Witam! Przewertowałem wczoraj kącik Warsztatowy i w sumie mam kilka wątpliwości co do mojego problemu. Samochód Mazda 3 MZ-CD 2005 rok, bez FAP. Ale od początku.
Jakiś tydzień temu jechałem i nagle samochód zaczął tracić moc po czym zgasł. Pulsowała kontrolka od immo. Następnego dnia znalazłem problem i okazało się, że bezpiecznik (który wymieniłem) ale mocy jak nie było tak nie ma. Zaprowadziłem do jednego magika, który podłączył pod komputer. Wyrzuciło jakieś błędy – w każdym razie wymienił przewód od sterownika turbo i uszczelnił wtryski (bo trochę śmierdziało ON). Powiedział, żebym pojeździł nią trochę, bo może być być zapowietrzony układ paliwowy. Jeździłem nią wczoraj ponad 1,5 h i problem jak był tak jest nadal.
Czytając inne wątki zacząłem się zastanawiać nad przyczyną. Czy uszkodzeniu mógł ulec: EGR, zawór podciśnienia turbiny, czy może jeszcze coś innego? Dodam, że silnik pracuje poprawnie tylko nie ma takiego zerwania. Błędów na komputerze też nie pokazuje. Proszę o ewentualną podpowiedź, gdyż zależy mi na czasie. Pozdrawiam.
Brak mocy... zamienione podcisnienia
Strona 1 z 1
Trzeba było zapisać gdzieś te błędy, skoro był wymieniany przewód podciśnienia do turbo to pewnie coś było nie tak z sterowaniem zmienna geometria, więc możliwe że siadł elektrozawór, procedura sprawdzania => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 04600.html
Po naprawie powinno się wykasować błedy i sprawdzić czy wracają, możesz tez spróbować odłączyć akum na dłuższy czas i zrobić reset (trzeba bedzie programować szyby, komp pokładowy i radio).
Zobacz też jak zachowuje się ten przewód podciśnienia, może jest za mało sztywny, za długi lub ma większy przekrój wew (wtedy turbo powinno wolniej reagować, ale moc powinna chyba być
)
Po naprawie powinno się wykasować błedy i sprawdzić czy wracają, możesz tez spróbować odłączyć akum na dłuższy czas i zrobić reset (trzeba bedzie programować szyby, komp pokładowy i radio).
Zobacz też jak zachowuje się ten przewód podciśnienia, może jest za mało sztywny, za długi lub ma większy przekrój wew (wtedy turbo powinno wolniej reagować, ale moc powinna chyba być

Problem już rozwiązany. Mechanik pozamieniał jakieś przewody sterujące turbo. Dzięki za podpowiedź
.
-
majker
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości