Problemy z ładowaniem

Postprzez ttom_10 » 4 mar 2012, 21:11

Witam,
niedawno podczas mrozów padł mi akumulator, wymieniłem na nowy i myślałem, że będzie ok, ale ku mojemu zaskoczeniu po około 3 tygodniach rozładował się totalnie. Naładowałem go i po kolejnych 5 dniach to samo. Dodam, że akumulator rozładowuje się natychmiastowo, tzn za pierwszym razem pojechałem do sklepu zrobiłem zakupy i po zakupach chcę odpalić i nic, kontrolki tylko mrugają. Po odczekaniu około 10 minut zapali ale muszę dobrą chwilę zakręcić rozrusznikiem. I po odpaleniu widać że akumulator jest słaby co objawia się mruganiem kontrolek abs i asp. Po podpięciu aku do prostownika, pokazuje on, że aku jest totalnie rozładowany. Byłem u elektryka i powiedział mi że na wolnych obrotach jest niskie ładowanie na dolnej granicy, to samo z wyższymi obrotami około 2 tys miernik pokazywał 13 z hakiem. Czy to jest oznaka padniętego alternatora? Po światłach, radiu czy oświetleniu wnętrza nie widać spadku napięcia. Wszystko świeci tak samo mocno jak przy naładowanym w pełni akumulatorze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 gru 2011, 21:33
Posty: 26
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 3, 1.6D 109KM, 2005r

Postprzez tomek-waw » 4 mar 2012, 21:20

Tak, do sprawdzenia alternator. Elektryk będzie wiedział na co zwrócić uwagę.
( szczotki, diody )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez ttom_10 » 4 mar 2012, 21:25

No tylko pytanie czy opłaca się regenerować czy kupić nowy. Bo z tego co wstępnie mówił elektryk to preferuje zakup nowego bo nie opłaca się regeneracji.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 gru 2011, 21:33
Posty: 26
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 3, 1.6D 109KM, 2005r

Postprzez tomek-waw » 4 mar 2012, 21:33

Co regenerować ? Niech sprawdzi szczotki i mostek z diodami.
Ile auto ma przebiegu.
Nowy to każdy potrafi założyć. Nie chce się mu robić to zmień elektryka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez ttom_10 » 4 mar 2012, 21:37

Auto ma 133 tys. przebiegu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 gru 2011, 21:33
Posty: 26
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 3, 1.6D 109KM, 2005r

Postprzez tomek-waw » 4 mar 2012, 21:39

No to nie jest wcale dużo. Zmień elektryka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez smile » 4 mar 2012, 21:40

Alternator wymontować i oddać do specjalistycznego zakładu typu "Alternatory i rozruszniki". Jak ładuje trochę, to go zreanimują i będzie w pełni sprawny. Druga kwestia, to czy może coś przypadkiem go nie rozładowuje po wyłączeniu silnika.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez akostarek » 4 mar 2012, 21:42

to zależy co padło, najprawdopodobniej będzie coś z regulatorem napięcia / prostownikiem, a to są stosunkowo niewielkie koszt, nowy alternator z robocizną to raczej 4.cyfrowa kwota.
smile napisał(a):Druga kwestia, to czy może coś przypadkiem go nie rozładowuje po wyłączeniu silnika.

jako że masz diesla, warto sprawdzić czy to nie to:
viewtopic.php?f=91&t=127554
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tomek-waw » 4 mar 2012, 21:44

smile napisał(a):Druga kwestia, to czy może coś przypadkiem go nie rozładowuje po wyłączeniu silnika.

Potrzebny miernik.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez ttom_10 » 4 mar 2012, 21:49

Sprawdzałem i po zgaszeniu silnika nic nie pobiera prądu. A co do podanego linku to tak jak w temacie słychać przez moment po zgaszeniu takie brzęczenie i takie tyknięcie jakby własnie stuknięcie o puszke.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 gru 2011, 21:33
Posty: 26
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 3, 1.6D 109KM, 2005r

Postprzez ttom_10 » 4 mar 2012, 22:10

Tylko teraz nie wie za co się zabrać jako pierwsze. Ale raczej zrobię to w kolejności: sprawdze egr, potem regulator napięcia a na końcu alternator.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 gru 2011, 21:33
Posty: 26
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 3, 1.6D 109KM, 2005r

Postprzez akostarek » 4 mar 2012, 22:15

na wolnych, po odpaleniu na mrozie z dogrzewającymi świecami żarowymi miałem ładowanie ~14V, więc jeśli masz 13 to zacznij od alternatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Tolek » 4 mar 2012, 23:04

Podobny temat był tu: viewtopic.php?f=114&t=129099
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez ttom_10 » 6 mar 2012, 16:46

Po długich oględzinach wiem, że na pewno jest padnięty alternator i ładuje w trybie awaryjnym. Ale pojawił się nowy problem bo zgaszeniu auta coś pobiera prąd, gdzieś jest zwarcie. Doszedłem do tego że chodzi o coś co jest wpięte pod wtyczkę wewnątrz auta. Na jest tam podpięty centralny zamek oraz podświetlenie wnętrza. Co może być podpięte jeszcze pod tą wtyczkę? Niestety jeszcze nie opanowałem tego jak wrzucać zdjęcia więc podaje link. Za co z góry przepraszam.
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 06642.jpg/
Ostatnio edytowano 6 mar 2012, 16:50 przez ttom_10, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 gru 2011, 21:33
Posty: 26
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 3, 1.6D 109KM, 2005r

PostTen post został usunięty przez ttom_10 6 mar 2012, 16:47.

PostTen post został usunięty przez ttom_10 6 mar 2012, 16:49.

Postprzez akostarek » 6 mar 2012, 16:50

ttom_10 napisał(a):Ale pojawił się nowy problem bo zgaszeniu auta coś pobiera prąd

ile pobiera? jak już pisałem przez pierwsze 30 min po wyłączeniu może brać do 200mA, potem max 20mA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez ttom_10 » 6 mar 2012, 16:51

Cały czas pobiera około 0.3A
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 gru 2011, 21:33
Posty: 26
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 3, 1.6D 109KM, 2005r

Postprzez akostarek » 6 mar 2012, 16:55

jest to złącze jakoś opisane ?J-01, J-02, J-05 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez ttom_10 » 6 mar 2012, 17:03

oznaczenie jest C1
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 gru 2011, 21:33
Posty: 26
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 3, 1.6D 109KM, 2005r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323