Mazda 3 po zakupie i madry czlowiek po szkodzie

Postprzez Mazdzia3 » 10 paź 2011, 15:23

Witam, zakupilam mazde 3 w dieslu 1.6 z realnym przebiegiem 99tys i tu pierwsze niespodzianki. Jest to moje pierwsze auto. Auto wg numeru VIN bylo serwisowane w ASO i zerknelam na karteczke od wymiany oleju gdzies pod maskai tutaj pierwsza wpadka. Myslalam ze podawany jest tam stan przebiegu przy ktorym byl wymieniany a nie przy jakim powinno sie wymienic olej. Na mojej karteczce widnial przebieg 80tys a z racji ze dobijam do 100tys to pomyslalam ze wymienie olej tak jak zaleca Mazda czyli po kolejnych 20tys. Niestety o tej rozbieznosci dowiedzialam sie dopiero w zakladzie gdzie mialam wymienic olej. Mechanik powiedzial mi rowniez ze mam wyciek z rury intercoolera od strony pasazera spowodowany jakims przetarciem rury i przez malenka dziurke wydobywa sie olej i to jest przyczyna rowniez nietypowego gwizdania ktorego wczesniej nie slyszalam. Mechanika zmartwil poziom oleju jaki jest wydmuchiwany z tego weza. Stwierdzil rowniez ze najprawdopodobniej moja turbina padnie lada dzien a to duzy koszt :( Jednak nie byl w stanie powiedziec na jakiej podstawie podal taka diagnoze, zaproponowal regeneracje. Tak wiec moje pierwsze pytanie to czy w tej rurze faktycznie powinno byc wrecz sucho? Kolega podpowiada mi ze wrecz odwrotnie i niczym dziwnym jest obecnosc tego oleju w tym wezu a samo przetarcie moglo byc spowodowane spadnieciem rury z jakiegos zaczepu badz tez przesunieciem rury do jakiegos paska ktore bylo mozliwe ze wzgledu na brak oslony pod silnikiem. Zmartwieniem ewentualnym moze byc trudnosc w dokupieniu tej rury poza serwisem.
Co radzicie?
Początkujący
 
Od: 10 paź 2011, 14:51
Posty: 23
Auto: Mazdzia 3 1.6 ON BK HB '07

Postprzez akostarek » 10 paź 2011, 16:41

1. normą jest w tym silniku, że od odmy opary oleju przedostają się do układu dolotowego, więc nalot, pocenie się przewodów nie jest niczym nadzwyczajnym. Jeśli oleju jest tam na tyle, że cieknie i nie jest to "zapocenie" to możliwe, że już turbina puszcza...
2. regeneracja tej turbiny to może być loteria, producent wycofał oryginalne części do niej, robione są na zamiennikach i różnie potem bywa
3. najprawdopodobniej będzie to samo co w Fordowskim TDCi – przewód intercoolera lubi pękać. Czasem nieszczelność da się zaspawać. Nowy będzie trochę kosztował, należy się upewnić, czy nie będzie pasował taki http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod- ... -FORD/2231, używki na allegro po ~250zł

Najpierw upewnij się na 100% czy ten olej to z turbiny, bo nie ma sensu się pakować w koszta, a nowa i tak będzie obsmarowana :)

Edit: viewtopic.php?f=114&t=121626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Mazdzia3 » 10 paź 2011, 23:04

Ten wąż to ten zaznaczony strzalka na czerwono
w ASO wolaja za komplet tych weży od strony pasazera wraz z zapinkami 1450zl brutto Obrazek
Początkujący
 
Od: 10 paź 2011, 14:51
Posty: 23
Auto: Mazdzia 3 1.6 ON BK HB '07

Postprzez mazz777 » 10 paź 2011, 23:13

Dziwne ze nie masz oslony pod silnikiem... <co?>
Tego "weza" moze uda sie dostac uzywanego...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez Mazdzia3 » 11 paź 2011, 10:43

Poprzedni wlasciciel stwierdzil ze w zimie nakrecajac przez koleine polamala sie na zmarznietym sniegu, mozliwe ze wtedy zostal przesuniety rowniez jakos waz ktory z czasem sie przetarl o ten pasek
Początkujący
 
Od: 10 paź 2011, 14:51
Posty: 23
Auto: Mazdzia 3 1.6 ON BK HB '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323