Hałas spod maski: Koło pasowe. Foto str. 9
A co do partsów jeszcze – Koło pasowe jest połączone z paskiem alternatora ? Pytam bo dostałem właśnie cześci i tak patrzę, jest napisane pasek alternatora, pasek jakiś nie za długi i tak sobie gdybam
Co do wymiany powiem śmieszną historię – dzwonie dzisiaj do Motoricusa (kolejny typ po ASO który pasuje mi godzinowo) i pytam co i jak, wszystko fajnie, dochodze do ceny a oni mi 120-170 a ja "że za co? za odkręcenie jednej śruby ? " i usłyszałem odpowiedź, to 90
Co do wymiany powiem śmieszną historię – dzwonie dzisiaj do Motoricusa (kolejny typ po ASO który pasuje mi godzinowo) i pytam co i jak, wszystko fajnie, dochodze do ceny a oni mi 120-170 a ja "że za co? za odkręcenie jednej śruby ? " i usłyszałem odpowiedź, to 90
Waciach jak by ci się chciało przeczytać choćby kilka postów wstecz to byś wiedział że koło pasowe napędza alternator i sprężarkę od klimy ale po co jak czytanie jest takie trudne.
Za daleko mieszkasz zrobił bym ci to za 0,7
Za daleko mieszkasz zrobił bym ci to za 0,7
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kropek, Przeczytałem ten wątek (cały) ok 3 razy ale nikt pełnej budowy rozrządu oraz zasady działania poszczególnych podzespołów nie wyłożył a laikowi ciężko wyciągać wnioski z strzępków informacji rozsianych po różnych postach. Po prostu nie jestem biegły w budowie silników i nie byłem świadom tego czy jest jeden pasek łączący cały rozrząd razem z innymi podzespołami napędzanymi paskiem czy oddzielny do napędu alternatora, stąd moje pytanie. Człowiek uczy się całe życie i forum to traktuje właśnie jako źródło wiedzy za co wszystkim jestem wdzięczny bo nauczyłem się już bardzo dużo o tym silniku oraz jego działaniu. Wybaczcie ale specjalizuje się w działce IT, nie w mechanice pojazdów, to jest tylko małe hobby (w dodatku jedno z wielu) Dla ciebie coś co jest łatwe i szybkie dla innych może być dosyć problematyczne – przykład to głupi filtr paliwa który wymieniałem 2 godziny a innym zajmuje to 15 minut ale co tam, i tak następnym razem sam się będę babrał nawet jeżeli miało by mi to zająć 1,5 godziny po ostatniej nauce przy wymianie
Koło pasowe też sam wymienisz.
Laik zrobi to w 2h, ja też nie jestem mechanikiem jestem taki samouk od dziecka podobało mi się naprawiać coś konstruować więc teraz naprawiam auta wszystkim w rodzinie oraz znajomym.
Wracając do tematu jak ogarnę jutro to postaram się coś dodać na stronę jak wymienić to koło
Laik zrobi to w 2h, ja też nie jestem mechanikiem jestem taki samouk od dziecka podobało mi się naprawiać coś konstruować więc teraz naprawiam auta wszystkim w rodzinie oraz znajomym.
Wracając do tematu jak ogarnę jutro to postaram się coś dodać na stronę jak wymienić to koło
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Po wielu latach, wreszcie koło pasowe doczekało się fotorelacji
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Podziękuj waciachowi po części to on mnie zmotywował tym wpisem ile to u niego kosztuje i ile czasu auto musi odstać na warsztacie
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Dla mnie największym problemem było zluzowanie napinacza,a tu okazuje się że wystarczy zwykła rurka,toż to szok))))To czekamy jeszcze na fotki z wymiany amorów przednich i szacun dla kolegi Kropek
Dzięki, po to tu jesteśmy jak coś to zawsze służę pomocą osobą z okolicy (garaż ogrzewany + kanał i większość kluczy narzędzi łącznie z prasą)
Wacha8
Za tydzień będę robił wymianę sworzni, oraz tulei na przodzie, amorki chyba za 2 tygodnie niestety nie
ode mnie to zależy że tak na raty to robię wolał bym rozebrać raz całość a nie co tydzień na nowo.
Wacha8
Za tydzień będę robił wymianę sworzni, oraz tulei na przodzie, amorki chyba za 2 tygodnie niestety nie
ode mnie to zależy że tak na raty to robię wolał bym rozebrać raz całość a nie co tydzień na nowo.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Witam,
przeczytałem cały ten wątek, porównałem ze swoimi objawami i niestety moje koło pasowe na 100% nadaje się do wymiany. W środę będę miał potwierdzenie tej tezy przez mechanika, który oceni co jeszcze z okolicznego osprzętu nadawałoby się do wymiany(napinacz łańcucha wału korbowego, pasek, rolka?).
Poszukując części natrafiłem na koło SNR, czyli niemal to samo co NTN, a więc dobry japoński produkt.
http://allegro.pl/snr-kolo-pasowe-mazda ... 08149.html
Są też montowane tu przez Was koła FEBI,
takie?
http://allegro.pl/kolo-pasowe-focus-ii- ... 14064.html
lub
http://allegro.pl/kolo-pasowe-walu-mazd ... 15331.html
Jest też podobno montowane jako oryginalne DAYCO?
http://allegro.pl/dayco-kolo-pasowe-maz ... 02654.html
Skłaniałbym się ku SNR/NTN. Chyba, że to DAYCO wytrzyma tyle, co moje oryginalne, czyli 206tyś km.
Co byście wybrali?
przeczytałem cały ten wątek, porównałem ze swoimi objawami i niestety moje koło pasowe na 100% nadaje się do wymiany. W środę będę miał potwierdzenie tej tezy przez mechanika, który oceni co jeszcze z okolicznego osprzętu nadawałoby się do wymiany(napinacz łańcucha wału korbowego, pasek, rolka?).
Poszukując części natrafiłem na koło SNR, czyli niemal to samo co NTN, a więc dobry japoński produkt.
http://allegro.pl/snr-kolo-pasowe-mazda ... 08149.html
Są też montowane tu przez Was koła FEBI,
takie?
http://allegro.pl/kolo-pasowe-focus-ii- ... 14064.html
lub
http://allegro.pl/kolo-pasowe-walu-mazd ... 15331.html
Jest też podobno montowane jako oryginalne DAYCO?
http://allegro.pl/dayco-kolo-pasowe-maz ... 02654.html
Skłaniałbym się ku SNR/NTN. Chyba, że to DAYCO wytrzyma tyle, co moje oryginalne, czyli 206tyś km.
Co byście wybrali?
- Od: 23 maja 2014, 21:20
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 BK 2008 1.6 CiTD 110km Y6.
2001r. Mazda 323F Sporty, 2.0 DiTD 101KM.
A nie wolisz kupić ori? Widziałem na fox rzeszów za około 550zł. Wydaje mi się, że lepiej to, niż co 50tyś wymieniać koło. Teraz dałem sobie zamontować zamiennik jakiś, ale jak padnie to biorę ori.
DAYCO ci odradzam 400km i do złomu, miało większy luz niż to stare.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Mam pytanie, czy nowe koło pasowe może być scentrowane czy to wina złego założenia?
Bo miesiąc temu wymieniałem koło i z dnia na dzień coraz bardziej się coś tłukło po prawej stronie silnika. Myślałem, że to coś od rozrządu tym razem. Dzisiaj z ciekawości zobaczyłem pod maskę i widać ewidentnie jak się telepie na boki. Nie jakoś bardzo, ale przy 3 tys. obrotów już go dość wyraźnie słychać.
Nowe koło marki Corteco.
Bo miesiąc temu wymieniałem koło i z dnia na dzień coraz bardziej się coś tłukło po prawej stronie silnika. Myślałem, że to coś od rozrządu tym razem. Dzisiaj z ciekawości zobaczyłem pod maskę i widać ewidentnie jak się telepie na boki. Nie jakoś bardzo, ale przy 3 tys. obrotów już go dość wyraźnie słychać.
Nowe koło marki Corteco.
Zobacz sobie zdjęcia str. 9 jak ma być założone jeśli jest zgodnie z tym co opisywałem to twoje koło pasowe jest po prostu wadliwe i musisz je wymienić na nowe.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Taa, masz racje Było wadliwe pomimo, że było z Corteco..
Wymienili mi za free, bo było na gwarancji i aż miło posłuchać jak silniczek równo pracuje, bez żadnego turkotu A przy 3 tys. słychać tylko turbinkę
Wymienili mi za free, bo było na gwarancji i aż miło posłuchać jak silniczek równo pracuje, bez żadnego turkotu A przy 3 tys. słychać tylko turbinkę
Darek20 napisał(a):Było wadliwe pomimo, że było z Corteco..
+mój przykład pokazuje, że Corteco to chyba niekoniecznie dobry wybór.
Odkąd mam założone FEBI nie mam problemu z kołem pasowym.
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Wraca temat kola pasowego firmy Febi Bilstein gdyz sklepy nadal maja problem z jednoznacznym doborem nr czesci tej firmy. Ja spedzilem ladnych kilka godzin na szukaniu dzwonieniu i kazdy mowi co innego. Sprawa wyglada tak ze majac nr Mazdowski Y401-11-401C pokazuje ze z Febi ma byc kolo o nr 36888 ktore to jest praktycznie nie do kupienia a jak juz to bardzo drogie. Podane jest na stronie firmy ze to nowa wersja cokolwiek to znaczy. Dlaczego nie pokazuje w takim razie nr Febi 26334 ktore to bylo wspomniane juz w tym temacie nie mam pojecia. Gosc z jednego bardzo znanego sklepu z czesciami powiedzial ze kupno z nr 26334 na wlasna odpowiedzialnosc. Nadal nic wiecej nie wiem.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości