Strona 1 z 1

Miska olejowa – 1.6 diesel – dyskusja ogólna

PostNapisane: 30 sie 2012, 11:45
przez eMiZet
Witam, pisałem w innym dziale, bardziej ogolnym ale nikt nie odpisal, możliwe, że znajdę znających odpowiedz w tym dziale, typowo warsztatowym. Posiadam M3 z 2007r wersja diesel 109KM HB. Chcialbym uszczelnic miske olejową, ale nie wiem czy można ją bezproblemowo sciągnąć czy też wiąze się to z demontażem jeszcze czegoś np wydechu/FAPa?

PostNapisane: 30 sie 2012, 13:12
przez miru1968
Poza miska nic nie demontujesz odkrecisz kilkanaście śrub i z głowy, ale z tego co sie zdążyłem dowiedzieć nie wystepuje uszczelka tylko specjalny silikon.

PostNapisane: 30 sie 2012, 20:57
przez akostarek
do tego co pisałeś w poście w dziale BK: FAP i wydech idzie chyba bardziej w stronę skrzyni, w razie czego są 2 mocowania wydechu: nad katalizatorem i przed złączem elastycznym.
Jak już chcesz ściągać michę to warto sprawdzić w jakim stanie jest smok olejowy, w dieslu 2.0 było sporo z tym problemów.
Jak śruby będą mocno doje.. to rozważ tez zakup nowych – może już ktoś grzebał.

Re: Uszczlenienie miski olejowej M3 109KM HB

PostNapisane: 5 wrz 2012, 15:56
przez eMiZet
Mechanik stwierdził że trzeba sciągać wydech i FAPa bo przez smok nie da sie przesunać na bok miski ;/ Ciekawe czy się myli bo porownal do 2.0 czy tez wie co będzie robił i moge byc spokojny.

PostNapisane: 5 wrz 2012, 16:26
przez miru1968
Mogę sie mylić ale chyba czas abyś zmienił mechanika <glupek2>

Re: Uszczlenienie miski olejowej M3 109KM HB

PostNapisane: 5 wrz 2012, 17:38
przez akostarek
ściągał przynajmniej osłonę z dołu ? czy tak strzela ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

w skrócie micha jest płytka w miejscu gdzie idzie wydech, nie wiem jak to wygląda z FAPem, bo tego u siebie nie mam, zdejmiesz dolną osłonę to będzie wiadomo. Poluzowanie mocowań to chyba 2 śruby

PostNapisane: 5 wrz 2012, 22:27
przez eMiZet
akostarek napisał(a):ściągał przynajmniej osłonę z dołu ? czy tak strzela ?

Sciagnal, sciagnal. Stwierdzil ze smok olejowy bedzie wlasnie przeszkadzal i sie miski na tyle nie opusci co trzeba bo oprze sie wlasnie ta czesc blachy ( plytkiej strony) o wydech i raczej nie da rady na tyle skrzywic calej miski aby minąć smoka. Pytalem w ASO ale nie pamietaja bo nigdy nie poprawiali miski w dieslu. Benzyniakom rdzewialy ale pan sie zdzwil jak powiedzialem ze to diesel.

EDYTOWANO
Podjechałem jeszcze w jedno miejsce i potwierdziło sie, nie trzeba wyciągać wydechu :)
Jak widać smok jest czysciutki jak na blisko 100tyś w .pl i 50tyś w .de