowę mniejszą dawkę paliwa co powinien. Zgodziłem się na pełną regenerację wtrysków. w sumie ze wszystkim zapłaciłem 2800 :( bolało jak cholera ale od tygodnia auto jeździ jak nowe. Dostałem rok gwarancji na wtryski, może to koniec walki. Warsztat w którym to robiłem, jest chyba dość drogi, nie oszczędzają na portfelu człowieka ;) aczkolwiek wyglądają na ludzi którzy się znają na temacie.
Początkujący
 
Od: 2 lis 2012, 16:19
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1,6 Diesiel 80 KW r.2005

Postprzez akostarek » 15 mar 2013, 19:18

prawie 3 koła to potężna kwota jak na regeneracje TWOICH wtrysków, nówki Boscha stoją bodajże koło 1000.
Ważne że autko śmiga, oby wystarczyły już do końca :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 15 mar 2013, 20:22

A ja się wkurzam, że koło pasowe mi padło za 300zł i po wymianie znowu następne się psuje, teraz alternator za 350zł a tu takie kwoty padają...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323