Strona 1 z 1
niskie obroty na biegu jałowym

Napisane:
17 sie 2012, 16:18
przez kapa9
Witam mam problem z obrotami poniewasz sa za niskie na biegu jalowym sa w granicy 6k przez co delikatnie telepie silnikiem mozna to odczuc poprzez siedzenie kierowcy Pytanie jest czy mozna jakos je samemu podniesc? czy jak moze byc ewentualna przyczyna ?
[Usunięte]

Napisane:
19 sie 2012, 20:17
przez kapa9

Ten post został usunięty
przez
dobrzyn22 23 paź 2012, 14:03.
Powód: podbijanie
Re: Podniesienie obrotow na biegu jalowym

Napisane:
19 sie 2012, 21:53
przez akostarek
Niestety to raczej nie jest silnik, w którym można regulować obroty biegu jałowego poprzez podkręcenie śrubki / podciągnięcie linki.
Samochód jeździ prawidłowo ? czy zamula ? odpala na dotyk ? może być coś nie tak z regulacją ciśnienia w zasobniku CR – regulator na pompie i czujnik ciśnienia. Może jakieś ograniczenie po stronie niskiego ciśnienia – kiedy był filtr paliwa wymieniany ? Może samo paliwo jakieś lipne ?
Re: Podniesienie obrotow na biegu jalowym

Napisane:
19 sie 2012, 22:21
przez kapa9
Witam i dziekuje za odp

Silnik odpala na dotyk nic sie nie dzieje Filtr paliwa wymieiany byl ok roku temu ostatnio mialem problemy z plynem katalizacyjnym (dolanie)+ zresetowanie komputera lub sterownika ? nie pamietam co dokladnie to bylo od FAP i z przewodami od czujnika cisnienia (gomowe przewody ktore sie przepalily od ciepla ) wymienilem na nowe ale nie orginalne Mieszkam w UK i w serwisie mazdy mi powiedziano 159£ wraz z czujnikiem ! wiedz zalozylem paliwowe za ktore zaplacilem 6,5£ za sztuke Przewody sa dlusze jakies 20cm moze mec to znaczenie ?
Re: Podniesienie obrotow na biegu jalowym

Napisane:
20 sie 2012, 09:42
przez akostarek
Szczerze mówiąc, to nie bardzo wiem o jakich przewodach mówisz, te od czujnika ciśnienia przy FAPie ?
Re: Podniesienie obrotow na biegu jalowym

Napisane:
20 sie 2012, 14:13
przez kapa9
tak dokladnie o tych

Napisane:
20 sie 2012, 14:37
przez akostarek
szczerze powiedziawszy to nie mam FAPa u siebie i nie wiem jak to jest dokładnie zrobione, jeśli są to zwykłe przewody "cisnieniowe" to gdzieś musi być też czujnik różnicowy ciśnienia, to jest to na lewo od akumulatora za przekaźnikiem świec żarowych ?
Jeśli przewód jest nieco dłuższy to raczej to wiele nie zmieni, będzie wpływać tylko na opóźnienie odczytów na czujniku, może coś jest nieszczelne, albo źle podłączone. Skoro była tam nieszczelność to FAP mógł być przez dłuższy czas nie wypalany prawidłowo, może coś z tym ? Szczerze mówiąc nie mam aż takiej wiedzy o tym dziadostwie
Re: Podniesienie obrotow na biegu jalowym

Napisane:
21 sie 2012, 00:38
przez kapa9
to sa dokladnie te przewody od tego czujnika ktorego opisujesz (po lewej przy akumulatoze ) sa zalozone prawidlow bo jedn jes srednicy 0,6mm a drugi 0,8mm wiec nie da sie ich inaczej podlaczyc no wlasnie FAP nie byl wypalany podejrzewm ok 2 miesiey przez brak czasu na dolanie plynu i reset komputera moge go jakos sam wymusic wypalanie bez posiadania IDS
Re: Podniesienie obrotow na biegu jalowym

Napisane:
21 sie 2012, 08:07
przez akostarek
chyba jedyne co możesz zrobić bez IDSa to dłuższa trasa i utrzymywanie obrotów ~3000.
Z drugiej strony, skoro robili CI przy Fapie, to pewnie sprawdzali stopień "zapełnienia", tyle że pewnie ten parametr zleży od ilości cykli regeneracji i wskazań czujnika różnicowego, więc sam już nie wiem

Re: Podniesienie obrotow na biegu jalowym

Napisane:
21 sie 2012, 18:02
przez kapa9
Powiem ci szczeze ze ten Koleszka co mi resetowal ten sterownik od FAP to nie bardzo mial pojecie jak to sie robi dopiero po instrukcji z tego forum razem to zrobilismy wiedz nic po za tym nie sprawdzal mi IDS jechalem ostatnio w traske 500km i autko mialo troche pocisniete ale obroty nic sie nie poprawily Wiem ze w IDS jest taka funkcja wypalania filtra Istnieje jeszcze jakis tanszy odpowiednik IDS-a czym mozna by takie wypalanie wlaczyc ?
Re: Podniesienie obrotow na biegu jalowym

Napisane:
21 sie 2012, 20:32
przez akostarek
Wydaje mi się, że nie ma alternatywy do IDS'a. Tylko trzeba się zastanowić, gdyby problem leżał w zapchanym filtrze (wskazania z czujnika różnicowego ciśnień za i przed filtrem) to ECU i tak by dążyło non stop do wypalania.
Re: Podniesienie obrotow na biegu jalowym

Napisane:
21 sie 2012, 23:37
przez kapa9
no wlasnie ! Filtr paliwa tez raczej nie jest brudny bo chicasz by wiecej auto palilo ! a nie ma zadnych dziwnych objawow

Napisane:
22 sie 2012, 00:01
przez akostarek
masz dostęp do jakiegoś elm327 ? jeśli tak sprawdź może ciśnienie na listwie CR przy wolnych obrotach, u mnie bez odbiorników elektrycznych jest jakieś 260 barów. Problem pojawił się po tym serwisie FAPa ?
Re: Podniesienie obrotow na biegu jalowym

Napisane:
22 sie 2012, 00:20
przez kapa9
Tak problem pojawil sie wraz z problemami z FAP a dokladnie bylo tak : W styczniu bylem na nartach w Alpach i w trakcie wyciczki zapalila sie kotrolka silnika po przyjezdze do domu podlaczylem komputer wyskoczyl blad ze brak plynu katalizacyjneg ( nie pamietam dokladni jake oznaczenie bledu bylo ) ale nie dolalem plynu tylko wykasowalem blad i tak do marca spokoj W marcu kolejny raz zapalila sie kontrolka tym razem uzupelnilem plyn (1L) po jakis 2 tygodiach zobaczylem ze mam przepalone te p[rzewody od czujnika cisnienia wymienilem je i zresetowalem sterownik od FAP w trakcie tych problem w marcu obroty spadly
mam mojego elm327 ale musze go postawic do zycia a jakim programem to sprawdzic ?
Re: Podniesienie obrotow na biegu jalowym

Napisane:
22 sie 2012, 01:16
przez akostarek
Wygląda raczej, że to jest jakoś powiązane z tym nieszczęsnym FAPem, więc ciśnienie na listwie raczej będzie OK, nie wiem co może być powodem tego spadku obrotów, w akcie desperacji możesz spróbować odłączyć akumulator na kilkanaście min...

program: scan xl albo coś innego od tego producenta, scanmaster-elm
Re: Podniesienie obrotow na biegu jalowym

Napisane:
22 sie 2012, 22:13
przez kapa9
odlaczalem akumulator juz wczesniej

nie pomoglo Za kilka dni bede mial spowrotem autocoma to pokombinuje moze pokaze jakis blad