Wymiana filtra paliwa w M3 z silnikiem Y6 -str. 3

Postprzez Limaks » 12 lip 2014, 00:00

Kwadratowy filtr a raczej jego osłona u mnie była zamocowana na 5 śrub

Obrazek

co wymaga rozłączenia tej wtyczki jakiegoś (?) przewodu podciśnienia

Obrazek

Przyznam się szczerze że trochę sceptycznie podchodziłem do zalewania filtra poprzez hmmmm ustne ciągnięcie ;P jednak po całej operacji auto nawet się nie zadławiło :)

Obrazek

Jak kogoś by ciekawił rozłożony kwadratowy filtr:

Obrazek
Obrazek
Początkujący
 
Od: 2 maja 2014, 21:36
Posty: 7 (3/0)
Skąd: WGM
Auto: Mazda 3 BK Y6 1.6 CiTD
XI 2004

Postprzez Mercier » 29 sie 2014, 16:43

Witam

Przeczytalem wiele postów z wątku, ale nie znalazlem zadnej konkretnej odpowiedzi na proste pytanie- jaki olej najlepiej wlewac do Mazdy 3 1.6 diesel z 2007 (135k przebiegu).

Czy Mobil 5W30 bedzie dobrym wyborem?

Na pewno kazdy z Was ma juz kilkuletnie doswiadzczenie i moze sie podzielic.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 01:28
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2006

Postprzez widmo82 » 30 sie 2014, 01:35

Mercier napisał(a):Przeczytalem wiele postów z wątku, ale nie znalazlem zadnej konkretnej odpowiedzi na proste pytanie- jaki olej najlepiej wlewac do Mazdy 3 1.6 diesel z 2007 (135k przebiegu).


nie wierzę!
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez bercikz » 26 cze 2015, 17:49

Zdejmowałeś to żelastwo przy aku, czy odbyło się bez ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez kropek101 » 26 cze 2015, 21:07

To żelastwo to osłona i musisz ją zdjąć aby zdemontować filtr
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez waciach » 23 wrz 2015, 09:51

Dodam swoje 3 grosze do tematu :) Jak się rozkręci już wszystko co można rozkręcić to wyciągnięcie filtra bywa nie lada wyzwaniem. Ja się męczyłem dobre 30 minut ponieważ poza śrubami, filtr wchodzi na zatrzask (taki czarny plastik który działa troche jak klin). Widać to na filtrze na str 3 w fotorelacji. Mi wcześniej zamontowali Filtrona i ten plastik był tak sztywny że za nic nie chciał odpuścić i musiałem go wyłamać. Ponadto wykręcanie grzałki i wlewanie tam oleju to wg mnie bezsens. Wystarczy wężyk A10 plus strzykawka (chyba że ktoś woli ustami zaciągać). Zakładamy na wyjście z filtra i podciągamy aż wypłynie ropa i czekamy (z założoną strzykawką aby trzymać podciśnienie) bo powolutku będą sobie leciały jeszcze bomble powietrza, jak już przestaną lecieć to odpinamy strzykawkę a nadmiar ropy i tak zostanie zassany z powrotem do układu więc ani kropelka nam nie wyleci. Odpalił bez zająknięcia :)

Dodam jeszcze że ja mam tam mało miejsca bo tak trafił oli catch can więc utrudniło to zadanie i wydłużyło zabawę.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez danrok » 26 gru 2015, 15:07

Hej!

Stoje teraz przed wymianą filtra paliwa w swojej Magdalence 2006r przed liftem. Zalazłem 2 filtry wstępnie:

    Filtron PS 974/1
    Mann WK 939/2 z
Ktoś miał i może powiedzieć który wydaje mu się lepszy? Czy może coś jeszcze innego?

Ciężko mi powiedzieć kiedy poprzedni właściciel zmieniał filtr, więc wolę to zrobić teraz zanim samochód mi nie odpali ;P

Dzięki z góry!
Konrad
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez Krystek07 » 29 lis 2016, 14:35

Przyda sie instrukcja, dzisiaj zamówiłem filterek oryginalny z FoMoCo i czekam na kuriera, objawy takie, że przy 3000+ auto sie dławi i gaśnie, a stało się tak po ostatnim tankowaniu na stacji zaczynającej się na O na pewno miało to związek z syfiastym paliwem
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Gochu » 22 sty 2019, 16:43

Dodam swoje trzy grosze bo kilka razy już wymieniłem filtr paliwa. Nie ma potrzeby rozkręcać filtra i zalewać go, wystarczy ręczna pompka do paliwa 10mm(na allegro kosztuje 18zł) . Nakładamy jeden koniec węzyka na wyjście filtra paliwa, a drugi koniec zakładamy na pompkę. Kilka razy wystarczy podpompować do momentu, aż poleci paliwo i auto pali od strzała. Filtr trzeba wymieniać co 30 tyś km. Nie radzę tego robić rzadziej bo filtr w tym aucie dość szybko się zatyka. Pozniej dzieją się różne cyrki, auto gaśnie podczas jazdy, nie ma mocy itp. Warto po wymianie wlać płyn do czyszczenia wtryskiwaczy LM. Kosztuje nie całe 40zł a pomaga.
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 18:27
Posty: 38 (1/4)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323