Hałas spod maski: Koło pasowe. Foto str. 9

Postprzez barti101 » 12 wrz 2010, 21:22

Jak dobrać koło pasowe do M3 1,6 Diesel? Nie mam starego, aby porównać, dlatego proszę o pomoc.

Edycja widmo82
– Jeśli pod maską w okolicy prawego koła (strona pasażera) coś hałasuje i masz w okolicy paska sporo zardzewiałych opiłków to czas na dokładniejsze oględziny koła pasowego, paska, rolki alternatora i napinacza. Pierwsze z wymienionych wymień w komplecie, sprawny mechanik powinien doradzić czy wymienić też napinacz i rolkę alternatora, która może być przyczyną rozwulkanizowania koła.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 01:33
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD/PSA 2007 (hatchback)

Postprzez Miacho » 14 wrz 2010, 17:30

Też niedawno miałem ten problem i doradzono mi koło firmy Corteco. Są niby jakieś dwa rodzaje (z tłumikiem i bez tłumika drgań), chociaż słyszałem też, że do tych silników już nie produkują tych bez tłumików drgań tylko z.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez barti101 » 14 wrz 2010, 20:58

Jakbyś mógł podać symbol, numer, aukcje na allegro, cokolwiek, żebym tylko wiedział, jakie kupiłeś i pasowało. Ja znalazłem jedynie coś takiego i nie wiem czy podejdzie.

EDIT:
Coś takiego jeszcze wyszukałem tej firmy co wspomniałeś, do silników z grupy psa (oczywiście mazdy nie wymienili) i znowu to samo pytanie: podejdzie?
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 01:33
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD/PSA 2007 (hatchback)

Postprzez Miacho » 14 wrz 2010, 23:08

Moje koło jest identyczne (przynajmniej wizualnie i opisowo) jak to z drugiej aukcji (tzn.
. Niestety nie mam już opakowania, ale z faktury za części mogę podać takie dane:
Koło pasowe rowkowe PSA – Corteco (nr 80000597) 0515.T0
Nie jestem w stanie stwierdzić czy to są faktycznie nr części czy np. jakieś oznaczenie w sklepie. Jeśli będziesz bardzo potrzebował to daj znać – przedzwonię do tego znajomka ze sklepu i zapytam co i jak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez barti101 » 15 wrz 2010, 08:47

Jakbyś mógł jeszcze potwierdzić to byłbym wdzięczny, bo chcę to jak najszybciej zamówić. I chciałbym być w miarę pewien, bo już jedno odsyłałem (zamówiłem używane do diesla, przyszło do benzyny). Z góry dziękuje

EDIT:
Wielkie dzięki Miacho, zamówiłem to koło co podałeś – Corteco nr 80000597. Sprawdzili mi w katalogu i oczywiście potwierdzili, że podejdzie. Jakby ktoś pytał o cenę to 252PLN +20PLN (wysyłka). Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 01:33
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD/PSA 2007 (hatchback)

Postprzez Miacho » 15 wrz 2010, 20:24

Sorry, nie miałem dzisiaj jak zaglądnąć na forum. Fajnie, że udało Ci się ustalić co to za koło – niech służy bezproblemowo. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez siwysnk » 14 lip 2011, 19:32

Witam.Mam takie pytanko czy oprócz popularnego klekotania diesla macie takie jakby szum ,żęszczenie w okolicach rozrządu .Dodam ze rozrząd pompa wody napinacze itp byly wymieniane i z autem nie ma żadnych problemów. Zastanawia mnie fakt czy ten typ tak ma czy to może być łożysko pompy paliwa
?Jakbyście mogli to posłuchajcie u siebie i napiszcie czy macie coś podobnego . W sieci znalazłem filmik chodzi mi o dźwięk z 34s taki szum ,podaje linka
http://www.youtube.com/watch?v=9j779pFX ... re=related

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez Miacho » 17 lip 2011, 13:18

Jak dla mnie... to chodzi jak żyleta :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez siwysnk » 19 lip 2011, 13:43

Przyczyną okazał się za mocno naciągnięty pasek . W serwisie powiedzieli ze paski w madzi 3 wytrzymują 280 tys – nigdy nie wierze w takie bajki i zawsze wymieniam po zakupie auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez wercyngetoryx » 5 sie 2011, 19:53

Obym w tym wątku znalazł rozwiązanie swojego problemu :) ... Też zauważyłem ostatnio, że oprócz klekotu słychać coś jeszcze (a niedawno miałem reperację przodu po stłuczce) – słychać właśnie jakiś dodatkowy szum czy gwizd??. Podjechałem do serwisu, tam posłuchali, zdjęli pasek – na oko wszystko ok. Założyli i nadal szumiało, więc padło stwierdzenie, że to może być coś w środku (pompa, jakieś łozysko itp) i bez jakiejś rozbiórki się nie obejdzie, no to umówiłem się na kolejną wizytę. Tyle tylko, że po dojechaniu do domu i przejechaniu kilkudziesięciu km hałas się zmniejszył. Być może demontaż paska i jego ponowne założenie z mniejszym naciągiem spowodował, że dolegliwość przechodzi? ... OBY :)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2010, 15:01
Posty: 59 (0/1)
Skąd: małopolska
Auto: Mazda 3 BL, 1.6 MZ-CD 109 KM, 2009r., HB SandSpeed

Postprzez cbr » 5 sie 2011, 21:12

Możliwe, że jak zamontowali pasek ponownie w mniejszym naciągu to zmniejszył się nacisk na którąś rolkę, a co za tym idzie obciążenie na niej i hałas z łożyska jeżeli jest już wymęczone.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez siwysnk » 7 sie 2011, 20:44

wercyngetoryx napisał(a):Obym w tym wątku znalazł rozwiązanie swojego problemu :) ... Też zauważyłem ostatnio, że oprócz klekotu słychać coś jeszcze (a niedawno miałem reperację przodu po stłuczce) – słychać właśnie jakiś dodatkowy szum czy gwizd??. Podjechałem do serwisu, tam posłuchali, zdjęli pasek – na oko wszystko ok. Założyli i nadal szumiało, więc padło stwierdzenie, że to może być coś w środku (pompa, jakieś łozysko itp) i bez jakiejś rozbiórki się nie obejdzie, no to umówiłem się na kolejną wizytę. Tyle tylko, że po dojechaniu do domu i przejechaniu kilkudziesięciu km hałas się zmniejszył. Być może demontaż paska i jego ponowne założenie z mniejszym naciągiem spowodował, że dolegliwość przechodzi? ... OBY :)


może to altek szumi ?? U mnie za mocne naciągniecie paska spowodowało uszkodzenie łożyska w pompie wody lub tez sama pompa miała wadę fabryczną wytrzymała 6tys. a tania nie była . Szum słychać wyraźnie jak jest wilgoć , w ciepłe dni wycisza się co nie zmienia faktu ze trzeba ją wymienić,bo z czasem będzie coraz gorzej huczeć .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez siwysnk » 31 sie 2011, 10:15

Pasek i pompa wymieniona tym razem na SKF . Pol dnia cisza a teraz znowu słyszę ten dźwięk w okolicach rozrządu a nawet w środku przy wyłączonym radiu . Dźwięk jest taki "huu huuu huuu" tak jakby coś tarło o coś tylko na biegu jałowym przy lekkim dodaniu gazu znika.Moze to pasek takie dzięki wydaje ? Jeżeli macie możliwość to nagrajcie mi krótki filmik jaki macie dźwięk w okolicach rozrządu i wyślijcie na e maila . Może ten typ tak ma ? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez wercyngetoryx » 31 sie 2011, 15:44

Wymieniona została pompa wody i pasek rozrządu. Hałas ustał. Jak teraz słucham klekotu, to żadne dziwne dźwięki się nie pojawiają. To, co poprzednio opisałem o zmniejszeniu hałasu, to faktycznie był jakiś zbieg okoliczności lub problemy ze słuchem.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2010, 15:01
Posty: 59 (0/1)
Skąd: małopolska
Auto: Mazda 3 BL, 1.6 MZ-CD 109 KM, 2009r., HB SandSpeed

Postprzez siwysnk » 1 wrz 2011, 09:19

Wczoraj trochę pojeździłem i cisza . Może musiało się wszystko ułożyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez 911mc » 13 wrz 2011, 21:57

Trzeba było odmulić furkę i tyle :D
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez siwysnk » 14 wrz 2011, 19:51

Dźwięk jest identyczny jak na tym filmiku
http://www.youtube.com/watch?v=t0_ZCPRAJaU

czasami występuje czasami nie . Nie wiem już co to może być . Może łożysko na pompie wtryskowej ? Jakby to było łożysko wydaje mi się ze cały czas by tak chrobotało . Może napinacz ? Dziwne bo cały rozrząd jest nowy .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez 911mc » 16 wrz 2011, 06:57

Miałem podobnie w innym wozie , z rana odpaliłem i widocznie zebrało się sporo wilgoci na rolkach bo tak właśnie chrobotało ... ale tylko przez 15s może aż się wszystko przesmarowało.
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez revir85 » 18 paź 2011, 21:22

Witam. Jak wiadomo ostatnio zrobilo sie zimno w nocy. M3 posiadam od kwietnia i dopiero teraz przy pierwszych mrozach po odpaleniu silnika zauwazylem ze tak przez kilknascie sekund silnik chodzi o wiele glosniej i tak jakby glosniej stukal... latem jak i jesieni czegos takiego nie bylo... Czy to normalne w tym silniku ze przy niskich temp po odpaleniu po nocy silnik wydaje taki dzwiek? czy moze to cos innego i powinienem sie martwic?
Lepiej coś zrobić i żałować, niż załować że się tego nie zrobiło!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 16:43
Posty: 46
Skąd: ŚWIETOKRZYSKIE
Auto: BYŁA Mazda 3 1.6 MZ-CD ACTIVE 2oo5r.

Postprzez Dominooo » 18 paź 2011, 21:41

Krótko i na temat – to normalne ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323