Mazda 3 Diesel tryb awaryjny, obroty max 3000

Witam,
Wiem, że temat już był wałkowany, ale na żadnym forum nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Otóż od jakiegoś tygodnia mam mega kłopot z mazdą bardzo często włącza się tryb awaryjny silnika, obroty MAX 3000, auto zamula. Dodam, że wcześniej spotkałem się z tym problem, natomiast występował on bardzo rzadko i głownie jeżdżąc w trasie. Teraz wystarczy, że wyjadę na ulicę i dupa auto zamula obroty max 3000, wcześniej po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu było ok, natomiast teraz nawet po przejechaniu 100 metrów dzieje się to samo. Przeczytałem gdzieś na forum, że może to być problem z filtrem paliwa, wymieniłem i nic się nie zmieniło. Podłączałem kompa pod auto, ale dupa nie ma żadnych błędów (sprawdzałem również wtedy gdy ten problem występował). Następny mój pomysł to przepływomierz przeczyściłem go, nawet wyłączyłem wtyczkę od przepływomierza ale nic to nie dało. Znalazłem na forum, że może to być jeszcze problem z zaworem EGR, turbina do regeneracji. Chciałbym także dodać, że żadna kontrolka się nie świeci. Proszę o pomoc:P Ponieważ najpierw chciałbym sam wszystko sprawdzić zanim miałby oddać auto do mechanika, który będzie wymyślał itd itp.... Z góry dziękuję za pomoc:)
Wiem, że temat już był wałkowany, ale na żadnym forum nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Otóż od jakiegoś tygodnia mam mega kłopot z mazdą bardzo często włącza się tryb awaryjny silnika, obroty MAX 3000, auto zamula. Dodam, że wcześniej spotkałem się z tym problem, natomiast występował on bardzo rzadko i głownie jeżdżąc w trasie. Teraz wystarczy, że wyjadę na ulicę i dupa auto zamula obroty max 3000, wcześniej po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu było ok, natomiast teraz nawet po przejechaniu 100 metrów dzieje się to samo. Przeczytałem gdzieś na forum, że może to być problem z filtrem paliwa, wymieniłem i nic się nie zmieniło. Podłączałem kompa pod auto, ale dupa nie ma żadnych błędów (sprawdzałem również wtedy gdy ten problem występował). Następny mój pomysł to przepływomierz przeczyściłem go, nawet wyłączyłem wtyczkę od przepływomierza ale nic to nie dało. Znalazłem na forum, że może to być jeszcze problem z zaworem EGR, turbina do regeneracji. Chciałbym także dodać, że żadna kontrolka się nie świeci. Proszę o pomoc:P Ponieważ najpierw chciałbym sam wszystko sprawdzić zanim miałby oddać auto do mechanika, który będzie wymyślał itd itp.... Z góry dziękuję za pomoc:)