Mazda 3 szarpanie i spadek mocy

Postprzez 911mc » 30 wrz 2011, 16:25

Orientujecie się gdzie mogę kupić właśnie zawór wysokiego ciśnienia tj (SCV) ???
Niestety jest do wymiany. Tutaj podam numer seryjny tego ustrojstwa :
0928400575. Dzwoniłem do ASO, powiedzieli że zawór sprzedają wraz z pompą...
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez akostarek » 30 wrz 2011, 18:46

pompa jest boscha ? może coś takiego (trochę inny numer)
http://www.opelczesciuzywane.pl/ZAWOR_R ... -8398.html

pasujące wg numeru: http://leja.com.pl/inkontrahent.php?g=2 ... &rg=0&s=16
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez 911mc » 1 paź 2011, 09:11

Tak pompa jest boscha. Kwestia tego czy te części będą dostępne , zadzwonię i zapytam.
Dzięki za pomoc :)
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez akostarek » 1 paź 2011, 10:44

dokładnie sprawdź, czy ten zawór będzie pasował do tej pompy, z tego co pamiętam to samochody z fapem mają już inną pompę. Z drugiej strony ten zawór pasuje do 1.4 i 1.6 PSA, więc to może nie ma większego znaczenia <co?>

911mc napisał(a):Dzwoniłem do ASO, powiedzieli że zawór sprzedają wraz z pompą...

taa, na forum forda czytałem, że trzeba ściągać z DE, widocznie z założenia ten element miał być niezniszczalny...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez maciek2703 » 1 paź 2011, 19:29

911mc dasz mi namiary na priv do tego Bartka :) ?
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 22:01
Posty: 20
Auto: Mazda 6 diezel 136 KM 2003 r.

Postprzez cbr » 1 paź 2011, 23:32

2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez 911mc » 2 paź 2011, 15:13

Znalazłem zawór :
http://moto.allegro.pl/peugeot-1-6-hdi- ... 71220.html
Tylko jest pytanie czy będzie pasował bo 3 ostatnie cyfry numeru seryjnego są inne...
???
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez cbr » 2 paź 2011, 20:23

MAZDA 3 (BK14) 1.6 DI Turbo (06/2004)

Wg. opisu powinien pasować.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez akostarek » 2 paź 2011, 22:04

najlepiej zadzwoń do gościa, znalazłem takie zestawienie z jakiegoś testera układów dotyczące podzespołów systemów CR
http://atualize.tecnomotor.com.br/?TM50 ... ao_POR.pdf

Wg tego zawory te (0928400575 i 0928400607) różnią się nieco parametrami (rezystancja). Do tego pisze, że to inny typ i mają dawać inne wyniki w testach :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez 911mc » 2 paź 2011, 22:24

Właśnie... może być lipa, ale z drugiej strony inna końcówka numeru od razu nie dyskwalifikuje tego urządzenia. Pogadam z moim mechanikiem i podejmiemy decyzję. :)
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez akostarek » 3 paź 2011, 10:09

do tego silnika trafiały różne pompy, stosowano zarówno CP1 (0 445 010 102) jak i CP3 (0 445 010 089)
CP3 wsadzali do nr VIN BK1***350909, więc obstawiam, że masz CP3, ale dla pewności sprawdź, bo to może ułatwić dobranie regulatora.
teroetycznie bardziej do CP3 będzie pasował 0928400681 => http://www.fox.rzeszow.pl/ZAWOR-DOZUJAC ... 77%29.aspx
(ta sama rezystancja i typ co Twój oryginalny 0928400575)
podobny problem na forum:
viewtopic.php?f=91&t=102541

pozdro.

edit: są nawet zamienniki, ale ciężko dostać w PL.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mazik87 » 17 paź 2011, 13:15

Po raz kolejny przytoczę swoją historie ;)
niestety... 2 tygodnie minęły od wymiany świec i temat szarpania powraca..
już naprawdę ręce opadają..
ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? jakiś obwód świec? nie wiem..
czy powodem szarpania może być fakt że jeżdżę na 3 z 4 świec?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez WojtekJT » 18 paź 2011, 13:06

Moja 3 nie szarpie. Za to gaśnie. Najpierw było to przy 4tys obr, potem 3,5, a teraz jak ma taki kaprys – nawet w mieście przy 2tys. Przekręcam kluczyk, off-on, jadę dalej normalnie.
Szarpanie jest ledwo wyczuwalne czasami (tak, że nie wiadomo czy to lekko pofalowany asfalt czy silnik nierówno chodzi) i spadek mocy może o 10% (a może nie) więc trochę inaczej niż koledzy wcześniej.
Mam za to dodatkowy objaw: jest z tym związany – komputer pokładowy przy odjętym gazie (hamowanie silnikiem) normalnie wskazuje 0.0 L/100km, a jak pojawia się problem, to na piątce 1.1, na czwórce ok. 1.6, trójce ok. 2.3 itd. A przy stałej prędkości np. zamiast 5L to w tym samym miejscu np. 8L.
Potrafię przejechać 100km bez problemu jak jadę bardzo spokojnie. Potrafię zgasić na zawołanie wciskając gaz <glupek2> Żadnych kontrolek, prawdopodobnie żadnych błędów w komputerze, przebieg 50tys 2006 DPF.
Jadę dzisiaj już to sprawdzić bo się nasiliło.
Jestem tu nowy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 10:55
Posty: 12
Skąd: Kraków
Auto: RX-8 231 6MT GT usa 2006, 3 1.6D Top 2006

Postprzez akostarek » 18 paź 2011, 15:16

jeśli rośnie spalanie to pewnie FAP (~DPF) się zapchał i próbuje go ciągle wypalić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 18 paź 2011, 15:24

Po objawach, wygląda na wypalanie filtra cząstek stałych. Proces ten trwa zazwyczaj około 5 min. Dobrze jest w tym czasie nie przerywać jazdy (tzn. nie wyłączać silnika całkowicie).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez WojtekJT » 25 paź 2011, 10:01

Mam diagnozę.

Podwyższona częstotliwość wypalania DPFu.
Obniżona przepustowość filtra paliwa.

Wymieniony filtr paliwa i dolany płyn do wypalania (i tak by to było przy 60Tkm).

Komp nie wyrzuca żadnych błędów już.

Faktycznie nie należy wyłączać silnika jak się wypala. Gorzej jak sam się wyłącza zawsze jak się wypala ;–)
Jestem tu nowy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 10:55
Posty: 12
Skąd: Kraków
Auto: RX-8 231 6MT GT usa 2006, 3 1.6D Top 2006

Postprzez 911mc » 25 paź 2011, 16:12

Powracam do temu . Po wyjęciu i przedmuchaniu sprężarką zaworu SCV o numerze seryjnym
BOSCH 0928400575 mazda śmigała bez żadnych czkawek. Wczoraj znowu pojawiły się te same dolegliwości. Z mechanikiem jesteśmy pewni że to właśnie ten zawór mi szwankuje.
Wziąłem się za szukanie tego ustrojstwa.
Na tej stronie : http://leja.com.pl/inkontrahent.php?g=24&q=&r=0&rg=0&s=16 znalazłem spory wybór zaworów. Zadzwoniłem do serwisu mazdy i zapytałem ich o numer pompy wtryskowej . Otrzymałem ten numer po wcześniejszym podaniu im numerku VIN.
Numer pompy : Y60113800a9a
Numer starego zaworu : 0928400575
Na stronie z zaworami proszono mnie o podanie numeru pompy wtryskowej po czym oni powiedzieli jaki numer zaworu powinien iść do mojej M3.
Miła pani powiedziała że jest to katalog boscha według którego po podaniu numeru pompy podają numer zaworu. ( nie zapisałem numeru tego zaworu, ale powiedzieli że mają na stanie)
I teraz nie jestem pewny czy to na pewno będzie dobry zawór... Kosztuje on około 480 zł.
Jak myślicie ryzykować i kupić ten zawór co oni proponują według katalogu boscha ?
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez akostarek » 25 paź 2011, 18:12

skoro producent mowi, ze taki zawór będzie pasował do takiej pompy to chyba można brać.
Napisałem Ci wcześniej jaki nr obstawiam, z ciekawości sprawdź czy to ten :P pompę masz CP3, najlepiej było odczytać nr bezpośrednio z pompy, a nie szukać mazdowskiego oznaczenia :)

911mc napisał(a):Numer starego zaworu : 0928400575

Takiego zaworu może już nie być na rynku, bo za często nawalał itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez quantin » 30 lis 2011, 22:51

No to dzisiaj miałem ostatnia przygodę ...pier ... oddaje do mechanika do czasu "AŻ ZROBI" ! Jechałem dzisiaj do Mosiny z Poznania ... już po drodze miałem kilka czkawek ale to "jak zawsze". W pewnym momencie samochód szarpnął, zapaliły się kontrolki check engine, poślizgu, akumulator'a i coś jeszcze ... samochód stanął, wyłączył się i ... tak już pozostał. Zadzwoniłem po pomoc drogową, facet przyjechał, otworzył maskę, kazał włączyć ... kilka szarpnięć i nic ... ruszył kilkoma wiązkami (min. od przepławki, pompy wysokiego ciśnienia i coś jeszcze) ... nagle ... CUD ! samochód odpalił ... pojechałem do domu bardziej wkur...iony niż gdyby mnie musieli zawieźć na lawecie ... Oddaje złoma do mechanika ... jak kwota całkowitej naprawy przekroczy 3-4 tyś to sprzedaje to badziewie ... Sorry za słownictwo ... nerwy mi puszczają ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 13:29
Posty: 70
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel

Postprzez quantin » 2 gru 2011, 23:52

Przeczyściłem dzisiaj wszystkie wtyczki czujników ... i samochód śmiga jak głupi ... nie ma szarpania ... nic nie gaśnie ... mało tego, pierwszy raz usłyszałem dzisiaj przyjemny świst turbiny przy 4,5 tyś obrotów na 4 biegu :–) Miło mieć samochód z powrotem :–)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 13:29
Posty: 70
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323