silnik przerywa / gaśnie
Miałem podobną sytuację w ubiegłym roku. Silnik gasł i chciał odpalić. następnego dnia wszystko O.K. Diagnoza mechanika – zatkany filtr paliwa – wymiana i....sytuacja się powtarzała. W końcu nie wytrzymałem i zawiozłem Mazdę (1,6 diesel 2005 r.) do serwisu. Troszkę się pomęczyli. Diagnoza – uszkodzony czujnik cisnienia na szynie Common Rail. Wymiana w listopadzie 2011( koszt 800 zł) i do dzisiaj autko jeździ bez zarzutów. A tak na marginesie, również w zeszłym roku usumąłem fizycznie DPF + nowy SOFT. Żadnych problemów poza tym, że czasem lekko kopci przy ruszaniu.
Spróbuj poszukać czujnika ciśnienia w Fordzie, Fiacie i podobnych mających silnik Y6- bedzie znacznie taniej.
Spróbuj poszukać czujnika ciśnienia w Fordzie, Fiacie i podobnych mających silnik Y6- bedzie znacznie taniej.
pawswi2
- Od: 4 wrz 2009, 10:45
- Posty: 7
- Skąd: Czechowice-Dziedzice
- Auto: mazda 3, 1,6 CD, 2005 r.
witam kolegów mam mazde3 1.6 CTDI jet cudowna ale ostatnio mam z nia problemy podczas jazdy zaczyna przerywać na pare sekónd a po chwili gasnie ,odczekam minute moze dwie i normalnie od pala jak by śię nic nie stało do na stepnego razu ,wymieniłem filt paliwa ,pare dni było spokojnie ale sytuacja zaczeła się powtarzać ,zmieniłem stacje i dodałem środka na przeczyszczenie układu paliwowego miałem spokój na pewien czas i znowu to samo podejrzewam moze cos z elektroniki jakis czujnik ale który tyle tego jest .może ktoś miał podobny problem ..szukam pomocy bo o serwiśie lepiej nie gadać bo zedrą do konca ,
- Od: 8 lip 2012, 18:49
- Posty: 3
- Auto: mazda 3 1.6 CTDI 2006r
GAMERA napisał(a):nikt nic nie znalazł a wymieniłem już pół auta:((
czyli co ?
jakieś błędy są ?
czujniki położeni wału korbowego / wałka rozrządu, czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR, regulator wydatku paliwa na pompie, FAP ?
EGR to zazwyczaj nierówna praca, mulenie z dołu itd, jeśli jest z nim coś poważnego nie tak od razu lecą błędy...
jeśli robisz to u tego samego mechanika, który wymienił Ci przy tych objawach przepływomierz, to go zmień, najlepiej na jakiś warsztat specjalizujący się w dieslach.
Gaśnie w czasie jazdy czy na wolnych obrotach ?
jeśli robisz to u tego samego mechanika, który wymienił Ci przy tych objawach przepływomierz, to go zmień, najlepiej na jakiś warsztat specjalizujący się w dieslach.
Gaśnie w czasie jazdy czy na wolnych obrotach ?
w tym silniku egr jest elektryczny, cały czas nie wiem czy robiłeś diagnostykę komputera, egr jakby padał to by na pewno były zapisane błędy...
Z tego co pamiętam, to na forum forda był ktoś, komu EGR powodował podobne objawy, samochód czasem zaczynał sie dusić, nie reagował na gaz i często gasnął, przyczyną był niby EGR. Poszukaj w google "1.6 TDCI gaśnie EGR" czy coś (to ten sam silnik)
Z tego co pamiętam, to na forum forda był ktoś, komu EGR powodował podobne objawy, samochód czasem zaczynał sie dusić, nie reagował na gaz i często gasnął, przyczyną był niby EGR. Poszukaj w google "1.6 TDCI gaśnie EGR" czy coś (to ten sam silnik)
EGR może dać co najmniej kilka różnych błędów Na szybko możesz sprawdzić czy w ogóle się porusza => na włączonym silniku otwórz maskę, wyłącz silnik i dokładnie przysłuchuj się, czy z okolic koło filtr paliwa (na lewo od akumulatora) dochodzi odgłos kilkukrotnego cykania. Powinno być to słychać bez zdejmowania plastikowej osłony. Jeśli nie cyka to coś jest nie tak z nim.
oprócz zaślepienia trzeba jeszcze zmodyfikować oprogramowanie komputera – więc koszt jest spory, opłaca się to robić przy okazji innej ingerencji w soft (chip / wywalenie FAPa). Jeśli EGR jest elektrycznie OK to czyszczenie powinno dać efekt na jakiś czas.
WITAM kto mi wytłumaczty po co w serwisie MAZDY wołają kałcje za EGR – jak jest dobry nie uszkodzony mechanicznie to ponoć oddadzą / koszt EGR 605 zł netto + 230 zł kaucji /
czyżby regeneracja i następnie powtórna sprzedaż ? CZY TO NIE RŻNIĘCIE KLIENTA?
czyżby regeneracja i następnie powtórna sprzedaż ? CZY TO NIE RŻNIĘCIE KLIENTA?
odlew jest jak najbardziej do ponownego wykorzystania, ekologia i takie tam.
Przypomnij czym Ty dokładnie jeździsz, ile dałes za EGRa? W ASO brałeś czy uciekłeś gdzieś indziej?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Majer napisał(a):Witam
Mam poważny problem, otóż przy odpaleniu silnika (bez problemu) przy przekroczeniu ok 1200-2000 obr silnik gaśnie. Zaznaczam, że filtry były wymieniane.
Miał ktoś już z czymś takim do czynienia?
Uwielbiamy takie opisy....
Auto: Seat Ibiza 1.4
Masz problem z Ibizą i na forum seata nie potrafią znaleźć rozwiązania? Mógłbyś opisać co masz za auto bo Mazda 3 2007r nie wiele nam mówi.
Kolego po pierwsze mazda3 występuje w kilku wersjach silników główny podział to benzyna/diesel potem są różne wersje pojemnościowe tych silników w benzynie 1.6, 2.0 i 2.3 natomiast w dieslu 1.6, 2.0 nie jesteśmy wróżkami wiedząc jakie masz auto....
Na każdym biegu Ci gaśnie tzn 1 i 2? W którym momencie od razu po 1200 czy dopiero ok 2000?
Jakie filtry wymienione? Dla jednego wszystkie może oznaczać filtr silnika i kabinowy, dla jeszcze innego filtr silnika i oleju, a dla jeszcze innego filtr oleju, silnika, paliwa, kabinowy (jak jakiś pominąłem to sorry)
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości