Mazda 3 szarpanie i spadek mocy

Postprzez danrok » 21 lut 2017, 17:14

Chciałem Ci dzisiaj zrobić zdjęcie, ale tego czujnika z góry nie widać. Na forum czytałem kiedyś że trzeba wyciągnąć aku i obudowę od aku, wtedy lepsze dojście jest, ale i tak EGRa trzeba wyciągać zdaje się. Kurcze, jestem prawie pewien, że jak wejdziesz pod auto (do kanału) to zobaczysz do niego łatwy dostęp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 16:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez Sebastian1990 » 21 lut 2017, 22:39

Czujnik zamówiony i w weekend będę wymieniał. Dziękuję za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 27 sie 2016, 16:26
Posty: 11
Auto: Mazda 3 1.6D 2005r.

Postprzez uszol90 » 22 lut 2017, 03:40

Myślę że po tym foto powinieneś go już namierzyć
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 00:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Lika » 23 lut 2017, 09:01

Hej,

Mam podobny problem ze swoją Mazdą. Z góry mówię, że totalnie się nie znam na samochodach.
Problem w moim samochodzie zauważyłam jakieś pół roku temu, pomyślałam na początku, że jest to problem ze sposobem w jaki używam auta (za długo trzymam sprzęgło czy coś podobnego). Ostatnio problem zaczął się nasilać. W trakcie szarpnięcia nie zauważyłam spadku mocy. Także nie widzę dymienia. Raz pojawiła mi się kontrolka silnika, od razu zabrałam samochód na komputer. Z tego co powiedział mechanik wymagane jest przeczyszczenie przepustnicy powietrza, co zostało zrobione (jak się dowiedziałam, jest to tylko chwilowe i wymagane jest wymienienie jej od razu – mechanik który to robił jest gamoniem?). Problem znów zaczął się nasilać po jakimś tygodniu... Szarpanie występuje na 2 i 3 biegu, w momencie kiedy próbuję szybciej przyspieszyć. Na innych nie zauważyłam tego. Nigdy nie miałam problemu z odpaleniem samochodu.
Dodam także, że w maju został u mnie wymieniony olej(u innego mechanika). Po powrocie do domu sprawdziłam i okazało się, że jest go za dużo. Po telefonie do warsztatu, potraktowano mnie jak głupią blondynkę i nie przyjęto mojej "reklamacji", bo wszystko przecież jest ok.

Poniżej zamieszczam link, gdzie słychać pracę silnika na postoju. Tak jak pisałam wyżej nie znam się na tym, ale nie słyszę nic niepokojącego. Wstępnie wykluczam, żeby to było koło dwumasowe, chyba, że ktoś z Was mnie oświeci :D
https://www.youtube.com/watch?v=sJsP7SQKAhU

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Lidia
Lika
 

Postprzez pio5 » 9 mar 2017, 03:04

Ja się podepnę ze swoim problemem – gaśnie mi na niskich obrotach, zazwyczaj w trakcie jazdy jak dojeżdżam do świateł, zakrętu, wciskam sprzęgło, obroty spadają i gaśnie. Czasami na luzie zafalują i muszę trzymać na gazie żeby nie zgasł. Podczas jazdy wszystko jest OK.

Za takie zachowanie może odpowiadać ten czujnik?
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2016, 12:12
Posty: 35
Auto: Mazda 3 2005 BK Y6 1.6 90KM
Mazda 3 2017 120KM SkyPassion

Postprzez uszol90 » 9 mar 2017, 03:20

pio5 napisał(a):Ja się podepnę ze swoim problemem – gaśnie mi na niskich obrotach, zazwyczaj w trakcie jazdy jak dojeżdżam do świateł, zakrętu, wciskam sprzęgło, obroty spadają i gaśnie. Czasami na luzie zafalują i muszę trzymać na gazie żeby nie zgasł. Podczas jazdy wszystko jest OK.

Za takie zachowanie może odpowiadać ten czujnik?


Hmm czy my rozmawiamy o NOWYM samochodzie?
Auto: Mazda 3 2017 120KM SkyPassion
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 00:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez pio5 » 9 mar 2017, 13:17

Nieeee, problemy z nowym opisywałbym w innym dziale. Mam jeszcze starą 3 z 2005 roku i to z nią mam problemy. Zaraz sobie dopisze do podpisu;–)
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2016, 12:12
Posty: 35
Auto: Mazda 3 2005 BK Y6 1.6 90KM
Mazda 3 2017 120KM SkyPassion

Postprzez stb920 » 10 wrz 2017, 21:47

pio5 napisał(a):Ja się podepnę ze swoim problemem – gaśnie mi na niskich obrotach, zazwyczaj w trakcie jazdy jak dojeżdżam do świateł, zakrętu, wciskam sprzęgło, obroty spadają i gaśnie. Czasami na luzie zafalują i muszę trzymać na gazie żeby nie zgasł. Podczas jazdy wszystko jest OK.

Za takie zachowanie może odpowiadać ten czujnik?


Witam,

Mam dokładnie ten sam problem co kolega wyżej. EGR wymieniony na nowy, filtr paliwa jest nowy. Usterka cały czas ta sama. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, przy wysprzegleniu Mazdy często gaśnie. Ciekawe jest to, że usunięcie błędu w komputerze pomaga (co prawda na około 2 dni) i auto jeździ normalnie. Co może być powodem? Jestem już poważnie zmęczony tymi wymianami, ile mozna.

Bardzo proszę o jakąś odpowiedz, dzięki!
stb920
 

Postprzez Kapi_lt » 10 wrz 2017, 21:55

Sprawdzales na komputerze w czasie rzeczywistym działanie EGR?
 
Od: 16 mar 2017, 21:36
Posty: 183 (2/1)
Auto: Mazda

Postprzez stb920 » 10 wrz 2017, 22:08

Nie. Jutro będę u mechanika to sprawdze – dzięki za wskazówkę. Zastanawiam się czy cos jeszcze oprócz tego może być powodem? Jakiś czujnik, może ten zawór scv?
stb920
 

Postprzez zdzich_15 » 25 cze 2019, 00:30

Hej, Panowie podnoszę temacik bo mam ten sam problem. Przy podjeżdżaniu do świateł auto gaśnie. Potem odpala i jest ok. Przeczytałem już cały temat ale może ktoś ma coś jeszcze ciekawego do powiedzenia :)
Początkujący
 
Od: 23 lip 2015, 10:05
Posty: 6
Auto: Mazda 3 1.6 HDI 90KM

Postprzez zdzich_15 » 21 sty 2021, 22:12

Może przyda się dla potomnych. U mnie problem był taki, że po nagrzaniu, szczególnie po szybkiej jeździe połączonej z nagłym hamowaniem nagle auto gasło. Występował problem z ponownym uruchomieniem silnika. Z czasem ilość takich włączeń robiła się coraz częstsza. Przyczyn było kilka – problemu mam nadzieje że raz na zawsze pozbyłem się w sumie w czasie całego roku.

W pierwszej kolejności wymieniono czujnik położenia wału ten na spodzie silnika. Rozwiązało to objawy całkowicie ale na jakieś 5 tys. km.

Następnie po jakimś 1 tys. od zaczęcia się ponownego wyłączania silnika okazało się, że mam uszkodzony alternator. Co ciekawe ładowanie było ale zbyt duże i czujnik zabezpieczający odcinał zasilanie. Podejrzewam, że te usterki mogły się właśnie pojawić od tego uszkodzonego alternatora, ale to nie jest potwierdzone.

Następnie auto ponownie się wyłączało, wykryto problem z EGRem. Został on aktualnie całkowicie wyłączony z kompa. I odpukać jak dotąd wszystko chodzi.

Oczywiście robiłem standardowe wymiany filtrów paliwa, oleju itd.

Jeżeli ktoś będzie miał podobne problemy zalecam od razu wymienić czujnik położenia wału, to jest akurat tanie 100-150zł. I jeżeli to nie pomoże to wyczyścić EGR i szczególnie jego wtyczki jak to pomoże nawet raz to na bank jest walnięty EGR. Nowego nie zalecam kupować, mazdy z przebiegiem powyżej 200km już wala olejem i tak się to szybko zatka.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2015, 10:05
Posty: 6
Auto: Mazda 3 1.6 HDI 90KM

Postprzez LayoN » 28 mar 2021, 17:53

Cześć,

Jakiś czas temu zauważyłem problem szarpania w mojej Maździe. Objawia się on jedynie podczas dłuższych tras drogami szybkiego ruchu i występuje co kilkaset kilometrów. Wygląda to tak jakbym dodawał i odejmował gazu(samochód podskakuje do przodu). Trwa to przez kilka minut po czym samochód jedzie normalnie.

Wymienione zostały wszystkie filtry oraz czujnik ciśnienia spalin (wyrzucał błąd). Przeczyszczony został również przepływomierz oraz cały dolot. EGR z tego co mi wiadomo jest zaślepiony.

Dodam, że problem zaczął występować po awarii odmy, która wyrzuciła sporo oleju.

Co jeszcze może być powodem tego uciążliwego szarpania?
Początkujący
 
Od: 28 mar 2021, 17:26
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007

Postprzez LayoN » 28 mar 2021, 17:55

Post zdublowany. Do usunięcia.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2021, 17:26
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007

Postprzez lobo » 11 sie 2022, 06:17

Zdzich_15 a czy możesz mniej więcej określić gdzie tego czujnika położenia wału szukać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2009, 12:03
Posty: 34 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK 1,6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323