Strona 1 z 5

Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania/ włączający się wentylator

PostNapisane: 22 lis 2010, 13:51
przez wysmul
witam
problem pojawia się podczas przyśpieszania szczególnie na 3 i 4 biegu przy obrotach 1900 do 2100 obr.
auto zamula się i nie ma mocy ale po chwili po przekroczeniu w/w obrotów i depnięciu w pedał gazu przyśpiesza ładnie i płynnie ... co może być przyczyną ?
Może ten typ tak ma ?
W tym tygodniu mam zamiar wyczyścić egr czy to może coś pomóc?
Auto z 2005 roku z przebiegiem 145000 po wymianie rozrządu filtrów i płynów.
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi :)

Re: zamulona

PostNapisane: 22 lis 2010, 14:13
przez fixerq
Sprawdź, czy nie masz czasem jakiegoś pęknięcia na rurze np od kolektora. Ja miałem małą dziurkę na takiej gumowej "harmonijce". Objawy całkiem podobne :) Oczywiście musisz ściągnąć pokrywę silnika.

Re: zamulona

PostNapisane: 22 lis 2010, 14:19
przez Bandit
Teraz wpada moderator i się zaczyna:
Po 1 masz 24 godz. na poprawienie tematu inaczej trafi do kosza.
Po 2 żadna Mazda 3 z silnikiem Y6 nie ma DPFu, wszystkie mają FAP, a to nie to samo. Dlatego nie trzeba tego pisać by nie robić zbędnego zamieszania.

Re: Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania

PostNapisane: 22 lis 2010, 17:36
przez wysmul
Temat poprawiony zgodnie ze wskazówkami z regulaminu.
fixerq dzięki za podpowiedź jutro postaram się zajrzeć pod maskę a teraz idę czytać o filtrach FAP i DPF hehe

Re: Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania

PostNapisane: 22 lis 2010, 19:50
przez vqsoft
na szybko – podepnij sie pod IDS i zobacz błędy. EGR zostawia po sobie ślady

mozesz tez odpiąć przepływomierz i wtedy EGR sie zamknie ( jesli nie jest zapieczony)

sprawdź też czy po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka z okolicy EGRu słychać cykliczne cykanie ( egr powinien sie max otworzyć i max zamknąć 10krotnie (taka opcja samo oczyszczenia))

Re: Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania

PostNapisane: 23 lis 2010, 17:43
przez wysmul
Kilkakrotne cykanie jest słyszalne po wyłączeniu silnika czyli jeśli dobrze rozumiem egr jest sprawny.
W przyszłym tygodniu jadę na komputer może dowiem się coś więcej.

Re: Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania

PostNapisane: 23 lis 2010, 17:59
przez vqsoft
znaczy się rusza :)
żeby wiadomo było czy działa trzeba sprawdzić go na kompie
wtedy ładnie widać jak zmienia się parametr sterowania zaworu i sama pozycja zaworu

Re: Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania

PostNapisane: 24 lis 2010, 08:27
przez Fredo
Pytanie w temacie.
Czy błędy EGR'a widać też pod ELM'em, czy musi być IDS ?

Re: Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania

PostNapisane: 24 lis 2010, 08:45
przez vqsoft
widać w scanxl
niestety pozycje zaworu nie są widoczne. a np w fordzie 1.6 tdci scanxl pięknie to odczytuje

Re: Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania

PostNapisane: 24 lis 2010, 15:08
przez Fredo
niestety pozycje zaworu nie są widoczne. a np w fordzie 1.6 tdci scanxl pięknie to odczytuje

Czyli japończyk (niestety) pogrzebał coś w komputerze i ... "zepsuł".
A mogło być tak pięknie.

Re: Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania

PostNapisane: 24 lis 2010, 15:27
przez vqsoft
a gdyby chodziło na lexi to za fejsik i soft płacił byś 200e i robił wszystko ...

Re: Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania

PostNapisane: 23 mar 2011, 11:36
przez wysmul
No i tak proszę Państwa byłem wreszcie "na komputerze" pokazał dwa błędy jeden to alternator, a drugi to błąd podczas spadku obrotów (jeśli dobrze powtarzam).
Czy może to być związane z zaworem egr ? Taka była sugestia mechanika

Re: Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania

PostNapisane: 10 sie 2011, 21:56
przez czarna dama
Turbo-dziura :D Niestety albo na szczęście ten typ tak ma, zależy jak na to spojrzeć :P

Chwilowy zanik mocy podcza jazdy

PostNapisane: 18 paź 2011, 00:34
przez Dan86
Niedawno podczas jazdy w mojej "Trójce" na okres około minuty, spadła moc silnika. Wyglądało to jakby turbina nie działała. Zanim to się stało, to dość gwałtownie, aczkolwiek na dobrze rozgrzanym silniku rozpędziłem się ze 90 do 140km/h. Następnie zszedłem ze 140 do 120km/h i chciałem utrzymać tę prędkość a tu lipa. Prędkość spadła do 100km/h i ledwo udało mi się ją utrzymać. Wrzuciłem luz, potem 4, a następnie 5 bieg, i silnik znowu złapał moc. Teraz wszystko znowu raczej jest ok.

Mam się martwić, czy takie coś po prostu się zdarza? Dodam, że auto kopa dostaje od dobrze powyżej 2000 obrotów, ale z tego co wyczytałem to normalne.

Re: Chwilowy zanik mocy podcza jazdy

PostNapisane: 18 paź 2011, 12:55
przez fixerq
Obstawiam zawór podciśnienia turbiny. Typowe objawy. Czasem się zawiesza i turbo nie dmucha.

Re: Chwilowy zanik mocy podcza jazdy

PostNapisane: 18 paź 2011, 21:44
przez vqsoft
można spróbować go przesmarować
na wysokosci korka wlewu oleju przy grodzi jest odpowietrzenie tego zaworu
wlej tam troche wd40
u mnie to dało rade!

Re: Chwilowy zanik mocy podcza jazdy

PostNapisane: 18 paź 2011, 22:35
przez Dan86
Dzięki Panowie za porady.

Re: Chwilowy zanik mocy podcza jazdy

PostNapisane: 19 paź 2011, 13:23
przez fixerq
vqsoft, jak Ty chcesz to przesmarowac? To elektroniczna, nierozbieralna część :P
http://allegro.pl/c-max-05r-1-6tdci-109 ... 77830.html

Re: Chwilowy zanik mocy podcza jazdy

PostNapisane: 19 paź 2011, 20:27
przez vqsoft
tia
masz racje
ale wlewając teflon / wd 40 przez odpowietrzenie wewnątrz tłoczek sie smaruje / nie przykleja
u mnie pomogło a na początku miałem duze problemy z tym zaworem!

Re: Chwilowy zanik mocy podcza jazdy

PostNapisane: 19 paź 2011, 20:44
przez fixerq
W takim razie warto spróbować przed ewentualną wymianą :)