Wymiana filtra paliwa w M3 z silnikiem Y6 -str. 3
Ja sie podłącze odnośnie wymiany filtra paliwa na allegro ogladałem filtry i sa od 50pare zł to 250zł te tanie to jakies plastkiowe
czy cyms sie róznią plastikowe od metalowych poradcie cos z allegro bo chciałbym wymienic u siebie równierz pozdrawiam wszystkich klubwiczów
czy cyms sie róznią plastikowe od metalowych poradcie cos z allegro bo chciałbym wymienic u siebie równierz pozdrawiam wszystkich klubwiczów
- Od: 28 lip 2012, 17:55
- Posty: 34
- Skąd: Łódź, Warszawa
- Auto: Mazda 3 bk 1.6 diesel 109km
rok. 2004-2005 silnik Y6
Kup taki jaki masz aktualnie w samochodzie (po roczniku – plastikowy), inny nie będzie pasował.
Na filtrze paliwa to ja bym nie oszczedzal oraz zalecał szybciej wymiane niż chce ASO co 60tyś. Tak jak mówi akostarek, Twój rocznik ewidentnie sugeruje plastikowy. Przypomne wszystkim, metalowe były montowane od połowy 2006r w modelach po lifcie i nie są wymiennie stosowane!!
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Dan86 napisał(a):A jaki filtr paliwa pasuje do mojej Mazdy 3? Bo tam są chyba 2 rodzaje nie? Chce zamówić w necie ale nie wiem jaki.
Taaa plastykowy i metalowy występowały.
2004 to raczej ten pierwszy, ale najlepiej zajrzyj pod maskę przed zakupem
Olej jak i filtr co roku wymieniam w Y6, filtr paliwa ze względu na jazde po miescie takze raz w roku przed zimą, filtr powietrza tez mozna raz w roku, a kabinowy wg instrukcji
heh tym bym sie nie sugerowal, data produkcji nijak sie ma do okresu użytkowania (można przecież kupic w danym roku a wymienic dopiero za dwa i co wg Ciebie juz taki filtr sie nie nadaje? bo stał w szafce?) wiec daty produkcji filtrów nie sa konieczne one sie az tak nie starzeją przecież
Dan86 napisał(a):2. Czy na filtrze paliwa da się rozpoznać kiedy był produkowany? Też mógłbym wtedy stwierdzić czy jest sens go wymieniać.
heh tym bym sie nie sugerowal, data produkcji nijak sie ma do okresu użytkowania (można przecież kupic w danym roku a wymienic dopiero za dwa i co wg Ciebie juz taki filtr sie nie nadaje? bo stał w szafce?) wiec daty produkcji filtrów nie sa konieczne one sie az tak nie starzeją przecież
CezaR83 napisał(a):filtr paliwa ze względu na jazde po miescie takze raz w roku przed zimą,
No ja akurat jestem zdania, że ten filtr lepiej wymieniać wiosną po zimie, zimą wiadomo wytrąca się formalina i zapycha filtr, a później wiosnę, lato, jesień jeździ się z takim
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
formalina ?
BTW odwadniał ktoś filtr paliwa ? dużo z tym zabawy ? łatwo zapowietrzyć ?
BTW odwadniał ktoś filtr paliwa ? dużo z tym zabawy ? łatwo zapowietrzyć ?
CezaR83 napisał(a):Olej jak i filtr co roku wymieniam w Y6, filtr paliwa ze względu na jazde po miescie takze raz w roku przed zimą, filtr powietrza tez mozna raz w roku, a kabinowy wg instrukcjiDan86 napisał(a):2. Czy na filtrze paliwa da się rozpoznać kiedy był produkowany? Też mógłbym wtedy stwierdzić czy jest sens go wymieniać.
heh tym bym sie nie sugerowal, data produkcji nijak sie ma do okresu użytkowania (można przecież kupic w danym roku a wymienic dopiero za dwa i co wg Ciebie juz taki filtr sie nie nadaje? bo stał w szafce?) wiec daty produkcji filtrów nie sa konieczne one sie az tak nie starzeją przecież
Hmmm... ogólnie dzięki za odzew, ale wystarczy przeczytać mój post ze zrozumieniem i wtedy pojmiesz, że po dacie produkcji można to stwierdzić. Tak jak napisałem, samochód kupiłem we wrześniu 2011. Filtr powietrza ma datę produkcji kwiecień 2011. Wniosek: filtr był wymieniany między kwietniem 2011 a wrześniem 2011, czyli jest używany do dzisiaj góra 1,5 roku. W instrukcji podają, że filtr powietrza wymienia się co 3 lata lub 60 000 km w zależności co nastąpi pierwsze. Zważywszy jeszcze na fakt że w ASO sprawdzili mi jaki był przebieg podczas ostatniej kontroli okresowej wiem praktycznie wszystko czyli ile czasu minęło i ile km samochód zrobił .
Dziwi mnie tylko czemu tak dużo osób wypisuje na tym forum i twierdzi, że wymieniają praktycznie wszystkie filtry co roku skoro w instrukcji piszą nawet o 3 latach lub przebiegu 60 000 w przypadku filtru paliwa i powietrza?! Czy nie przesadzacie? Jak to mówią nadgorliwość gorsza od faszyzmu ;].
- Od: 12 wrz 2011, 19:24
- Posty: 41
- Skąd: Opolszczyzna
- Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel,
109KM, 2004, sedan
A czy częstsza wymiana filtrów lub płynów czemuś szkodzi ? Ja osobiście wole zapobiegać niż leczyć
Jaki to jest dodatkowy koszt ? 300 zł w skali roku ? Kupując auto za 50 tyś to raczej śmieszna kwota i właściciela auta powinno być na nią stać.
Jaki to jest dodatkowy koszt ? 300 zł w skali roku ? Kupując auto za 50 tyś to raczej śmieszna kwota i właściciela auta powinno być na nią stać.
Dan86 napisał(a):Dziwi mnie tylko czemu tak dużo osób wypisuje na tym forum i twierdzi, że wymieniają praktycznie wszystkie filtry co roku skoro w instrukcji piszą nawet o 3 latach lub przebiegu 60 000 w przypadku filtru paliwa i powietrza?! Czy nie przesadzacie? Jak to mówią nadgorliwość gorsza od faszyzmu ;].
Spoko Każdy robi tak jak uważa za stosowne.
Dodam tylko tyle ze wymiana jest podyktowana nie okresem miedzy przeglądowym czy przebiegiem w Km, a także warunkami w jakich samochód jest użytkowany, wiec inaczej filtry sie zużywają w miescie a inaczej na trasie.
radzi89 napisał(a):A czy częstsza wymiana filtrów lub płynów czemuś szkodzi ? Ja osobiście wole zapobiegać niż leczyć
Jaki to jest dodatkowy koszt ? 300 zł w skali roku ? Kupując auto za 50 tyś to raczej śmieszna kwota i właściciela auta powinno być na nią stać.
Ostatnio robiłem wymianę. Zawsze razem olej, filtr oleju, paliwa, powietrza co 10 000 do 15 000 km.
ELF SXR 5w30 4 litry +3x Filtron + robocizna = 299zł
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Co do szybszej wymiany filtra paliwa niż przewiduje ASO: to jest Polska, tutaj paliwo jest zdecydowanie gorsze, wiec zdecydowanie szybciej wymienić należy filtr paliwa. Cena filtra powietrza i oleju jest tak niska, ze chyba czas pominąć dyskusje na ten temat i po prostu wymienić
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
panowie rozumiem, że mam przedlifta i mam mieć plastikowy filtr lecz dlaczego strona Knecht'a nadal zgodnie twierdzi, że po VIN'ie 051200 (mój VIN końcówka: 162619) należy mieć KL569 (metalowy) ? do dziś by tego nie skorygowali tutaj ?
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
odkręć 2 śruby, ściągnij górną osłonę i zobacz jaki masz filtr, na 99,9% kwadratowy.
Witam, koledzy szukam informacji na temat wymiany filtra paliwa w Mazdzie 3 1.6 d z 2005r. W mojej mazdzie jest filtr plastikowy z wtyczką od góry, natomiast wszystkie filtry dostępne w sprzedaży są bez możliwości wpięcia tej wtyczki (albo ja jej nie widzę na zdjęciach bo jest w innym miejscu ) – jak sobie z tym poradzić ?
- Od: 17 maja 2010, 16:36
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 109KM 2005r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości