Strona 1 z 1
co to jest i po co ? M3 BK 1,6 diesel

Napisane:
5 cze 2011, 14:55
przez uszatyy
Witam
Ostatnio zaczal sie problem z Mazda 3 BK silnik 1,6 diesel
Problem objawia sie w huczeniu na niskich obrotach. Zauwazylem jeszcze ze jedno z kol napedzanych przez pasek wielorowkowy ma lekkie bicie na biegu jalowym, przy gazowniu raczej tego nie widac. Moje pytanie brzmi co to za element jest i za co odpowiedzialny. Bylem u znajomego mechanika i zalecil mi zmiane rozrzadu i pompy wody (120.000 przebiegu) i wlasnie walka od tego elementu o ktory pytam. A moze ktos juz mial z tym problem i wie co to za czesc i ile to chce kosztowac ?

Re: co to jest i po co ? M3 BK 1,6 diesel

Napisane:
5 cze 2011, 16:14
przez bouoz
o ile dobrze Cie zrozumiałem, to masz problem z napinaczem mikropaska, w sumie to jest część nienaprawialna, nowa w zależności od firmy kosztuje 100-250zł. pozdrawiam.
Re: co to jest i po co ? M3 BK 1,6 diesel

Napisane:
5 cze 2011, 16:22
przez BlackM3
Jeśli chodzi o takie coś
http://allegro.pl/kolo-pasowe-dwumasowe ... 11717.htmlto jest koło pasowe dwumasowe. Napędzane jest wałem korbowym. Ma wbudowany tłumik drgań i zdarza się, że się posypie.
Re: co to jest i po co ? M3 BK 1,6 diesel

Napisane:
5 cze 2011, 22:09
przez fajek
Mialem ostatnio rowniez takie objawy, wymienilem napinacz paska i dalej to samo, okazalo sie ze to alternator. Po sciagnieciu alternatora i rozkreceniu w jednym miejscu byl najprawdopodobniej zimny lut.
Re: co to jest i po co ? M3 BK 1,6 diesel

Napisane:
5 cze 2011, 22:44
przez d&d
witam
Mam ten sam problem, tzn. mechanik powiedział że jest luz na tym kole i jak silnik jest zimny to słychać takie pukanie dziwne. Przykro mi nie pomoge CI bo sam niewiele wiem na temat tego koła.
Może wypowie się ktoś kto miał z tym już doczynienia.
Re: co to jest i po co ? M3 BK 1,6 diesel

Napisane:
6 cze 2011, 20:54
przez tondyra83
Witam,
Z tego co kojarzę temat przewijał już się przez forum, sam miałem problem z tym kołem pasowym tyle że u mnie uszkodzenie tego koła niemal że nie doprowadziło do uszkodzenia rozrządu, mianowicie przy przebiegu 80kKM zaczęła się głośna proca silnika zwłaszcza przy zimnym silniku. Po jakimś czasie coś zaczęło delikatnie chrobotać w okolicy tego koła po ok 1000km coś wypadło z tego koła i zaczęło trzeć o osłonę rozrządu wyłączyłem silnik zdemontowałem koło i okazało się że przetarł się pierścień znajdujący się pomiędzy dwoma elementami w tym kole. Wymieniłem koło na nowe początkowo wszystko było w porządku po około 2 miesiącach sytuacja się powtórzyła "klekotanie na zimnym silniku" i po zdemontowaniu był wyczuwalny luz na gwarancji wymieniłem kolejny raz to koło jak narazie spokój.
PS. Nie polecam zamienników ludzie z serwisu mówią że czasem po kilka razy wymieniają te koła na gwarancji.