Hałas spod maski: Koło pasowe. Foto str. 9
Witam
Czytałem wiele tematów odnośnie grzechotania (metalicznych stuków) z prawej strony silnika, ale nie mogłem znaleźć jednoznaczej odpowiedzi co to może być. Czy to może być jednak koło pasowe? Czy ktoś miał taką przypadłość? Proszę o pomoc. Mazda 3 1.6 diesel 2005r.
Czytałem wiele tematów odnośnie grzechotania (metalicznych stuków) z prawej strony silnika, ale nie mogłem znaleźć jednoznaczej odpowiedzi co to może być. Czy to może być jednak koło pasowe? Czy ktoś miał taką przypadłość? Proszę o pomoc. Mazda 3 1.6 diesel 2005r.
- Od: 27 sie 2016, 17:26
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 1.6D 2005r.
Nawiązując do pytania na PW, pozwolę sobie opisać o co chodzi dokładnie, mianowicie.
Koła pasowe 36888 i 26334 różnią się – przede wszystkim szerokością 36888 – 33mm, a 26334 – 26,5mm w tak newralgicznym elemencie to dość istotne. Oprócz tego koła te stosowane są w dwóch różnych rozwiązaniach konstrukcyjnych Mazdy. Również numery oryginalne Mazdy i innych producentów się różnią, więc nie są to całkowicie zamienne koła!
36888 – OE: Y401-11-401C
26334 – OE: Y401-11-401
My dobieramy części za pośrednictwem katalogów, bazujemy na danych dostarczanych przez producenta samochodu i części zamiennych i nie możemy sobie pozwolić na eksperymentalne dopasowywanie na przysłowiowe oko.
Koła pasowe 36888 i 26334 różnią się – przede wszystkim szerokością 36888 – 33mm, a 26334 – 26,5mm w tak newralgicznym elemencie to dość istotne. Oprócz tego koła te stosowane są w dwóch różnych rozwiązaniach konstrukcyjnych Mazdy. Również numery oryginalne Mazdy i innych producentów się różnią, więc nie są to całkowicie zamienne koła!
36888 – OE: Y401-11-401C
26334 – OE: Y401-11-401
My dobieramy części za pośrednictwem katalogów, bazujemy na danych dostarczanych przez producenta samochodu i części zamiennych i nie możemy sobie pozwolić na eksperymentalne dopasowywanie na przysłowiowe oko.
talk_about85 napisał(a):Wraca temat kola pasowego firmy Febi Bilstein gdyz sklepy nadal maja problem z jednoznacznym doborem nr czesci tej firmy. Ja spedzilem ladnych kilka godzin na szukaniu dzwonieniu i kazdy mowi co innego. Sprawa wyglada tak ze majac nr Mazdowski Y401-11-401C pokazuje ze z Febi ma byc kolo o nr 36888 ktore to jest praktycznie nie do kupienia a jak juz to bardzo drogie. Podane jest na stronie firmy ze to nowa wersja cokolwiek to znaczy. Dlaczego nie pokazuje w takim razie nr Febi 26334 ktore to bylo wspomniane juz w tym temacie nie mam pojecia. Gosc z jednego bardzo znanego sklepu z czesciami powiedzial ze kupno z nr 26334 na wlasna odpowiedzialnosc. Nadal nic wiecej nie wiem.
Ja mam już drugie FEBI 26334 założone w aucie. Nie mam żadnych problemów (rocznik 2004).
Pierwsze wytrzymało u mnie ok 80.000km. Jeden z forumowiczów, który prowadzi sklep z częściami do Mazd dobrał mi ten model. Dla mnie ok, mimo, że przewidziane głównie do silników 1.4 HDI.
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Mam informacje od iparts ze kolo FEBI o nr 26334 jednak nie pasuje do mojego auta co komplikuje sprawe. Nie wiem o co tu moze chodzic. Czyzby lift wniosl zmiane tego kola. Szczerze w to watpie ale nie mam juz innych pomyslow. Wlasciwe kolo Febi to koszt prawie 550 zl a chcialem zmiescic sie w 3 stowach.
To niech pozmieniają opisy, bo na stronie jest co innego.
http://www.iparts.pl/czesc/kolo-pasowe- ... 26334.html
Nie sądzę, żeby były jakieś rewolucyjne zmiany akurat w budowie tego elementu (przed- i polift).
Napisz do Riki'ego.
Dopisano 19 wrz 2016, 11:15:
EDIT:
Na stronie FEBI pisze, że pasuje – numer części Y401-11-401
Na stronie Mazda EPC w wersji poliftowej numer części to co prawda Y401-11-401A, ale chyba byłoby OK
http://mazdaepc.com/parts/MAZDA%203/AEBA11/K1/1100C/
http://www.iparts.pl/czesc/kolo-pasowe- ... 26334.html
Nie sądzę, żeby były jakieś rewolucyjne zmiany akurat w budowie tego elementu (przed- i polift).
Napisz do Riki'ego.
Dopisano 19 wrz 2016, 11:15:
EDIT:
Na stronie FEBI pisze, że pasuje – numer części Y401-11-401
Na stronie Mazda EPC w wersji poliftowej numer części to co prawda Y401-11-401A, ale chyba byłoby OK
http://mazdaepc.com/parts/MAZDA%203/AEBA11/K1/1100C/
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Rozmawialem z osoba z mazparts.pl w sprawie kola pasowego. Co do firmy to tylko Febi sprawdza sie w tych silnikach wiec nic innego nie polecaja. Jesli chodzi o nr Febi to 26334 i czy jest to przed czy po lifcie to nie ma zadnego znaczenia. Gosc mowi ze nie bylo zadnych zmian w silniku i to kolo bylo caly czas takie samo. Moze i tak ale przy nr OE przeciez sa oznaczenia A i B i C. Tu moja wina bo nie zapytalem co idzie za tymi oznaczeniami.
Jesli dobrze pamietam to w ktoryms ze sklepow sprawdzono po moim nr VIN jaki jest nr czesci Mazdowskiej i bylo to Y401-11-401C wiec nie z koncowka A. Majac te informacje pokazuje inny nr Febi niz 26334. Kilka sklepow twierdzi ze wlasnie to kolo nie pasuje. Pewnie sie powtarzam ale tu jest caly problem. Generalnie jestem juz troche zmeczony drazeniem tego tematu. To powinno wygladac tak ze podaje nr VIN i nie powinno mnie wiecej nic martwic bo mam dostac dobrana idealnie czesc.
SiN4don napisał(a):Na stronie Mazda EPC w wersji poliftowej numer części to co prawda Y401-11-401A
Jesli dobrze pamietam to w ktoryms ze sklepow sprawdzono po moim nr VIN jaki jest nr czesci Mazdowskiej i bylo to Y401-11-401C wiec nie z koncowka A. Majac te informacje pokazuje inny nr Febi niz 26334. Kilka sklepow twierdzi ze wlasnie to kolo nie pasuje. Pewnie sie powtarzam ale tu jest caly problem. Generalnie jestem juz troche zmeczony drazeniem tego tematu. To powinno wygladac tak ze podaje nr VIN i nie powinno mnie wiecej nic martwic bo mam dostac dobrana idealnie czesc.
Napisze post pod postem wiec sorki za to. Pomyslalem ze pojezdze jeszcze pare miesiecy na starym kole pasowym i wymienie przy serwisie olejowym. Zamowione dzien wczesniej dotarlo wczoraj do sklepu. Wchodzila w gre tylko firma Febi Bilstein. Oto zdjecia kola pasowego walu korbowego:
Przy zamowieniu w sklepie stacjonarnym nie obylo sie rowniez bez zastanawiania sie ktore kolo bedzie pasowac. Facet stwierdzil ze z Febi model 26334 nie bedzie pasowal i ze pokazuje mu inny model za ponad 500 zl. Po wczesniejszym rozeznawaniu tematu co wczesniej opisalem wzialem na wlasna odpowiedzialnosc model o nr 26334. Cena? Rowniutkie 200 zl. Po montazu przez mechanika oficjalnie potwierdzam ze pasuje on bez zadnych problemow!
Przy zamowieniu w sklepie stacjonarnym nie obylo sie rowniez bez zastanawiania sie ktore kolo bedzie pasowac. Facet stwierdzil ze z Febi model 26334 nie bedzie pasowal i ze pokazuje mu inny model za ponad 500 zl. Po wczesniejszym rozeznawaniu tematu co wczesniej opisalem wzialem na wlasna odpowiedzialnosc model o nr 26334. Cena? Rowniutkie 200 zl. Po montazu przez mechanika oficjalnie potwierdzam ze pasuje on bez zadnych problemow!
Witam serdecznie. Po długich bojach w poszukiwaniu wygodnego samochodu, w moje ręce wpadła Mazda 3 z silnikiem 1.6 diesel 90 KM. Na liczniku 152000 km, po oględzinach mechanika i sprawdzeniu wszystkiego, zakupiłem autko. Mam je już od miesiąca, lecz trapi mnie jedna sprawa: niezbyt kulturalna praca silnika tj. stuka dość metalicznie, przenosząc wibracje na kierownice. Mój mechanik twierdzi, że te silniki tak pracują. Mam ten sam silnik w berlingo tyle, że z 2011r i tam pracuje prawie jak benzyniak. Przeglądnąłem cały osprzęt silnika, czy nic nie lata, odłączyłem EGR, sprawdziłem szczelność układu powietrza i paliwowego, pod wtryskami sucho choć wydaje mi się, że przy przyśpieszaniu strasznie klepią (w tym też jest problem, ponieważ dosłownie młotkują). Jeśli chodzi o moc, to jest wszystko w porządku. Odpycha się jak trzeba, choć lekko przydymia przy gwałtownym wciśnięci gazu. W załączeniu wstawiam link do nagrania video. Proszę o pomoc w diagnozie problemu.
https://www.youtube.com/watch?v=DzXc6KQ8qrY
Dziękuję z góry za pomoc
https://www.youtube.com/watch?v=DzXc6KQ8qrY
Dziękuję z góry za pomoc
-
mercik
Witam. Jestem umówiony w poniedziałek z mechanikiem na wymianę tylnej poduszki silnika. Denerwował mnie dźwięk przy ruszeniu na 1 i 2 biegu, mechanicy mówią, za to poduszka więc znudziłem się z nimi, bo na fb spytałem mazdowiczow i sam zaglądałem i ten metaliczny dźwięk za silnikiem dobierał jakby z poduszki. Ale większy ból. Sprawił mi dźwięk ,który nasilił się 3,4 dni temu. Kilka osób mi powiedziało dwumasa, ale nie czuję typowych objawów dwumasy.... dźwięk jakby dobiegał z górnej prawej strony silnika. Posyłam filmik https://youtu.be/BfyKzbWK1Y0
Może ktoś już to miał. Chce pchać się w nie potrzebne koszta.
Może ktoś już to miał. Chce pchać się w nie potrzebne koszta.
Kurde, raz to słychać raz nie. Na zimnym nic nie słyszę dziś. Przejadę się i zaraz wstawię filmik z bardziej szczegółowym przeglądem silnika. Momencik.
Edit
Ok 1 filmik i 2 to zimny i rozgrzany silnik. Słyszycie tam niepokojący dźwięk? Bo to mój pierwszy diesel i mam wiedzę tylko teoretyczną. dodam tylko, że słyszę uszczelki wtryskiwacza. Proszę przy okazji o jakiś link czy coś gdzie można kupić takie dobre podkładki. Komplet.
1; https://youtu.be/Di-86X1qTI8
2; https://youtu.be/S03eWXwLwFk
Edit
Ok 1 filmik i 2 to zimny i rozgrzany silnik. Słyszycie tam niepokojący dźwięk? Bo to mój pierwszy diesel i mam wiedzę tylko teoretyczną. dodam tylko, że słyszę uszczelki wtryskiwacza. Proszę przy okazji o jakiś link czy coś gdzie można kupić takie dobre podkładki. Komplet.
1; https://youtu.be/Di-86X1qTI8
2; https://youtu.be/S03eWXwLwFk
Ja do piątki podkładki uszczelniacze kupowałem w FOX Rzeszów i wiele innych rzeczy także i nie jest to kryptoreklama
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
A więc witam ponownie. Ten dźwięk to luźny już łańcuszek na wałach. Klepie o obudowę. Jestem na etapie szukania takiego i odpowiedzi czy to czasem ten łańcuszek nie powoduje mojego 2 problemu. Mianowicie, przy 1, 2 biegu brzeczy pod maską przy niskich obrotach.
Tak jak słychać na filmikach, klepanie jest z prawej strony silnika w górnej części silnika jak stoimy przodem do maski. A dźwięk przy 1 i 2 biegu to ciężko zdiagnozować ale też pod maską. I na darmo wymieniłem poduszkę silnika i wydałem 170 zł. Pytam też was Panowie czy to możliwe, ten dźwięk to od łańcuszka łączącego wałki może powodować ten dźwięk.
Tak jak słychać na filmikach, klepanie jest z prawej strony silnika w górnej części silnika jak stoimy przodem do maski. A dźwięk przy 1 i 2 biegu to ciężko zdiagnozować ale też pod maską. I na darmo wymieniłem poduszkę silnika i wydałem 170 zł. Pytam też was Panowie czy to możliwe, ten dźwięk to od łańcuszka łączącego wałki może powodować ten dźwięk.
Kup sobie takie coś jak na zdjęciu Stetoskop diagnostyczny warsztatowy.
koszt około 15zł i osłuchaj silnik przykładając do silnika znajdziesz miejsce dziwnego odgłosu dosyć precyzyjnie.
koszt około 15zł i osłuchaj silnik przykładając do silnika znajdziesz miejsce dziwnego odgłosu dosyć precyzyjnie.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
dobry pomysł z tym stetoskopem. Przyda się na pewno, bo lubię grzebać i dłubać.
Jestem na etapie umawiania się z mechanikiem. Specjalizuje się w francuzach, więc moja M3 idealnie tam pasuje.
Jestem na etapie umawiania się z mechanikiem. Specjalizuje się w francuzach, więc moja M3 idealnie tam pasuje.
-
SebastieN_PL
Witam. Problem rozwiązany. Auto postało u mechanika tydzień i doczekało się swojej kolei. Okazało się , że koło pasowe się rozsypało. Koszt 450zł ale nie wiem, czy koszt za samo koło i robotę czy coś jeszcze wymieniał. W końcu wszystko ok i może komuś się przyda ta informacja.
Cześć, jak wiadomo mazdy się nie psują:)
Wczoraj ba trasie Wrocław Warszawa jakieś 60 km przed zjeżdżając na stacje pojawił się następujący problem. Na biegu jałowym pojawiło się charczenie przy silniku a dokładnie przy takim kole po prawej stronie silnika. Do tego koła przymocowany jest czarny pasek. Koło na biegu jałowym bardzo wolno się obraca i strasznie charczy i chyba jest przymocowane na trzech śrubach jeśli dobrze widziałem. Po ruszeniu dalej w drogę hałas ustąpił i pojawił się znowu ba kolejnym postoju. Proszę o pomoc w oszacowaniu naprawy i czy mogę wrócić tym autem z powrotem z Warszawy do Wrocławia bez zagrożenia czyś poważniejszym?
Mazda 3 bk 1,6 2003 benzyna 320 tys km przebieg oryginalny.
link do filmu
http://sendvid.com/6bhhdc5e
Jeśli to istotne to klima wariowała okresowo podczas jazdy w trasie, raz chłodziła a raz grzała jak zwariowana.
Dodaję kolejny film na którym widać dokładnie co brzęczy
https://streamable.com/thkhs
Jak myślicie co to może być?
Wczoraj ba trasie Wrocław Warszawa jakieś 60 km przed zjeżdżając na stacje pojawił się następujący problem. Na biegu jałowym pojawiło się charczenie przy silniku a dokładnie przy takim kole po prawej stronie silnika. Do tego koła przymocowany jest czarny pasek. Koło na biegu jałowym bardzo wolno się obraca i strasznie charczy i chyba jest przymocowane na trzech śrubach jeśli dobrze widziałem. Po ruszeniu dalej w drogę hałas ustąpił i pojawił się znowu ba kolejnym postoju. Proszę o pomoc w oszacowaniu naprawy i czy mogę wrócić tym autem z powrotem z Warszawy do Wrocławia bez zagrożenia czyś poważniejszym?
Mazda 3 bk 1,6 2003 benzyna 320 tys km przebieg oryginalny.
link do filmu
http://sendvid.com/6bhhdc5e
Jeśli to istotne to klima wariowała okresowo podczas jazdy w trasie, raz chłodziła a raz grzała jak zwariowana.
Dodaję kolejny film na którym widać dokładnie co brzęczy
https://streamable.com/thkhs
Jak myślicie co to może być?
- Od: 20 kwi 2018, 21:26
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 BK, 1598,00ccm 2003r
Cześć,
piszesz w wątku nie tego silnika co masz w aucie, to po pierwsze. Po drugie, raczej nie masz w swoim silniku tego rodzaju koła pasowego opisanego w tym wątku.
Trzecie, jeżeli po wyłączeniu klimy problem znika, to winne jest sprzęgło sprężarki klimatyzacji moim zdaniem.
piszesz w wątku nie tego silnika co masz w aucie, to po pierwsze. Po drugie, raczej nie masz w swoim silniku tego rodzaju koła pasowego opisanego w tym wątku.
Trzecie, jeżeli po wyłączeniu klimy problem znika, to winne jest sprzęgło sprężarki klimatyzacji moim zdaniem.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości