Kwadratowy filtr a raczej jego osłona u mnie była zamocowana na 5 śrub
co wymaga rozłączenia tej wtyczki jakiegoś (?) przewodu podciśnienia
Przyznam się szczerze że trochę sceptycznie podchodziłem do zalewania filtra poprzez hmmmm ustne ciągnięcie jednak po całej operacji auto nawet się nie zadławiło
Jak kogoś by ciekawił rozłożony kwadratowy filtr:
Wymiana filtra paliwa w M3 z silnikiem Y6 -str. 3
Witam
Przeczytalem wiele postów z wątku, ale nie znalazlem zadnej konkretnej odpowiedzi na proste pytanie- jaki olej najlepiej wlewac do Mazdy 3 1.6 diesel z 2007 (135k przebiegu).
Czy Mobil 5W30 bedzie dobrym wyborem?
Na pewno kazdy z Was ma juz kilkuletnie doswiadzczenie i moze sie podzielic.
Pozdrawiam
Przeczytalem wiele postów z wątku, ale nie znalazlem zadnej konkretnej odpowiedzi na proste pytanie- jaki olej najlepiej wlewac do Mazdy 3 1.6 diesel z 2007 (135k przebiegu).
Czy Mobil 5W30 bedzie dobrym wyborem?
Na pewno kazdy z Was ma juz kilkuletnie doswiadzczenie i moze sie podzielic.
Pozdrawiam
Mercier napisał(a):Przeczytalem wiele postów z wątku, ale nie znalazlem zadnej konkretnej odpowiedzi na proste pytanie- jaki olej najlepiej wlewac do Mazdy 3 1.6 diesel z 2007 (135k przebiegu).
nie wierzę!
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Dodam swoje 3 grosze do tematu Jak się rozkręci już wszystko co można rozkręcić to wyciągnięcie filtra bywa nie lada wyzwaniem. Ja się męczyłem dobre 30 minut ponieważ poza śrubami, filtr wchodzi na zatrzask (taki czarny plastik który działa troche jak klin). Widać to na filtrze na str 3 w fotorelacji. Mi wcześniej zamontowali Filtrona i ten plastik był tak sztywny że za nic nie chciał odpuścić i musiałem go wyłamać. Ponadto wykręcanie grzałki i wlewanie tam oleju to wg mnie bezsens. Wystarczy wężyk A10 plus strzykawka (chyba że ktoś woli ustami zaciągać). Zakładamy na wyjście z filtra i podciągamy aż wypłynie ropa i czekamy (z założoną strzykawką aby trzymać podciśnienie) bo powolutku będą sobie leciały jeszcze bomble powietrza, jak już przestaną lecieć to odpinamy strzykawkę a nadmiar ropy i tak zostanie zassany z powrotem do układu więc ani kropelka nam nie wyleci. Odpalił bez zająknięcia
Dodam jeszcze że ja mam tam mało miejsca bo tak trafił oli catch can więc utrudniło to zadanie i wydłużyło zabawę.
Dodam jeszcze że ja mam tam mało miejsca bo tak trafił oli catch can więc utrudniło to zadanie i wydłużyło zabawę.
Hej!
Stoje teraz przed wymianą filtra paliwa w swojej Magdalence 2006r przed liftem. Zalazłem 2 filtry wstępnie:
Ciężko mi powiedzieć kiedy poprzedni właściciel zmieniał filtr, więc wolę to zrobić teraz zanim samochód mi nie odpali
Dzięki z góry!
Konrad
Stoje teraz przed wymianą filtra paliwa w swojej Magdalence 2006r przed liftem. Zalazłem 2 filtry wstępnie:
- Filtron PS 974/1
Mann WK 939/2 z
Ciężko mi powiedzieć kiedy poprzedni właściciel zmieniał filtr, więc wolę to zrobić teraz zanim samochód mi nie odpali
Dzięki z góry!
Konrad
Przyda sie instrukcja, dzisiaj zamówiłem filterek oryginalny z FoMoCo i czekam na kuriera, objawy takie, że przy 3000+ auto sie dławi i gaśnie, a stało się tak po ostatnim tankowaniu na stacji zaczynającej się na O na pewno miało to związek z syfiastym paliwem
Dodam swoje trzy grosze bo kilka razy już wymieniłem filtr paliwa. Nie ma potrzeby rozkręcać filtra i zalewać go, wystarczy ręczna pompka do paliwa 10mm(na allegro kosztuje 18zł) . Nakładamy jeden koniec węzyka na wyjście filtra paliwa, a drugi koniec zakładamy na pompkę. Kilka razy wystarczy podpompować do momentu, aż poleci paliwo i auto pali od strzała. Filtr trzeba wymieniać co 30 tyś km. Nie radzę tego robić rzadziej bo filtr w tym aucie dość szybko się zatyka. Pozniej dzieją się różne cyrki, auto gaśnie podczas jazdy, nie ma mocy itp. Warto po wymianie wlać płyn do czyszczenia wtryskiwaczy LM. Kosztuje nie całe 40zł a pomaga.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości