Witam,
Wiem, że temat już był wałkowany, ale na żadnym forum nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Otóż od jakiegoś tygodnia mam mega kłopot z mazdą bardzo często włącza się tryb awaryjny silnika, obroty MAX 3000, auto zamula. Dodam, że wcześniej spotkałem się z tym problem, natomiast występował on bardzo rzadko i głownie jeżdżąc w trasie. Teraz wystarczy, że wyjadę na ulicę i dupa auto zamula obroty max 3000, wcześniej po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu było ok, natomiast teraz nawet po przejechaniu 100 metrów dzieje się to samo. Przeczytałem gdzieś na forum, że może to być problem z filtrem paliwa, wymieniłem i nic się nie zmieniło. Podłączałem kompa pod auto, ale dupa nie ma żadnych błędów (sprawdzałem również wtedy gdy ten problem występował). Następny mój pomysł to przepływomierz przeczyściłem go, nawet wyłączyłem wtyczkę od przepływomierza ale nic to nie dało. Znalazłem na forum, że może to być jeszcze problem z zaworem EGR, turbina do regeneracji. Chciałbym także dodać, że żadna kontrolka się nie świeci. Proszę o pomoc:P Ponieważ najpierw chciałbym sam wszystko sprawdzić zanim miałby oddać auto do mechanika, który będzie wymyślał itd itp.... Z góry dziękuję za pomoc:)
Mazda 3 Diesel tryb awaryjny, obroty max 3000
Strona 1 z 1
powodów może być wiele, poszukaj w tym http://static.hubus.pl/pub/skoczek/1.6% ... ILNIKA.pdf
pdf fajny, na pewno się przyda, ale jakie są najczęstsze przypadki że tak się dzieje. Chyba najlepiej będzie jak podjadę na diagnostykę
-
tdudas
Często pojawia się przy problemach typu: zapchany filtr paliwa, turbo przeładowuje, coś z regulacją ciśnienia paliwa.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=114&t=102870
przejrzyj ten wątek – przypadek prawie identyczny...
PS. Jeżeli się potwierdzi to połączę oba wątki – czekamy na info
przejrzyj ten wątek – przypadek prawie identyczny...
PS. Jeżeli się potwierdzi to połączę oba wątki – czekamy na info
Chciałbym dodać, że problem nagle zniknął, nie wiem czy z powodu wyższej temperatury na dworze. Dzisiaj przyjechał do mnie przepływomierz wymienię go i zobaczę co będzie się działo
-
tdudas
I co tam, jak tam? Czekam na odzew :– )
Mam podobny problem ze swoją Madzią. Wyczyściłem dzisiaj EGR, bo mi komputer wyrzucał błąd z zamarzniętym zaworem, jednakże nie odczuwam żadnej poprawy w komforcie jazdy. Komputer również wykazuje błąd P138B, który dotyczy awarii systemu świec żarowych. Zastanawiam się, czy to może być przepływka, czy też coś poważniejszego(?) Filt paliwa wymieniałem około 10k km temu.
Mam podobny problem ze swoją Madzią. Wyczyściłem dzisiaj EGR, bo mi komputer wyrzucał błąd z zamarzniętym zaworem, jednakże nie odczuwam żadnej poprawy w komforcie jazdy. Komputer również wykazuje błąd P138B, który dotyczy awarii systemu świec żarowych. Zastanawiam się, czy to może być przepływka, czy też coś poważniejszego(?) Filt paliwa wymieniałem około 10k km temu.
-
kapiczek
odłącz przepływkę i zobacz jak jeździ (wywali błędy), ale wątpię, żeby przepływska mogła dawać takie objawy.
Po czyszczeniu EGR'a błąd nadal się pojawia ? może jest po prostu elektrycznie padnięty, zostaje wymiana.
Po czyszczeniu EGR'a błąd nadal się pojawia ? może jest po prostu elektrycznie padnięty, zostaje wymiana.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości