Co radzicie?
Mazda 3 po zakupie i madry czlowiek po szkodzie
Strona 1 z 1
Witam, zakupilam mazde 3 w dieslu 1.6 z realnym przebiegiem 99tys i tu pierwsze niespodzianki. Jest to moje pierwsze auto. Auto wg numeru VIN bylo serwisowane w ASO i zerknelam na karteczke od wymiany oleju gdzies pod maskai tutaj pierwsza wpadka. Myslalam ze podawany jest tam stan przebiegu przy ktorym byl wymieniany a nie przy jakim powinno sie wymienic olej. Na mojej karteczce widnial przebieg 80tys a z racji ze dobijam do 100tys to pomyslalam ze wymienie olej tak jak zaleca Mazda czyli po kolejnych 20tys. Niestety o tej rozbieznosci dowiedzialam sie dopiero w zakladzie gdzie mialam wymienic olej. Mechanik powiedzial mi rowniez ze mam wyciek z rury intercoolera od strony pasazera spowodowany jakims przetarciem rury i przez malenka dziurke wydobywa sie olej i to jest przyczyna rowniez nietypowego gwizdania ktorego wczesniej nie slyszalam. Mechanika zmartwil poziom oleju jaki jest wydmuchiwany z tego weza. Stwierdzil rowniez ze najprawdopodobniej moja turbina padnie lada dzien a to duzy koszt
Jednak nie byl w stanie powiedziec na jakiej podstawie podal taka diagnoze, zaproponowal regeneracje. Tak wiec moje pierwsze pytanie to czy w tej rurze faktycznie powinno byc wrecz sucho? Kolega podpowiada mi ze wrecz odwrotnie i niczym dziwnym jest obecnosc tego oleju w tym wezu a samo przetarcie moglo byc spowodowane spadnieciem rury z jakiegos zaczepu badz tez przesunieciem rury do jakiegos paska ktore bylo mozliwe ze wzgledu na brak oslony pod silnikiem. Zmartwieniem ewentualnym moze byc trudnosc w dokupieniu tej rury poza serwisem.
Co radzicie?
Co radzicie?
- Od: 10 paź 2011, 14:51
- Posty: 23
- Auto: Mazdzia 3 1.6 ON BK HB '07
1. normą jest w tym silniku, że od odmy opary oleju przedostają się do układu dolotowego, więc nalot, pocenie się przewodów nie jest niczym nadzwyczajnym. Jeśli oleju jest tam na tyle, że cieknie i nie jest to "zapocenie" to możliwe, że już turbina puszcza...
2. regeneracja tej turbiny to może być loteria, producent wycofał oryginalne części do niej, robione są na zamiennikach i różnie potem bywa
3. najprawdopodobniej będzie to samo co w Fordowskim TDCi – przewód intercoolera lubi pękać. Czasem nieszczelność da się zaspawać. Nowy będzie trochę kosztował, należy się upewnić, czy nie będzie pasował taki http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod- ... -FORD/2231, używki na allegro po ~250zł
Najpierw upewnij się na 100% czy ten olej to z turbiny, bo nie ma sensu się pakować w koszta, a nowa i tak będzie obsmarowana
Edit: viewtopic.php?f=114&t=121626
2. regeneracja tej turbiny to może być loteria, producent wycofał oryginalne części do niej, robione są na zamiennikach i różnie potem bywa
3. najprawdopodobniej będzie to samo co w Fordowskim TDCi – przewód intercoolera lubi pękać. Czasem nieszczelność da się zaspawać. Nowy będzie trochę kosztował, należy się upewnić, czy nie będzie pasował taki http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod- ... -FORD/2231, używki na allegro po ~250zł
Najpierw upewnij się na 100% czy ten olej to z turbiny, bo nie ma sensu się pakować w koszta, a nowa i tak będzie obsmarowana
Edit: viewtopic.php?f=114&t=121626
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości