Hałas spod maski: Koło pasowe. Foto str. 9

Postprzez Dominooo » 26 sie 2015, 06:07

Mephic napisał(a):bo dopiero co był rozrząd a tu się na kolejne bóg wie ile zanosi...

300 pln max
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Mephic » 26 sie 2015, 07:06

Dzięki za wskazówkę
Rozumiem ze to cena części? Corteco brać? Ile się spodziewać za robocizne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez kropek101 » 26 sie 2015, 08:00

Robocizna adekwatna do roboty to 50zł u mnie 0,5l :D
Jak nie chcesz płacić wymień sam robota nie jest trudna.

Kup tylko coś markowego nie kupuj tanich badziewi ostatnio tzn w ubiegłym roku chyba kupowałem za 370zł ale nie pamiętam z czego. Tanie koło rozpadnie się b.szybko.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Mephic » 26 sie 2015, 08:45

No dobra to kto w Krakowie za 0.5l zrobi?? :) bądź za ekwiwalent?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez widmo82 » 26 sie 2015, 10:02

Daj znać czy to koło to połączę z już istniejącym wątkiem:
viewtopic.php?f=469&t=139713
– przy okazji poczytaj sobie :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Dominooo » 27 sie 2015, 06:14

Mephic napisał(a):Dzięki za wskazówkę
Rozumiem ze to cena części? Corteco brać? Ile się spodziewać za robocizne?

Cena koła + robocizna.
Corteco możesz brać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Mephic » 27 sie 2015, 10:49

Dzięki za feedback wynika ze można temat połączyć – właśnie wymieniają mi kolo pasowe ;) rolki, napinacz – wsio ok wiec najwyraźniej tylko kolo do roboty. Wyjdzie mnie ok 400 zł ale zrzucam to na karb tego ze to Kraków. Ponadto serwis do tej pory dawał rade wiec nie chce szukać dziury w całym. Dam znać jak efekty.

OK naprawiono ostatecznie niewiele ponad 300 zł :) polecam Bosch Gladysek w Krakowie (to już kolejna naprawa i efekt super).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez benio42 » 22 paź 2015, 13:57

Witam ,podłącze się do tematu a mianowicie od kiedy nastały chłodne dni gdy odpalam madzie po nocy to słychać głośny klekot(stukanie) spod maski gdzieś z okolic rozrządu z tym ,że wydaje mi się,że dźwięk ten narasta przy ruchach kierownicą na postoju.Klekot ustaje po nagrzaniu się silnika.Ciężko jest ustalić miejsce odgłosów bo w okolicy i rozrząd i koła pasowe i alternator,myślałem też o pompie wspomagania w nadkolu a to w związku z narastaniem (tak mi się wydaje)dźwięku przy ruchach kierownicą.





Ps. Podziękowania dla widmo82 za pomoc techniczną przy poście.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2013, 19:01
Posty: 60
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.

Postprzez benio42 » 17 gru 2015, 22:35

Usterka wykryta i usunięta,wymienione koło pasowe,po demontażu okazało się,że można było je w rękach wyginać.dodatkowo wymieniony pasek klinowy.Całkowity koszt 350 zł.Pieniądze warte tej ciszy w trakcie jazdy.Polecam warsztat Hondgor w m. Jabłonna koło Wa-wy,mechanik o Japończykach wie wszystko.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2013, 19:01
Posty: 60
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.

Postprzez waciach » 5 sty 2016, 12:49

Szybkie pytanie – Śrubę koła pasowego również zmienialiście ?

Umawiam się z ASO i zapytano mnie o śrubę ponieważ technologicznie ta śruba jest jednorazowa i ponowne zakręcanie koła na starej nie wchodzi w grę.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez kropek101 » 5 sty 2016, 16:13

4x już u siebie zdejmowałem to koło i za każdym razem ta sama śruba, mało kto sprzedaje/kupuje koło pasowe w zestawie.

Jak wymienisz je w aso to poproś aby oddali tą starą :D
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez widmo82 » 5 sty 2016, 17:45

A czemu do ASO? Aż tak dobrą mają cene?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez waciach » 5 sty 2016, 18:04

Wiem że ASO to syf ale to jeden z nielicznych warsztatów na lini dom-praca, który przyjmuje petentów poza godzinami mojej pracy. Na urlop nie mam co liczyć w najbliższym czasie tym bardziej że chcę aby mi to na poczekaniu zrobili bo też nie chce mi się kombinować z dojazdem :D

Poszperam w takim razie jeszcze, może coś innego wynajdę bo w końcu zmiana koła i założenie nowego paska nie powinno przerosnąć nawet przeciętnego mechanika a w ASO to pewnie za samą śrubę by mi policzyli z 100 PLN
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez widmo82 » 5 sty 2016, 18:21

Wynajęcia auta i odstawienie u innego mechanika może się okazac tansze.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez benio42 » 5 sty 2016, 19:43

U mnie śruba koła została ta sama,koszt naprawy 350 w tym 70 zł robocizna (wymienione koło pasowe + pasek klinowy) auto 5 h w warsztacie.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2013, 19:01
Posty: 60
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.

Postprzez macvas » 6 sty 2016, 11:16

benio42, orientujesz się może jaki konkretnie zamiennik użyliście? Celuję w Corteco (80000597), ale w sumie pasuje pewnie cała masa innych z Focusa II.

kropek101 napisał(a):Jak nie chcesz płacić wymień sam robota nie jest trudna.

kropek101, a jak tam z dojściem do tego elementu jest, bo na moje oko trzeba ściągać pas przedni <co?>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez waciach » 6 sty 2016, 11:37

[quote="macvas"]benio42, orientujesz się może jaki konkretnie zamiennik użyliście? Celuję w Corteco (80000597), ale w sumie pasuje pewnie cała masa innych z Focusa II.


Mi w Mazparts kategorycznie odradzili Corteco, z kolei polecili SNR/NTN (255 pln) i takie też zamówiłem – ile przetrwa, zobaczymy :)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez macvas » 6 sty 2016, 11:58

no właśnie zaczynam się skłaniać ku koncepcji z INA F-568861 <oczy>
Nada się?
Chciałbym to wstawić na 100tkm a nie na 20-30tkm..
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez kropek101 » 6 sty 2016, 19:47

macvas chyba żartujesz?!

Kiedyś już opisywałem wymianę jak to się robi więc przypomnę. Jak będzie czas robić foty (jeszcze w tym tygodniu mam mazdę w której wymieniam właśnie koło pasowe i zawieszenie z przodu to wstawię na stronę.

Są 2 opcje z kanałem i bez kanału. Mnie bez kanału taka wymiana zajmuje 25minut

Narzędzia
-Podnośnik
-Rurka 1/4"
nasadka 18mm + mała przedłużka i grzechotka (ja stosuje klucz pneumatyczny nie potrzebuje w tedy blokować silnika hamulcem albo drugiej osoby która wciśnie pedał hamulca)
-nasadka 10mm
-śrubokręt

A. Gdy posiadamy kanał
1. zdjąć osłonę silnika
2. najlepiej wcisnąć pedał hamulca lub można kogoś o to poprosić nie obrócimy w tedy silnikiem
3. zakładamy klucz na koło pasowe tam była nasadka 18mm i lekko luzujemy śrubę
4. następnie łapiemy ręką za napinacz i Ciśniemy do góry zrobi się luz zdejmujemy pasek, puszczamy napinacz UWAGA na palce napinacz ma siłę w sprężynie
5. odkręcamy do końca śrubę od koła pasowego
6. zdejmujemy stare koło i zakładamy nowe (zwrócić uwagę na rowek w kole pasowym aby dobrze wszedł na wał)
7. przykręcamy śrubę
8. zakładamy pasek najlepiej najpierw na rolkę alternatora a na końcu na koło pasowe każdy ma swój sposób aby było mu łatwiej.
9.jeśli jest potrzeba poprawiamy dokręcenie śruby na kole pasowym
zakładamy osłonę

Jeśli macie klucz pneumatyczny to pomijamy punkt 2 i 3

B. gdy nie posiadamy kanału
1. podnosimy pojazd prawy przód (podnośnik)
2. zdejmujemy koło (klucz do kół standard 21mm/19mm)
3. zdejmujemy boczną osłonę silnika ta mała w nadkolu połączona z dolną silnika ukazuje się koło pasowe. (nasadka 10mm do odkręcenia 2 śrubek i śrubokręt do wyjęcia 1szt kołek plastikowy) Oczywiście ja nie musiałem odkręcać bocznej osłony od dolnej ponieważ była na opaskach więc łatwo jest ją odsunąć. Ukazuje nam się koło pasowe.
4. Zakładamy rurkę na napinacz od góry, powstaje nam dźwignia i ciśniemy od siebie w str. szyby. Pasek dostaje luzu drugą ręką zrzucamy z rolki alternatora, puszczamy rurkę.

Cała reszta jak w opcji A

Kilka foto co i jak! Mam nadzieję że się przydadzą za tydzień jeśli ogarnę to wymiana zawieszenia przód tulei, potem amortyzatory wraz z poduszkami przód tył.
Załączniki
napinacz.jpg
Zdejmowanie paska
napinacz2.jpg
Śruby.jpg
1 i 2 odkręcenie śrub 3 powinien być kolek tu go brakowało
koło pasowe widok.jpg
Odsunięta osłona widok na koło pasowe
P5160462.JPG
Tak wygląda śruba z podkładką która mocuje koło pasowe
po zdjęciu kołak.jpg
P5160457.JPG
stare i nowe koło różnice
P5160458.JPG
P5160465.JPG
Jakiś czas przed wymiana tego koła 2miesiące do tyłu wypadła jakby opaska metalowa. Od razu informowałem właściciela pojazdu o tym fakcie.
Na zdjęciu resztki tej opaski metalowej które siedziały pomiędzy kołem pasowym a wałkiem.
Ostatnio edytowano 8 sty 2016, 17:13 przez kropek101, łącznie edytowano 3 razy
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez macvas » 6 sty 2016, 20:02

Dzięki. Dla mnie laika, patrząc z góry rysowało się na sporo dłubaniny, ale z tego co opisałeś to faktycznie jest w miarę lajtowe dojście.

To teraz tylko zamówić właściwe partsy i działamy.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron