Witam,
Otóż od niedawna nawet po bardzo krótkiej trasie np. przejechaniu ok. 5 km i wyłączeniu silnika załącza się wentylator na postoju, dodam, że działo się tak niekiedy nawet jak auto stało wcześniej w garażu a temp na dworzu nie były za wysokie. Teraz w te upalne dni nie ma postoju bez załączenia się wentylatora obojętnie jaką trasę bym przejechał;/ Wentylator włącza się niezależnie od tego czy była włączona klima czy też nie. Porozglądałem się trochę na forum i wygląda mi to na padnięty sterownik wentylatora, a może termostat? doczytałem się, że w stanach nawet była jakaś akcja serwisowa.. może ktoś borykał się z podobnym problemem i może mi pomóc? Z góry dziękuję za wszelkie rady:) pozdrawiam!
Może podając numer VIN ktoś byłby w stanie sprawdzić czy mam jakieś zaległe akcje serwisowe??:)
załączający się wentylator
Strona 1 z 1
U mnie też tak jest. Silnik 1.6 diesel. Wentylator chodzi nawet po wyciągnięciu kluczyka i zamknięciu samochodu. Wyłącza się po jakimś czasie. W sumie nigdy się tym nie przejmowałem, ale jeśli już ktoś zaczął taki temat to chętnie się podłączę do pytania:)
- Od: 2 mar 2012, 21:58
- Posty: 50
- Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r
Jeśli masz FAP to nic dziwnego że wentylator się załącza nawet po wyjęciu kluczyka jest to oznaka nie dokończonego cyklu wypalania FAP-a też tak miałem jak go jeszcze miałem ,ale to co pisze kolega EXITER wygląda to na padnięty moduł wentylatora.
Nie wydaje mi się, żeby działanie wentylatora po wyłączeniu silnika było powodowane tylko wypalaniem FAPa. U siebie nie mam filtra cząstek stałych, a zdarzyło mi się też, że wentylator chodził chwilę po wyłączeniu, w poprzedniej benzynie też takie coś miałem.
akostarek napisał(a): było powodowane tylko wypalaniem FAPa.
A kto twierdzi że tylko!! napisałem że jest to oznaka nie dokończonego wypalania i jest to informacja pewna,a jakie mogą byc jeszcze przyczyny oprócz padniętego sterownika tego nie wiem

Nie sądzę, by działanie wentka miało coś wspólnego z FAP'em.
Wentylator jest włączany przez czujnik, po przekroczeniu temperatury i wyłączany przez czujnik, po przekroczeniu temperatury. Oczywiście temperatury czynnika chłodzącego.
Jeżeli było ciepło, dodatkowo jeszcze grzał skraplacz klimy to po wyłączeniu auta i wyjęciu kluczyka, to objaw normalny, że wentylatorek pracuje jeszcze chwilę. Ale to trwa zwykle kilkanaście sekund. Bo tyle trwa schłodzenie chłodnicy poniżej temp. czujnika wyłączającego went (coś koło 88-95st).
Jeżeli u Ciebie trwa to długo, powiedzmy 30 sek i to po niezbyt forsownej jeździe to:
1. sprawdź poziom płynu chłodzącego,
2. sprawdź jakość płynu chłodzącego (na stacji będą wiedzieli jak to zrobić) i ewentualnie go wymień.
Wentylator jest włączany przez czujnik, po przekroczeniu temperatury i wyłączany przez czujnik, po przekroczeniu temperatury. Oczywiście temperatury czynnika chłodzącego.
Jeżeli było ciepło, dodatkowo jeszcze grzał skraplacz klimy to po wyłączeniu auta i wyjęciu kluczyka, to objaw normalny, że wentylatorek pracuje jeszcze chwilę. Ale to trwa zwykle kilkanaście sekund. Bo tyle trwa schłodzenie chłodnicy poniżej temp. czujnika wyłączającego went (coś koło 88-95st).
Jeżeli u Ciebie trwa to długo, powiedzmy 30 sek i to po niezbyt forsownej jeździe to:
1. sprawdź poziom płynu chłodzącego,
2. sprawdź jakość płynu chłodzącego (na stacji będą wiedzieli jak to zrobić) i ewentualnie go wymień.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
rinho napisał(a):Nie sądzę, by działanie wentka miało coś wspólnego z FAP'em.
zgodnie z dokumentacją silnika DV6, sterownik może włączyć wentylator aby bardziej obciążyć silnik (poprzez alternator) podczas wymuszonego wypalania filtra – niektórzy pisali ze nawet w mroźne dni się im włącza
akostarek napisał(a):rinho napisał(a):Nie sądzę, by działanie wentka miało coś wspólnego z FAP'em.
zgodnie z dokumentacją silnika DV6, sterownik może włączyć wentylator aby bardziej obciążyć silnik (poprzez alternator) podczas wymuszonego wypalania filtra – niektórzy pisali ze nawet w mroźne dni się im włącza
ale tylko przy włączonym silniku. W przypadku takiego trybu pracy, po wyjęciu klucza, wentylator winien się niezwłocznie wyłączyć.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
rinho napisał(a):po wyjęciu klucza, wentylator winien się niezwłocznie wyłączyć.
Musisz konkretnie przestudiować temat FAP-a wentylator się załącza nawet przy minusowych temperaturach po wyjęciu kluczyka i ma to związek z FAP-em
a niby po co, jeżeli silnik już nie pracuje?
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
rozpoczelo sie wypalanie FAP ale nie zostalo dokonczone wiec wentylator schladza komore silnika
dużo o FAP -ie i będziesz wszystko wiedział nie chce mi się tłumaczyć bo to dużo pisania,a w necie jest napisane.Byłem zmuszony wszystkiego sie dowiedzieć bo też to g..o miałem w swoim aucie i wentylator nawet przy minusowych temperaturach sie załączał też byłem tym z dziwiony 



Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości