niskie obroty na biegu jałowym

Postprzez kapa9 » 17 sie 2012, 16:18

Witam mam problem z obrotami poniewasz sa za niskie na biegu jalowym sa w granicy 6k przez co delikatnie telepie silnikiem mozna to odczuc poprzez siedzenie kierowcy Pytanie jest czy mozna jakos je samemu podniesc? czy jak moze byc ewentualna przyczyna ?
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 14:57
Posty: 20
Auto: mazda 3

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 23 paź 2012, 14:03.
Powód: podbijanie

Postprzez akostarek » 19 sie 2012, 21:53

Niestety to raczej nie jest silnik, w którym można regulować obroty biegu jałowego poprzez podkręcenie śrubki / podciągnięcie linki.
Samochód jeździ prawidłowo ? czy zamula ? odpala na dotyk ? może być coś nie tak z regulacją ciśnienia w zasobniku CR – regulator na pompie i czujnik ciśnienia. Może jakieś ograniczenie po stronie niskiego ciśnienia – kiedy był filtr paliwa wymieniany ? Może samo paliwo jakieś lipne ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kapa9 » 19 sie 2012, 22:21

Witam i dziekuje za odp :) Silnik odpala na dotyk nic sie nie dzieje Filtr paliwa wymieiany byl ok roku temu ostatnio mialem problemy z plynem katalizacyjnym (dolanie)+ zresetowanie komputera lub sterownika ? nie pamietam co dokladnie to bylo od FAP i z przewodami od czujnika cisnienia (gomowe przewody ktore sie przepalily od ciepla ) wymienilem na nowe ale nie orginalne Mieszkam w UK i w serwisie mazdy mi powiedziano 159£ wraz z czujnikiem ! wiedz zalozylem paliwowe za ktore zaplacilem 6,5£ za sztuke Przewody sa dlusze jakies 20cm moze mec to znaczenie ?
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 14:57
Posty: 20
Auto: mazda 3

Postprzez akostarek » 20 sie 2012, 09:42

Szczerze mówiąc, to nie bardzo wiem o jakich przewodach mówisz, te od czujnika ciśnienia przy FAPie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kapa9 » 20 sie 2012, 14:13

tak dokladnie o tych
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 14:57
Posty: 20
Auto: mazda 3

Postprzez akostarek » 20 sie 2012, 14:37

szczerze powiedziawszy to nie mam FAPa u siebie i nie wiem jak to jest dokładnie zrobione, jeśli są to zwykłe przewody "cisnieniowe" to gdzieś musi być też czujnik różnicowy ciśnienia, to jest to na lewo od akumulatora za przekaźnikiem świec żarowych ?
Jeśli przewód jest nieco dłuższy to raczej to wiele nie zmieni, będzie wpływać tylko na opóźnienie odczytów na czujniku, może coś jest nieszczelne, albo źle podłączone. Skoro była tam nieszczelność to FAP mógł być przez dłuższy czas nie wypalany prawidłowo, może coś z tym ? Szczerze mówiąc nie mam aż takiej wiedzy o tym dziadostwie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kapa9 » 21 sie 2012, 00:38

to sa dokladnie te przewody od tego czujnika ktorego opisujesz (po lewej przy akumulatoze ) sa zalozone prawidlow bo jedn jes srednicy 0,6mm a drugi 0,8mm wiec nie da sie ich inaczej podlaczyc no wlasnie FAP nie byl wypalany podejrzewm ok 2 miesiey przez brak czasu na dolanie plynu i reset komputera moge go jakos sam wymusic wypalanie bez posiadania IDS
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 14:57
Posty: 20
Auto: mazda 3

Postprzez akostarek » 21 sie 2012, 08:07

chyba jedyne co możesz zrobić bez IDSa to dłuższa trasa i utrzymywanie obrotów ~3000.
Z drugiej strony, skoro robili CI przy Fapie, to pewnie sprawdzali stopień "zapełnienia", tyle że pewnie ten parametr zleży od ilości cykli regeneracji i wskazań czujnika różnicowego, więc sam już nie wiem <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kapa9 » 21 sie 2012, 18:02

Powiem ci szczeze ze ten Koleszka co mi resetowal ten sterownik od FAP to nie bardzo mial pojecie jak to sie robi dopiero po instrukcji z tego forum razem to zrobilismy wiedz nic po za tym nie sprawdzal mi IDS jechalem ostatnio w traske 500km i autko mialo troche pocisniete ale obroty nic sie nie poprawily Wiem ze w IDS jest taka funkcja wypalania filtra Istnieje jeszcze jakis tanszy odpowiednik IDS-a czym mozna by takie wypalanie wlaczyc ?
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 14:57
Posty: 20
Auto: mazda 3

Postprzez akostarek » 21 sie 2012, 20:32

Wydaje mi się, że nie ma alternatywy do IDS'a. Tylko trzeba się zastanowić, gdyby problem leżał w zapchanym filtrze (wskazania z czujnika różnicowego ciśnień za i przed filtrem) to ECU i tak by dążyło non stop do wypalania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kapa9 » 21 sie 2012, 23:37

no wlasnie ! Filtr paliwa tez raczej nie jest brudny bo chicasz by wiecej auto palilo ! a nie ma zadnych dziwnych objawow
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 14:57
Posty: 20
Auto: mazda 3

Postprzez akostarek » 22 sie 2012, 00:01

masz dostęp do jakiegoś elm327 ? jeśli tak sprawdź może ciśnienie na listwie CR przy wolnych obrotach, u mnie bez odbiorników elektrycznych jest jakieś 260 barów. Problem pojawił się po tym serwisie FAPa ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kapa9 » 22 sie 2012, 00:20

Tak problem pojawil sie wraz z problemami z FAP a dokladnie bylo tak : W styczniu bylem na nartach w Alpach i w trakcie wyciczki zapalila sie kotrolka silnika po przyjezdze do domu podlaczylem komputer wyskoczyl blad ze brak plynu katalizacyjneg ( nie pamietam dokladni jake oznaczenie bledu bylo ) ale nie dolalem plynu tylko wykasowalem blad i tak do marca spokoj W marcu kolejny raz zapalila sie kontrolka tym razem uzupelnilem plyn (1L) po jakis 2 tygodiach zobaczylem ze mam przepalone te p[rzewody od czujnika cisnienia wymienilem je i zresetowalem sterownik od FAP w trakcie tych problem w marcu obroty spadly
mam mojego elm327 ale musze go postawic do zycia a jakim programem to sprawdzic ?
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 14:57
Posty: 20
Auto: mazda 3

Postprzez akostarek » 22 sie 2012, 01:16

Wygląda raczej, że to jest jakoś powiązane z tym nieszczęsnym FAPem, więc ciśnienie na listwie raczej będzie OK, nie wiem co może być powodem tego spadku obrotów, w akcie desperacji możesz spróbować odłączyć akumulator na kilkanaście min... <co?>
program: scan xl albo coś innego od tego producenta, scanmaster-elm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kapa9 » 22 sie 2012, 22:13

odlaczalem akumulator juz wczesniej :) nie pomoglo Za kilka dni bede mial spowrotem autocoma to pokombinuje moze pokaze jakis blad
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 14:57
Posty: 20
Auto: mazda 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323