Strona 1 z 1

Ranking usterek silników 1.6 CiTD (diesel)

PostNapisane: 17 cze 2011, 09:43
przez BlackM3
Wątek, w którym wpisujemy niedomagania silnika 1.6 CiTD. Piszcie jakie usterki wystąpiły w waszym samochodzie (ograniczmy się w tym wątku do silnika ) i jak udało się rozwiązać problem. Nagminnym przypadkiem są niedobory mocy w tym silniku. Chodzi o to, żeby być świadomym jakie są najczęstsze tego przyczyny. Żeby nie dać sobie wmówić, że prawie zawsze to wtryski, albo pompa.
Tu podaję jeszcze bardzo pouczający link. Wprawdzie nie dotyczy stricte tego silnika, ale też francuskiej konstrukcji common rail, troszkę starszej:
http://ftp.psyborg.rpg.pl/hdi/HDI-lusnia.pdf

Opisujmy tylko przypadki, które zostały dobrze zdiagnozowane i rozwiązane.

Re: Ranking usterek silników 1.6 CiTD (diesel)

PostNapisane: 22 paź 2011, 23:46
przez romain
Ciekawa propozycja.
Jestem pod dużym wrażeniem jakości tego auta ;M3 16,D 109 km,2007.
Obecnie 206 000 km.
Własnie wymieniłem rozrząd po raz pierwszy od nowości. Mam fotki z wymiany. Wkrótce zamieszczę.
Czad....
Pasek rozrządu BEZ JAKICHKOLWIEK OZNAK ZUŻYCIA. Podstawa zębów bez widocznych naderwań.
Pasek wieloklinowy z niewielkimi pęknięciami poprzecznymi.
Napinacz Paska Ro. Bez luzów.
Jedynie rolka prowadząca delikatnie szumi.
Pompa wody BEZ JAKICHKOLWIEK OZNAK ZUŻYCIA.
Oczywiście nie jest to auto bez wad.
Jednak góruje jakością nad "made in germany"
Poloecam
RK

Re: Ranking usterek silników 1.6 CiTD (diesel)

PostNapisane: 23 paź 2011, 09:39
przez bouoz
romain napisał(a):Pasek rozrządu BEZ JAKICHKOLWIEK OZNAK ZUŻYCIA. Podstawa zębów bez widocznych naderwań.
Pasek wieloklinowy z niewielkimi pęknięciami poprzecznymi.


Paski różnego rodzaju, płaskie, klinowe, wieklinowe czy też takie jak mamy przy rozrządzie mają to do siebie, że nie widać oznak zużycia a mimo to mogą nagle strzelić. Taka ich uroda, konstrukcji nośna jest wewnątrz i nie wszystko przenosi się na powierzchnię. pzodrawiam