Witam ostatnio w swojej maździe zauważyłem niepokojącą rzecz mianowicie: po zapaleniu ( nieważne czy zimny czy ciepły silnik) na luzie w granicach obrotów od 1300 do 1600 silnik jak i całe auto wpada w dziwne wibracje, wszystko się trzęsie. poduszki silnika są raczej dobre autko ma przejechane 99 tyś km.
Druga sprawa to gaszenie auta .. to samo zatrzęsie silnikiem jakby to był diesel starej generacji // . Błędów żadnych nie pokazuje ogólnie silnik ładnie chodzi i jeździ się nim naprawdę dobrze.
jeśli ktoś wie w czym rzecz to proszę o jakąś pomoc .
Wibracje silnika 1.6
Strona 1 z 1
wlodi_m napisał(a):silnik jak i całe auto wpada w dziwne wibracje, wszystko się trzęsie.
Nie chcę Cię straszyć ale może to objawy kończącego się dwumasu
wlodi_m napisał(a):Druga sprawa to gaszenie auta .. to samo zatrzęsie silnikiem jakby to był diesel starej generacji
"Ten typ" tak ma
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
- Od: 2 lip 2011, 12:35
- Posty: 34
- Skąd: Głogów
- Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.
daaniel napisał(a):Ten typ" tak ma
nie wiem czy przy wersjach z fapem już tam nie montowali jakiejś przepustnicy.
postaraj się obsłuchać z której strony dobiega dźwięk, to już będzie coś.
Podejrzani: dwumas, może koło pasowe na wale

Właśnie też myślałem o dwumasie .. qurcze bez ściągnięcia skrzyni niczego się nie dowiem, a to już raczej poważniejsza naprawa której wolałbym ominąć .. guma na kole pasowym wydaje się ok nie ma żadnych pęknięć. Z tego co czytałem to właśnie koło pasowe najbardziej nie lubi i najbardziej się zużywa właśnie w tych granicach obrotów które podałem wcześniej, może faktycznie to ono..
Paintball Tarnów www.forestwar.pl
przy tym przebiegu dwumas, hmmm, musiałbyś mieć pecha albo mocno deptać...
Conieco o dwumasie można też chyba powiedzieć po ściągnięciu rozrusznika, sprawdź czy przy wciśniętym sprzęgle objawy nie znikają.
Conieco o dwumasie można też chyba powiedzieć po ściągnięciu rozrusznika, sprawdź czy przy wciśniętym sprzęgle objawy nie znikają.
fixerq napisał(a):Ten silnik nie ma jakiegoś "gaszaka",
tak jak pisałem, przy okazji wprowadzenia FAPa wprowadzili pewne zmiany w dolocie, więc trzeba by było sprawdzić, czy nie ma jakiegoś zaworu do gaszenia. Chodzi mi o część o nr Y60320100C, po czesku został wdzięcznie nazwany "Klapka vzduchu" – klapka powietrza.
żadnego metalicznego dźwięku nie słychać, słusznie wersje z FAPem mają zmieniony dolot powietrza, ale teoretycznie komputer powinien pokazać jakiś błąd tej "klapki powietrza"??
Paintball Tarnów www.forestwar.pl
nie mam pojęcia, tylko rozwinąłem swoją wcześniejszą myśl. Może jest coś nie tak z domykaniem, nie wiem dokładnie jak to wygląda, bo nie mam tego u siebie. Od początku auto Ci się tak zachowuje ?
Drgania w czasie pracy raczej nie wynikają z tego.
Drgania w czasie pracy raczej nie wynikają z tego.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości