Mazda 3 szarpanie i spadek mocy
Orientujecie się gdzie mogę kupić właśnie zawór wysokiego ciśnienia tj (SCV) ?
Niestety jest do wymiany. Tutaj podam numer seryjny tego ustrojstwa :
0928400575. Dzwoniłem do ASO, powiedzieli że zawór sprzedają wraz z pompą...
Niestety jest do wymiany. Tutaj podam numer seryjny tego ustrojstwa :
0928400575. Dzwoniłem do ASO, powiedzieli że zawór sprzedają wraz z pompą...
- Od: 30 sty 2011, 01:03
- Posty: 601
- Skąd: Białystok
- Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)
pompa jest boscha ? może coś takiego (trochę inny numer)
http://www.opelczesciuzywane.pl/ZAWOR_R ... -8398.html
pasujące wg numeru: http://leja.com.pl/inkontrahent.php?g=2 ... &rg=0&s=16
http://www.opelczesciuzywane.pl/ZAWOR_R ... -8398.html
pasujące wg numeru: http://leja.com.pl/inkontrahent.php?g=2 ... &rg=0&s=16
dokładnie sprawdź, czy ten zawór będzie pasował do tej pompy, z tego co pamiętam to samochody z fapem mają już inną pompę. Z drugiej strony ten zawór pasuje do 1.4 i 1.6 PSA, więc to może nie ma większego znaczenia
taa, na forum forda czytałem, że trzeba ściągać z DE, widocznie z założenia ten element miał być niezniszczalny...
911mc napisał(a):Dzwoniłem do ASO, powiedzieli że zawór sprzedają wraz z pompą...
taa, na forum forda czytałem, że trzeba ściągać z DE, widocznie z założenia ten element miał być niezniszczalny...
911mc dasz mi namiary na priv do tego Bartka ?
- Od: 28 lut 2008, 22:01
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 diezel 136 KM 2003 r.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Znalazłem zawór :
http://moto.allegro.pl/peugeot-1-6-hdi- ... 71220.html
Tylko jest pytanie czy będzie pasował bo 3 ostatnie cyfry numeru seryjnego są inne...
?
http://moto.allegro.pl/peugeot-1-6-hdi- ... 71220.html
Tylko jest pytanie czy będzie pasował bo 3 ostatnie cyfry numeru seryjnego są inne...
?
- Od: 30 sty 2011, 01:03
- Posty: 601
- Skąd: Białystok
- Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)
MAZDA 3 (BK14) 1.6 DI Turbo (06/2004)
Wg. opisu powinien pasować.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
najlepiej zadzwoń do gościa, znalazłem takie zestawienie z jakiegoś testera układów dotyczące podzespołów systemów CR
http://atualize.tecnomotor.com.br/?TM50 ... ao_POR.pdf
Wg tego zawory te (0928400575 i 0928400607) różnią się nieco parametrami (rezystancja). Do tego pisze, że to inny typ i mają dawać inne wyniki w testach
http://atualize.tecnomotor.com.br/?TM50 ... ao_POR.pdf
Wg tego zawory te (0928400575 i 0928400607) różnią się nieco parametrami (rezystancja). Do tego pisze, że to inny typ i mają dawać inne wyniki w testach
do tego silnika trafiały różne pompy, stosowano zarówno CP1 (0 445 010 102) jak i CP3 (0 445 010 089)
CP3 wsadzali do nr VIN BK1***350909, więc obstawiam, że masz CP3, ale dla pewności sprawdź, bo to może ułatwić dobranie regulatora.
teroetycznie bardziej do CP3 będzie pasował 0928400681 => http://www.fox.rzeszow.pl/ZAWOR-DOZUJAC ... 77%29.aspx
(ta sama rezystancja i typ co Twój oryginalny 0928400575)
podobny problem na forum:
viewtopic.php?f=91&t=102541
pozdro.
edit: są nawet zamienniki, ale ciężko dostać w PL.
CP3 wsadzali do nr VIN BK1***350909, więc obstawiam, że masz CP3, ale dla pewności sprawdź, bo to może ułatwić dobranie regulatora.
teroetycznie bardziej do CP3 będzie pasował 0928400681 => http://www.fox.rzeszow.pl/ZAWOR-DOZUJAC ... 77%29.aspx
(ta sama rezystancja i typ co Twój oryginalny 0928400575)
podobny problem na forum:
viewtopic.php?f=91&t=102541
pozdro.
edit: są nawet zamienniki, ale ciężko dostać w PL.
Po raz kolejny przytoczę swoją historie
niestety... 2 tygodnie minęły od wymiany świec i temat szarpania powraca..
już naprawdę ręce opadają..
ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? jakiś obwód świec? nie wiem..
czy powodem szarpania może być fakt że jeżdżę na 3 z 4 świec?
niestety... 2 tygodnie minęły od wymiany świec i temat szarpania powraca..
już naprawdę ręce opadają..
ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? jakiś obwód świec? nie wiem..
czy powodem szarpania może być fakt że jeżdżę na 3 z 4 świec?
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
Moja 3 nie szarpie. Za to gaśnie. Najpierw było to przy 4tys obr, potem 3,5, a teraz jak ma taki kaprys – nawet w mieście przy 2tys. Przekręcam kluczyk, off-on, jadę dalej normalnie.
Szarpanie jest ledwo wyczuwalne czasami (tak, że nie wiadomo czy to lekko pofalowany asfalt czy silnik nierówno chodzi) i spadek mocy może o 10% (a może nie) więc trochę inaczej niż koledzy wcześniej.
Mam za to dodatkowy objaw: jest z tym związany – komputer pokładowy przy odjętym gazie (hamowanie silnikiem) normalnie wskazuje 0.0 L/100km, a jak pojawia się problem, to na piątce 1.1, na czwórce ok. 1.6, trójce ok. 2.3 itd. A przy stałej prędkości np. zamiast 5L to w tym samym miejscu np. 8L.
Potrafię przejechać 100km bez problemu jak jadę bardzo spokojnie. Potrafię zgasić na zawołanie wciskając gaz Żadnych kontrolek, prawdopodobnie żadnych błędów w komputerze, przebieg 50tys 2006 DPF.
Jadę dzisiaj już to sprawdzić bo się nasiliło.
Szarpanie jest ledwo wyczuwalne czasami (tak, że nie wiadomo czy to lekko pofalowany asfalt czy silnik nierówno chodzi) i spadek mocy może o 10% (a może nie) więc trochę inaczej niż koledzy wcześniej.
Mam za to dodatkowy objaw: jest z tym związany – komputer pokładowy przy odjętym gazie (hamowanie silnikiem) normalnie wskazuje 0.0 L/100km, a jak pojawia się problem, to na piątce 1.1, na czwórce ok. 1.6, trójce ok. 2.3 itd. A przy stałej prędkości np. zamiast 5L to w tym samym miejscu np. 8L.
Potrafię przejechać 100km bez problemu jak jadę bardzo spokojnie. Potrafię zgasić na zawołanie wciskając gaz Żadnych kontrolek, prawdopodobnie żadnych błędów w komputerze, przebieg 50tys 2006 DPF.
Jadę dzisiaj już to sprawdzić bo się nasiliło.
Jestem tu nowy.
- Od: 18 sty 2009, 10:55
- Posty: 12
- Skąd: Kraków
- Auto: RX-8 231 6MT GT usa 2006, 3 1.6D Top 2006
jeśli rośnie spalanie to pewnie FAP (~DPF) się zapchał i próbuje go ciągle wypalić.
Mam diagnozę.
Podwyższona częstotliwość wypalania DPFu.
Obniżona przepustowość filtra paliwa.
Wymieniony filtr paliwa i dolany płyn do wypalania (i tak by to było przy 60Tkm).
Komp nie wyrzuca żadnych błędów już.
Faktycznie nie należy wyłączać silnika jak się wypala. Gorzej jak sam się wyłącza zawsze jak się wypala ;–)
Podwyższona częstotliwość wypalania DPFu.
Obniżona przepustowość filtra paliwa.
Wymieniony filtr paliwa i dolany płyn do wypalania (i tak by to było przy 60Tkm).
Komp nie wyrzuca żadnych błędów już.
Faktycznie nie należy wyłączać silnika jak się wypala. Gorzej jak sam się wyłącza zawsze jak się wypala ;–)
Jestem tu nowy.
- Od: 18 sty 2009, 10:55
- Posty: 12
- Skąd: Kraków
- Auto: RX-8 231 6MT GT usa 2006, 3 1.6D Top 2006
Powracam do temu . Po wyjęciu i przedmuchaniu sprężarką zaworu SCV o numerze seryjnym
BOSCH 0928400575 mazda śmigała bez żadnych czkawek. Wczoraj znowu pojawiły się te same dolegliwości. Z mechanikiem jesteśmy pewni że to właśnie ten zawór mi szwankuje.
Wziąłem się za szukanie tego ustrojstwa.
Na tej stronie : http://leja.com.pl/inkontrahent.php?g=24&q=&r=0&rg=0&s=16 znalazłem spory wybór zaworów. Zadzwoniłem do serwisu mazdy i zapytałem ich o numer pompy wtryskowej . Otrzymałem ten numer po wcześniejszym podaniu im numerku VIN.
Numer pompy : Y60113800a9a
Numer starego zaworu : 0928400575
Na stronie z zaworami proszono mnie o podanie numeru pompy wtryskowej po czym oni powiedzieli jaki numer zaworu powinien iść do mojej M3.
Miła pani powiedziała że jest to katalog boscha według którego po podaniu numeru pompy podają numer zaworu. ( nie zapisałem numeru tego zaworu, ale powiedzieli że mają na stanie)
I teraz nie jestem pewny czy to na pewno będzie dobry zawór... Kosztuje on około 480 zł.
Jak myślicie ryzykować i kupić ten zawór co oni proponują według katalogu boscha ?
BOSCH 0928400575 mazda śmigała bez żadnych czkawek. Wczoraj znowu pojawiły się te same dolegliwości. Z mechanikiem jesteśmy pewni że to właśnie ten zawór mi szwankuje.
Wziąłem się za szukanie tego ustrojstwa.
Na tej stronie : http://leja.com.pl/inkontrahent.php?g=24&q=&r=0&rg=0&s=16 znalazłem spory wybór zaworów. Zadzwoniłem do serwisu mazdy i zapytałem ich o numer pompy wtryskowej . Otrzymałem ten numer po wcześniejszym podaniu im numerku VIN.
Numer pompy : Y60113800a9a
Numer starego zaworu : 0928400575
Na stronie z zaworami proszono mnie o podanie numeru pompy wtryskowej po czym oni powiedzieli jaki numer zaworu powinien iść do mojej M3.
Miła pani powiedziała że jest to katalog boscha według którego po podaniu numeru pompy podają numer zaworu. ( nie zapisałem numeru tego zaworu, ale powiedzieli że mają na stanie)
I teraz nie jestem pewny czy to na pewno będzie dobry zawór... Kosztuje on około 480 zł.
Jak myślicie ryzykować i kupić ten zawór co oni proponują według katalogu boscha ?
- Od: 30 sty 2011, 01:03
- Posty: 601
- Skąd: Białystok
- Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)
skoro producent mowi, ze taki zawór będzie pasował do takiej pompy to chyba można brać.
Napisałem Ci wcześniej jaki nr obstawiam, z ciekawości sprawdź czy to ten pompę masz CP3, najlepiej było odczytać nr bezpośrednio z pompy, a nie szukać mazdowskiego oznaczenia
Takiego zaworu może już nie być na rynku, bo za często nawalał itp.
Napisałem Ci wcześniej jaki nr obstawiam, z ciekawości sprawdź czy to ten pompę masz CP3, najlepiej było odczytać nr bezpośrednio z pompy, a nie szukać mazdowskiego oznaczenia
911mc napisał(a):Numer starego zaworu : 0928400575
Takiego zaworu może już nie być na rynku, bo za często nawalał itp.
No to dzisiaj miałem ostatnia przygodę ...pier ... oddaje do mechanika do czasu "AŻ ZROBI" ! Jechałem dzisiaj do Mosiny z Poznania ... już po drodze miałem kilka czkawek ale to "jak zawsze". W pewnym momencie samochód szarpnął, zapaliły się kontrolki check engine, poślizgu, akumulator'a i coś jeszcze ... samochód stanął, wyłączył się i ... tak już pozostał. Zadzwoniłem po pomoc drogową, facet przyjechał, otworzył maskę, kazał włączyć ... kilka szarpnięć i nic ... ruszył kilkoma wiązkami (min. od przepławki, pompy wysokiego ciśnienia i coś jeszcze) ... nagle ... CUD ! samochód odpalił ... pojechałem do domu bardziej wkur...iony niż gdyby mnie musieli zawieźć na lawecie ... Oddaje złoma do mechanika ... jak kwota całkowitej naprawy przekroczy 3-4 tyś to sprzedaje to badziewie ... Sorry za słownictwo ... nerwy mi puszczają ...
- Od: 12 lip 2011, 13:29
- Posty: 70
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel
Przeczyściłem dzisiaj wszystkie wtyczki czujników ... i samochód śmiga jak głupi ... nie ma szarpania ... nic nie gaśnie ... mało tego, pierwszy raz usłyszałem dzisiaj przyjemny świst turbiny przy 4,5 tyś obrotów na 4 biegu :–) Miło mieć samochód z powrotem :–)
- Od: 12 lip 2011, 13:29
- Posty: 70
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości