Mazda 3 Diesel tryb awaryjny, obroty max 3000

Postprzez tdudas » 1 lis 2012, 11:54

Witam,

Wiem, że temat już był wałkowany, ale na żadnym forum nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Otóż od jakiegoś tygodnia mam mega kłopot z mazdą bardzo często włącza się tryb awaryjny silnika, obroty MAX 3000, auto zamula. Dodam, że wcześniej spotkałem się z tym problem, natomiast występował on bardzo rzadko i głownie jeżdżąc w trasie. Teraz wystarczy, że wyjadę na ulicę i dupa auto zamula obroty max 3000, wcześniej po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu było ok, natomiast teraz nawet po przejechaniu 100 metrów dzieje się to samo. Przeczytałem gdzieś na forum, że może to być problem z filtrem paliwa, wymieniłem i nic się nie zmieniło. Podłączałem kompa pod auto, ale dupa nie ma żadnych błędów (sprawdzałem również wtedy gdy ten problem występował). Następny mój pomysł to przepływomierz przeczyściłem go, nawet wyłączyłem wtyczkę od przepływomierza ale nic to nie dało. Znalazłem na forum, że może to być jeszcze problem z zaworem EGR, turbina do regeneracji. Chciałbym także dodać, że żadna kontrolka się nie świeci. Proszę o pomoc:P Ponieważ najpierw chciałbym sam wszystko sprawdzić zanim miałby oddać auto do mechanika, który będzie wymyślał itd itp.... Z góry dziękuję za pomoc:)
tdudas
 

Postprzez akostarek » 1 lis 2012, 15:05

powodów może być wiele, poszukaj w tym http://static.hubus.pl/pub/skoczek/1.6% ... ILNIKA.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tdudas » 1 lis 2012, 19:44

pdf fajny, na pewno się przyda, ale jakie są najczęstsze przypadki że tak się dzieje. Chyba najlepiej będzie jak podjadę na diagnostykę
tdudas
 

Postprzez akostarek » 2 lis 2012, 08:46

Często pojawia się przy problemach typu: zapchany filtr paliwa, turbo przeładowuje, coś z regulacją ciśnienia paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez dobrzyn22 » 2 lis 2012, 09:24

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=114&t=102870

przejrzyj ten wątek – przypadek prawie identyczny...

PS. Jeżeli się potwierdzi to połączę oba wątki – czekamy na info
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tdudas » 6 lis 2012, 20:42

Chciałbym dodać, że problem nagle zniknął, nie wiem czy z powodu wyższej temperatury na dworze. Dzisiaj przyjechał do mnie przepływomierz wymienię go i zobaczę co będzie się działo
tdudas
 

Postprzez kapiczek » 8 gru 2012, 17:10

I co tam, jak tam? Czekam na odzew :– )

Mam podobny problem ze swoją Madzią. Wyczyściłem dzisiaj EGR, bo mi komputer wyrzucał błąd z zamarzniętym zaworem, jednakże nie odczuwam żadnej poprawy w komforcie jazdy. Komputer również wykazuje błąd P138B, który dotyczy awarii systemu świec żarowych. Zastanawiam się, czy to może być przepływka, czy też coś poważniejszego(?) Filt paliwa wymieniałem około 10k km temu.
kapiczek
 

Postprzez akostarek » 8 gru 2012, 17:14

odłącz przepływkę i zobacz jak jeździ (wywali błędy), ale wątpię, żeby przepływska mogła dawać takie objawy.
Po czyszczeniu EGR'a błąd nadal się pojawia ? może jest po prostu elektrycznie padnięty, zostaje wymiana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323