problem z odpaleniem/gaśnięciem silnika, opis

witam,
Mazda 3, 1.6 diesel, 2005r., 120tys przebiegu
przeszukałem całe forum, wszystko przeczytałem, bo akurat problemów z odpaleniem/gaśnięciem auta jest dużo.
1. auto gaśnie podczas jazdy, przeważnie gdy są niższe obroty, stanie na światłach itp, gdy gaśnie już nie odpala, czasem potrzebuje ok godziny czasem więcej.
2. gdy nie odpala, przeważnie nie był jeżdżony tego dnia, chociaż dzisiaj nie zapalił gdy stał na słońcu (gdzieś na forum też znalazłem taki przypadek że to mogło mieć wpływ).
gdy już się wyłączy i jest próba odpalenia to silnik kręci, po 2 sek zaczyna się trząść cały samochód i nie odpala, z rury idzie dużo dymu, aż nadprogramowo mi się wydaje.
Zostały wymienione: ostatnio, olej, wszystkie filtry, a odnośnie tej usterki: czujnik wału rozrządu i sprawdzony został pasek rozrządu (bo podobno może coś takiego być gdy pasek się poluzuje i przeskoczy o "ząbek"), był sprawdzany na komputerze 2 razy, za pierwszym wyskoczyło dużo różnych błędów, np. immobilizer, świece, i jeszcze parę innych, samochód na wymianę czujników i reszty, gdy znów to się stało na komputerze nie było żadnych innych błędów, dziś jeszcze raz podepnę gdy wogle nie odpala może coś pokaże, czy na dzień dzisiejszy możecie mi coś podpowiedzieć, byłem u różnych mechaników w białymstoku i nie znali rozwiązania..
Mazda 3, 1.6 diesel, 2005r., 120tys przebiegu
przeszukałem całe forum, wszystko przeczytałem, bo akurat problemów z odpaleniem/gaśnięciem auta jest dużo.
1. auto gaśnie podczas jazdy, przeważnie gdy są niższe obroty, stanie na światłach itp, gdy gaśnie już nie odpala, czasem potrzebuje ok godziny czasem więcej.
2. gdy nie odpala, przeważnie nie był jeżdżony tego dnia, chociaż dzisiaj nie zapalił gdy stał na słońcu (gdzieś na forum też znalazłem taki przypadek że to mogło mieć wpływ).
gdy już się wyłączy i jest próba odpalenia to silnik kręci, po 2 sek zaczyna się trząść cały samochód i nie odpala, z rury idzie dużo dymu, aż nadprogramowo mi się wydaje.
Zostały wymienione: ostatnio, olej, wszystkie filtry, a odnośnie tej usterki: czujnik wału rozrządu i sprawdzony został pasek rozrządu (bo podobno może coś takiego być gdy pasek się poluzuje i przeskoczy o "ząbek"), był sprawdzany na komputerze 2 razy, za pierwszym wyskoczyło dużo różnych błędów, np. immobilizer, świece, i jeszcze parę innych, samochód na wymianę czujników i reszty, gdy znów to się stało na komputerze nie było żadnych innych błędów, dziś jeszcze raz podepnę gdy wogle nie odpala może coś pokaże, czy na dzień dzisiejszy możecie mi coś podpowiedzieć, byłem u różnych mechaników w białymstoku i nie znali rozwiązania..