Strona 1 z 1

załączający się wentylator

PostNapisane: 7 lip 2012, 20:04
przez exiter
Witam,
Otóż od niedawna nawet po bardzo krótkiej trasie np. przejechaniu ok. 5 km i wyłączeniu silnika załącza się wentylator na postoju, dodam, że działo się tak niekiedy nawet jak auto stało wcześniej w garażu a temp na dworzu nie były za wysokie. Teraz w te upalne dni nie ma postoju bez załączenia się wentylatora obojętnie jaką trasę bym przejechał;/ Wentylator włącza się niezależnie od tego czy była włączona klima czy też nie. Porozglądałem się trochę na forum i wygląda mi to na padnięty sterownik wentylatora, a może termostat? doczytałem się, że w stanach nawet była jakaś akcja serwisowa.. może ktoś borykał się z podobnym problemem i może mi pomóc? Z góry dziękuję za wszelkie rady:) pozdrawiam!
Może podając numer VIN ktoś byłby w stanie sprawdzić czy mam jakieś zaległe akcje serwisowe??:)

PostNapisane: 8 lip 2012, 18:26
przez kudlaty
U mnie też tak jest. Silnik 1.6 diesel. Wentylator chodzi nawet po wyciągnięciu kluczyka i zamknięciu samochodu. Wyłącza się po jakimś czasie. W sumie nigdy się tym nie przejmowałem, ale jeśli już ktoś zaczął taki temat to chętnie się podłączę do pytania:)

Re: załączający się wentylator

PostNapisane: 8 lip 2012, 19:26
przez miru1968
Jeśli masz FAP to nic dziwnego że wentylator się załącza nawet po wyjęciu kluczyka jest to oznaka nie dokończonego cyklu wypalania FAP-a też tak miałem jak go jeszcze miałem ,ale to co pisze kolega EXITER wygląda to na padnięty moduł wentylatora.

PostNapisane: 12 lip 2012, 11:44
przez akostarek
Nie wydaje mi się, żeby działanie wentylatora po wyłączeniu silnika było powodowane tylko wypalaniem FAPa. U siebie nie mam filtra cząstek stałych, a zdarzyło mi się też, że wentylator chodził chwilę po wyłączeniu, w poprzedniej benzynie też takie coś miałem.

PostNapisane: 12 lip 2012, 17:14
przez miru1968
akostarek napisał(a): było powodowane tylko wypalaniem FAPa.

A kto twierdzi że tylko!! napisałem że jest to oznaka nie dokończonego wypalania i jest to informacja pewna,a jakie mogą byc jeszcze przyczyny oprócz padniętego sterownika tego nie wiem <co?>

Re: załączający się wentylator

PostNapisane: 12 lip 2012, 21:31
przez rinho
Nie sądzę, by działanie wentka miało coś wspólnego z FAP'em.
Wentylator jest włączany przez czujnik, po przekroczeniu temperatury i wyłączany przez czujnik, po przekroczeniu temperatury. Oczywiście temperatury czynnika chłodzącego.
Jeżeli było ciepło, dodatkowo jeszcze grzał skraplacz klimy to po wyłączeniu auta i wyjęciu kluczyka, to objaw normalny, że wentylatorek pracuje jeszcze chwilę. Ale to trwa zwykle kilkanaście sekund. Bo tyle trwa schłodzenie chłodnicy poniżej temp. czujnika wyłączającego went (coś koło 88-95st).
Jeżeli u Ciebie trwa to długo, powiedzmy 30 sek i to po niezbyt forsownej jeździe to:
1. sprawdź poziom płynu chłodzącego,
2. sprawdź jakość płynu chłodzącego (na stacji będą wiedzieli jak to zrobić) i ewentualnie go wymień.

PostNapisane: 12 lip 2012, 23:56
przez akostarek
rinho napisał(a):Nie sądzę, by działanie wentka miało coś wspólnego z FAP'em.

zgodnie z dokumentacją silnika DV6, sterownik może włączyć wentylator aby bardziej obciążyć silnik (poprzez alternator) podczas wymuszonego wypalania filtra – niektórzy pisali ze nawet w mroźne dni się im włącza :)

PostNapisane: 13 lip 2012, 00:08
przez Dominooo
akostarek napisał(a): niektórzy pisali ze nawet w mroźne dni się im włącza :)

Włącza się, włącza... <ok>
akostarek dobrze prawi.

PostNapisane: 13 lip 2012, 07:59
przez rinho
akostarek napisał(a):
rinho napisał(a):Nie sądzę, by działanie wentka miało coś wspólnego z FAP'em.

zgodnie z dokumentacją silnika DV6, sterownik może włączyć wentylator aby bardziej obciążyć silnik (poprzez alternator) podczas wymuszonego wypalania filtra – niektórzy pisali ze nawet w mroźne dni się im włącza :)


ale tylko przy włączonym silniku. W przypadku takiego trybu pracy, po wyjęciu klucza, wentylator winien się niezwłocznie wyłączyć.

Re: załączający się wentylator

PostNapisane: 13 lip 2012, 10:43
przez aRcek
to i tak macie farta :) mi sie ostatnio jarnął sterownik tak żę wogóle się nie chciał wentylator wyłączyć musiałem klemy odłączyć :) wymieniłem na zamiennik forda i pieknie dziala

PostNapisane: 13 lip 2012, 16:44
przez miru1968
rinho napisał(a):po wyjęciu klucza, wentylator winien się niezwłocznie wyłączyć.

Musisz konkretnie przestudiować temat FAP-a wentylator się załącza nawet przy minusowych temperaturach po wyjęciu kluczyka i ma to związek z FAP-em

Re: załączający się wentylator

PostNapisane: 20 lip 2012, 20:13
przez rinho
a niby po co, jeżeli silnik już nie pracuje?

PostNapisane: 21 lip 2012, 07:27
przez miru1968
rozpoczelo sie wypalanie FAP ale nie zostalo dokonczone wiec wentylator schladza komore silnika <czytaj> <czytaj> <czytaj> dużo o FAP -ie i będziesz wszystko wiedział nie chce mi się tłumaczyć bo to dużo pisania,a w necie jest napisane.Byłem zmuszony wszystkiego sie dowiedzieć bo też to g..o miałem w swoim aucie i wentylator nawet przy minusowych temperaturach sie załączał też byłem tym z dziwiony <ok>

Re: załączający się wentylator

PostNapisane: 22 lip 2012, 11:25
przez ghadzik
potwierdzam (z własnego doświadczenia), że ma to związek z niedokończonym wypalaniem FAPa. Po usunięciu filtra skończyła się "niepotrzebna" praca wentylatora.