Strona 1 z 1

Świecąca kontrolka silnika – brak mocy. Błędy P1101, P138B, P0299.

PostNapisane: 20 sty 2012, 20:25
przez zamor
Witam,
jestem posiadaczem auta Mazda 3 BK, rocznik 2004, z silnikiem diesla o pojemności 1.6, 109 KM.
Od około 2 tygodni mam problem. Otóż, zaświeciła się żółta lampka kontrolna silnika. Samochód nie ma mocy, nierówno pracuje na niskich obrotach.

Po podłączeniu do komputera pokazało następujące błędy:
P1101 Mass Air Flow Sensor Circuit Out Of Self-Test Range
P138B Glow Plug Control Module System Voltage
P0299 Turbocharger underboost condition

Po usunięciu błędów było trochę lepiej, ale lampka zapaliła się ponownie po przejechaniu ok. 60km. Następny reset, błędy usunięte. Problem powrócił dzisiaj, po przejechaniu ok. 140km. Silnik pracuje trochę równiej, niż wcześniej, ale nadal brak mu mocy – szczególnie przy wyprzedzaniu.

Doradźcie, proszę, co zrobić. Może ktoś z Was się spotkał z takim problemem?

Dzięki z góry, pozdrawiam.

PostNapisane: 20 sty 2012, 20:58
przez akostarek
zamor napisał(a):P1101 Mass Air Flow Sensor Circuit Out Of Self-Test Range

Przy określonych parametrach pracy silnika przepływomierz powinien dawać określone wartości napięcia. Jeśli tak nie jest, nie przechodzi "autodiagnozy" i wywala błąd. Do przeczyszczenia i sprawdzenia przepływomierz.

zamor napisał(a):P138B Glow Plug Control Module System Voltage

norma, pewnie świece / przekaźnik padły

zamor napisał(a):P0299 Turbocharger underboost condition

do sprawdzenia sterowanie zmienną geometrią (czy sztanga się wysuwa, grucha, czy jest szczelny układ podciśnienia, elektrozawór i czujnik ciśnienia bezwzględnego w dolocie), szczelność dolotu i samo turbo.

tak na szybko z materiałów mazdy.

BTW: dajesz samochodowi czasem porządnego buta ?

PostNapisane: 20 sty 2012, 21:20
przez zamor
BTW: dajesz samochodowi czasem porządnego buta ?


Teraz można tylko pomarzyć o tym, ale generalnie preferuję raczej spokojną jazdę. Jeszcze zależy co rozumiesz pod pojęciem 'porządnego buta'? Rzadko przekraczam 3000obr/min.

PostNapisane: 20 sty 2012, 21:26
przez akostarek
zamor napisał(a):Rzadko przekraczam 3000obr/min.

możliwe, że zapiekły się kierownice w tubo, diesel z turbosprężarką na zmiennej geometrii musi od czas u do czasu zwiedzić cały obrotomierz.