Przytrzymuje samochod przy ok 90km/h, czarny dym

Postprzez cbr » 22 lip 2011, 22:24

Szukałem, szukałem, jeszcze raz szukałem i nie znalazłem nic co dawało by podobne objawy do moich.
Opisze sytuacje, jednak od razu dodam, że nie dzieje się tak cały czas, czasem parę razy w ciągu drogi, czasem raz, a czasem wcale.
Jadę w trasie na 5 biegu, zawszę występuje ta anomalia miedzy 80-100km/h. Jazda płynna, od dłuższego czasu jednakowa prędkość. Teren prosty, żadnych wzniesień czy górek. W pewnym momencie czuję, że samochód tak jakby się przydławił stracił na mocy, coś go przytrzymało, tak 1-2s a potem powrót do normy. Jednak w chwili gdy już odzyskuje moc, puszcza bąka koloru czarnego, nie jakiegoś strasznie wielkiego ale zauważalnego w wstecznym lusterku.
Działo się tak przed wymianą jak i teraz po wymianie wszystkich filtrów jak i oleju. Mógłby ktoś powiedzieć, że to przez zapchane filtry, jednak to z w/w powodów odpada. Przyszła mi na myśl turbina, jednak gdyby się kończyła to z tego co się orientuje ubywało by oleju, a od 2000km nie ubyło praktycznie wcale. Nie wykluczam jednak takiej możliwości ponieważ podczas postoju jak dziś sprawdzałem przy ok 5000obr/min daje dużą czarna chmurę z tłumika.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? <glupek2>
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Wojtek » 9 sie 2011, 17:47

czy sprawdzales kody bledow?
podaj jakie sa,,,
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez cbr » 9 sie 2011, 18:31

67igor1 napisał(a):P0404 – EGR
P138B – przekaznik swiec zarowych nie ma zasilania, lub nie zalacza sie...
P1622 – immo ID nie odpowiada kodowi w komputerze...
P1412 – czujnik EGRu podaje sygnal o zamrozeniu EGRu w jakies pozycji...

Błędy odczytane i skasowane wczoraj, dziś sprawdzę czy powróciły, oraz jutro na umówionej wizycie u mechanika.
Jednak błędy mogły wisieć już dłuższy czas, dlatego upewnię się teraz czy będą powracać.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Wojtek » 9 sie 2011, 18:39

cbrPL napisał(a):Jednak błędy mogły wisieć już dłuższy czas, dlatego upewnię się teraz czy będą powracać.

czekamy...

Ps. sprawdz styki wtyczek w okolicy EGR-a...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kezój20ms » 9 sie 2011, 21:15

Sprawdź wtryskiwacze.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2011, 18:58
Posty: 14
Skąd: Brzozów
Auto: MAZDA3 2,3

Postprzez radzi89 » 10 sie 2011, 00:18

Jedyne co przychodzi mi do glowy to EGR, ewentualnie moze zapchany katalizator ale raczej to pierwsze...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez cbr » 10 sie 2011, 18:01

P138B – przekaznik swiec zarowych nie ma zasilania, lub nie zalacza sie...

To jedyny błąd który powrócił, pojeżdżę jeszcze tydzień i ponownie sprawdzę, na kolejna środę jestem umówiony na robotę zawieszenia to od razu przeczyści mi EGR, jeżeli sam nie znajdę na to czasu w sobotę.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Jaksa » 13 sie 2011, 15:30

Proponuje zacząc od wyjecia zaworu EGR i dokladnego oczyszczenia z sadzy , trojka ma dziwny silnik ( nie japonski ) nie dzaiałajacy poprawnie EGR daje rozne ciekawe objawy :) Turbiny tez nie sa dobrej jakosci , Garret mowi wymiana co 70 tys km ( max 70 tys )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez 1maro1 » 15 sie 2011, 18:35

zobacz na rurę która wychodzi z intercoolera do kolektora ssącego czy nie ma gdzieś nieszczelności lub pęknięć. Objawy są takie jak kopcenie, szarpanie i brak mocy.
1maro1
 

Postprzez myshouek » 18 sie 2011, 22:09

Nieszczelny układ dolotowy daje takie objawy. Sprawdź wszystkie przewody przed i za turbiną czy nie ma pęknięcia lub dziury.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez cbr » 24 sie 2011, 20:43

EGR wyczyszczony, jednak nadal występuje problem :| oraz pojawiają się znowu błędy:
P0404 – EGR
P1412 – czujnik EGRu podaje sygnal o zamrozeniu EGRu w jakies pozycji...

oraz
P138B – przekaznik swiec zarowych nie ma zasilania, lub nie zalacza sie...

ale akurat tym się nie martwię.
W wolnej chwili sprawdzę układ dolotowy, mam nadzieje, ze się z tym uporam w koncu.
A do tego został znaleziony mały wyciek oleju z prawej górnej strony silnika (z jego tyłu, EGR był mokry z wierzchu i tak zostało to znalezione), stojąc przed maska. Było już tam klejone sylikonem, ale widać nieudolnie...
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez deymian » 24 sie 2011, 21:10

Ja miałem dokładnie ten sam problem. U mnie objawy opisane prze Ciebie występowały najczęściej w granicach 1900-2000 obr. czyli przy podobnej prędkości. Okazało się że problemem był EGR, tzn. założony miałem wtedy zamiennik , bodajże Valeo , po zamianie na oryginalny firmy Johnson Controls problem ustąpił, ale z tego co pamiętam nawet nie było żadnych błędów na kompie.

Link do opisów kodów, może pomoże
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0102c3801500.html
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 09:06
Posty: 49
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.

Postprzez Wojtek » 24 sie 2011, 21:12

cbrPL napisał(a):P1412 – czujnik EGRu podaje sygnal o zamrozeniu EGRu w jakies pozycji...

a nie skrzywil sie troszke? :> i go zacina?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez cbr » 24 sie 2011, 21:19

deymian dzięki za stronę na pewno się przyda :) właśnie już zwróciłem uwagę, że jest to w okolicach tych obrotów co podałeś, oraz pierwszy raz odczułem to na 3 biegu <faja>
A nowy zawór EGR to fajne koszta <głaszcze>
67igor1 jak to skrzywił, bo za bardzo nie rozumiem <co?>
A i martwi mnie ten wyciek mały, ehh
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Wojtek » 24 sie 2011, 22:16

cbrPL napisał(a):67igor1 jak to skrzywił, bo za bardzo nie rozumiem

zawor otwiera sie i zamyka na osi ze sprezyna... jak oska sie lekko skrzywi... to wlasnie wtedy moze wystapic takie cos... <głaszcze>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez cbr » 25 wrz 2011, 11:35

67igor1 napisał(a):zawor otwiera sie i zamyka na osi ze sprezyna... jak oska sie lekko skrzywi... to wlasnie wtedy moze wystapic takie cos... <głaszcze>

Po stanie w jakim był zawór wnioskuję, że klapka która się otwiera wieszała się na sadzy <nie powiem> Tydzień temu w sobotę wyczyściłem zawór, we wtorek kasowanie błędów na spocie, wczoraj sprawdzane i nie powracają, został tylko ten wiadomy P138B. Jednak takie przymulenia dalej występują tylko, że dużo żadziej, a że nie miałem ostatnio czasu na zajęcie się tym to szukam dalej. Jutro wstawiam samochód do mechanika na "regeneracje" zawieszenia i zrobienie wycieku z silniku to od razu zlecę poszukanie nieszczelności w dolocie.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Justyśka » 8 lis 2011, 15:39

Silniki Diesla dysponują dużą mocą i od benzyniaków odróżnia je kłęby czarnego dymu wydobywającego się z rury wydechowej podczas gwałtownych przyspieszeń.
Ten dym to nic innego tylko sadza będąca wynikiem niecałkowitego spalania oleju napędowego.
Ilości sadzy jest zależna od stosunku powietrza do paliwa. Im więcej paliwa lub mniej powietrza tym więcej sadzy. Emisje sadzy można zmniejszyć stosując duże ciśnienie doładowania, specjalny kształt komory spalania,wysokie ciśnienie wtrysku oleju napędowego, ale i tak pewne ilości dymu będą się wydobywały z układu wydechowego lub też stosując filtry cząstek stałych, czyli FAP- Filter A Particulare (system mokry występujący najczęściej w samochodach grupy PSA /Citroen,Peugeot) albo DPF –Diesel Particulare Filter (system suchy stosowany w pozostałych markach samochodów).
Życie jest jak rejs i choć istotne dokąd gnasz, to najważniejsze być w odpowiedniej załodze.

Prawdziwa miłość nie wyczerpuje się nigdy. Im więcej dajesz, tym więcej Ci jej zostaje.
Oj tam, oj tam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2011, 11:17
Posty: 1210 (2/9)
Skąd: UK / Białystok
Auto: Mazda3

Postprzez akostarek » 8 lis 2011, 20:09

Justyśka napisał(a):Silniki Diesla dysponują dużą mocą i od benzyniaków odróżnia je kłęby czarnego dymu wydobywającego się z rury wydechowej podczas gwałtownych przyspieszeń.

Raczej większym momentem.
Kłęby czarnego dymu przy sprawnym silniku z systemem CR wskazują na jakieś niedomaganie. W dzień podczas jazdy nie widzę żadnych kłębów czarnego dymu. Jedyne co zaobserwowałem ostatnio, to nocą przy ogniu z np świateł widzę w światłach samochodu za mną lekkie "przyciemnienie" – nie wiem na ile to sadza, a na ile para itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Wicher » 8 lis 2011, 20:21

akostarek napisał(a):to nocą przy ogniu z np świateł widzę w światłach samochodu za mną lekkie "przyciemnienie" – nie wiem na ile to sadza, a na ile para itd.


To jest normalne w sprawnym dieslu, nie ma co się przejmować. Nienormalne są czarne chmury, które zostawiają za sobą niektóre auta, często dość nowe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez cbr » 12 lis 2011, 11:37

No i powróciło, albo było cały czas tylko nie miałem gdzie jeździć na tych obrotach. EGR do wymiany za jakiś czas, jednak na razie nie przeszkadza mi to bardzo. Odczytam błędy jeszcze niedługo czy są, a sam będę omijał 1950obr/min i nie będzie problemu :)
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323