Strona 1 z 1

metaliczny stukot podczas przyspieszania

PostNapisane: 30 gru 2011, 13:55
przez ZICO84
Witam

Pisze do was z pewnym problemem 2 miesiące temu w mojej madzi rozsypala sie pompa paliwowa ( caly uklad paliwowy byl w opilkach metalu :( samochod gasl za kazdym razem jak tylko dalu mu sie troche mocniej gazu ) koszt naprawy tragiczny wrecz dolujacy. Samochod zostal naprawiony teraz buja sie az milo. Niestety nie wszystko jest takie pieknie jak by moglo byc, po odebraniu samochodu i wcisnieciu pedalu gazu na 3 biegu powyzej 2000 obrotow slychac metaliczny stukot jak by zawor klekotal im wieksze obroty tym szybszy i glosniejszy stukot. halas zanika (delikatnie ustaje) jesli tylko wyrownam predkosc. Mechanik stwierdzil ze to napewno lancuszek napinajacy walki rozrzadu. Niestety po wymianie owego lancuszka stukot dalej istnieje a mechanik przyznaje sie do pomylki i wysuwa wiele wnioskow – ze trzeba sciagnac glowice a moze nawet rozebrac caly silnik i sprawdzic wszystko po koleji. oczywiscie to wiaze sie z kosztami. Moze ktos mial podobny przypadek i udalo sie usunac usterke??

PostNapisane: 30 gru 2011, 14:49
przez akostarek
Jeśli to ciche cykanie, słyszalne dopiero przy wyłączonym radiu, występujące jedynie pod obciążeniem (na luzie nie występuje) to raczej tttm => viewtopic.php?f=91&t=119994

Jeśli nie, to na forum w dziale Y6 ostatnio były 2 przypadki kończącego się koła pasowego "dwumasowego", wydaje też dość dzikie dźwięki, może warto sprawdzić:
http://www.youtube.com/watch?v=17Cb2MUKK9k
http://www.youtube.com/watch?v=licWwTIDIvY

Współczuje pompy :( , jaki przebieg ?

Re: metaliczny stukot podczas przyspieszania

PostNapisane: 30 gru 2011, 15:11
przez ZICO84
Przebieg 156 tys.
Dzieki za podpowiedz mechanik jednak twierdzi ze ten dzwiek jest ewidentnie pod glowica i nie bedzie to ani napinacz paska klinowego ani kolo dwumasowe. :(

Zawiodlem sie na tym aucie niesamowice :( tym bardziej ze to moje pierwsze auto nastepnym razem kupuje cos niemieckiego :)

Re: metaliczny stukot podczas przyspieszania

PostNapisane: 30 gru 2011, 16:02
przez cbr
Nie na aucie się zawiodłeś tylko na sprzedającym który oddał ci igłę w idealnym stanie poniżej ceny rynkowej <faja>
Kup Niemca to stracisz frajdę z jazdy :P

PostNapisane: 30 gru 2011, 16:04
przez akostarek
ZICO84 napisał(a):Przebieg 156 tys.

Przy takim przebiegu pompa wysokiego ciśnienia raczej nie pada sama od siebie, albo lewe paliwo, auto było katowane albo to już drugie 150 tyś :(

ZICO84 napisał(a):nastepnym razem kupuje cos niemieckiego :)

układ CR masz akurat BOSCHa (są szanse na skuteczną regenerację na oryginalnych częściach), pompy CP3 siedzą w:
– Iveco 2.3HPi, 3.0HPi
– Fiat 2.3JTD
– Citroen / Peugeot 1.4HDi, 1.6HDi
– BMW 2.0D, 2.5D, 3.0D, 3.5D
– Opel 1.7DTH, 1.7CDTI
– Mercedes 1.8CDI, 2.2CDI, 3.0CDI, 3.2CDI, 4.0CDI
– Renault / Volvo 1.9DCi, 2.2DCi, 2.5DCi
– Ford / Mazda 1.6TDCi
– Jeep / Dodge 2.8CRD
– Nissan 3.0Di
– Honda 2.2i-CTDi
– Volvo 2.4D5
– VAG 2.7TDI, 3.0TDI
– Mitubishi 2.0DID
– KIA / Hyundai 2.5CRDI

Więc jak widzisz producent samochodu zajmuje się tylko montażem. Daj znać co wyszło z tym dźwiękiem.
Pozdro