Strona 1 z 2

błąd P0488

PostNapisane: 24 maja 2011, 11:46
przez majkel83
Witam,

Zaczelo sie od ikonki Check Engine (ktora nigdy wczesniej mi sie nie zapalala) i bledow: P2142, P0487, P0488, P2141, P2459. Efektem ich byla dosc spora utrata mocy silnika. ASO postawilo, ze winny jest DPF i go przeczyscilo – w wyniku czego zniknal blad P2459. Ikonka nadal sie swiecila i auto w dalszym ciagu slabe. Mechanik elektronik obstawial zabrudzenie przepustnicy i EGR – po wyczyszczeniu ich (przepustnicy, rurek dolotowych i EGR, wlacznie z elektromagnesem) zostalo tylko P0488. Auto jakby ciutke lepiej reaguje na nacisniecie gazu, ale na pewno nie jest to samo co przed zapaleniem sie ikonki (ikonka w dalszym ciagu sie swieci).

Wiem, ze P0488 zwiazane jest z EGR i jego polozeniem. Zawor po wyczyszczeniu wyglada jak nowka (auto ma 120 000 km przebiegu). Czy ktos jest w stanie podpowiedziec jak ostatecznie rozwiazac ten problem? Czy kupno nowego EGR, cos pomoze? Koszt nowego to ok 1000 zl – wolalbym nie kupowac nie majac pewnosci, czy cos to pomoze? Slyszalem, ze to dosc typowy problem dla mazd z tym silnikiem, ale jakos nikt z mechanikow, z ktorymi mialem przyjemnosc – nie wie jak sie do tego zabrac (jeden nawet trwierdzil, ze EGR jest zespolony na stale z przepustnica :). Z gory dzieki za wszystkie podpowiedzi.

Re: P0488 – trudno zdiagnozowac wlasciwa usterke

PostNapisane: 24 maja 2011, 14:10
przez BlackM3
viewtopic.php?f=114&t=111452
viewtopic.php?f=91&t=60815&hilit=wymiana+egr
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=44087
itd, itd.
Poszukaj chłopie trochę. To popularny problem. Niektórzy mechanicy twierdzą, że silnik sterujący zaworem EGR stosunkowo często pada, więc czyszczenie nie pomoże.
A błąd zdiagnozować łatwo pod warunkiem posiadania odpowiedniego sprzętu, w tym przypadku interfejsu lub skanera diagnostycznego.

A tu zaworek: http://allegro.pl/zawor-egr-citroen-toy ... 90902.html

Jakoś tanio, ale niby nowy

Re: P0488 – trudno zdiagnozowac wlasciwa usterke

PostNapisane: 24 maja 2011, 14:53
przez majkel83
BlackM3 – dzieki za podpowiedz – tak jak radzisz, zanim napisalem posta poczytalem to forum. Ten pierwszy post odnosnie P0488 – kompletnie nic nie wyjasnia – facetowi nagle ikonka sama zgasla. Jezdze z tym bledem ok. 4 miesiace, wiec zgodnie z zaleceniami, mam czekac dluzej? Nie sadze, ze nic innego nie da sie z tym zrobic...

Co do linka do aukcji, to sorry, ale nie jest to EGR to Mazdy z silnikiem 1.6 Jestem laikiem jesli chodzi o mechanike, ale cos mi sie wydaje, ze jak juz to ten bedzie odpowiedni:

http://allegro.pl/zawor-egr-peugeot-cit ... 40626.html

Re: P0488 – trudno zdiagnozowac wlasciwa usterke

PostNapisane: 24 maja 2011, 15:44
przez BlackM3
Mi sypał błędami od EGR, dopóki nie wymieniłem na nowy. Silnik, który masz jest też w Citroenach, Peugoteach, Volvo, Fordach, więc warto się zainteresować kompatybilnością części. Można zaoszczędzić sporo złotówek.

Re: P0488 – trudno zdiagnozowac wlasciwa usterke

PostNapisane: 24 maja 2011, 16:14
przez majkel83
Egr zostal dokladnie wyczyszczony wlacznie z rozkrecaniem go i dostaniem sie do elektromagnesu plus rurki ukladu dolotowego. Dlatego mam pewne watpliwosci, czy wymiana EGR pomoze. Wiec jesli mial ktos podobny problem – bardzo prosze o informacje, co pomoglo.

BlackM3 – rozumiem, ze wymieniles EGR. Chodzi tylko o wymiane samego zawora, jak w linku, ktory ostatnio przeslales, czy sa tam jeszcze dodatkowe podzespoly (jakie)? A co do EGR, to jaki kupiles i za ile, jesli mozna dopytac? Bo uzywanego za 400 zl, chyba sie nie oplaca...

Re: P0488 – trudno zdiagnozowac wlasciwa usterke

PostNapisane: 24 maja 2011, 20:16
przez BlackM3
Kupiłem 2 lata temu VALEO. Dokładnie taki jak w załączonym linku. Jest to kompletny EGR. Składa się z z dwóch części – samego zaworu, który reguluje przepływ spalin i części elektrycznej – silnika, który tym zaworem steruje. Dlatego, to że jest zawalany sadzą, a Ty go wyczyściłeś nic nie zmienia w samym silniku, jeśli jest niesprawny. Zapchany EGR a padnięte sterowanie nim, to dwie różne usterki. Myślę, że często konsekwencją zapchanego EGR jest właśnie padnięcie sterownia nim. Sadza blokuje nastaw zaworu a silnik próbuje na siłę zmienić przepływ spalin.Można to sobie wyobrazić. Co innego jest w układach podciśnieniowych sterownia EGR. Tam nie ma obaw o uszkodzenie zaworu, podczas niedrożności spowodowanej przez spaliny. Takie moje przemyślenia na temat :D
Z używanym jasne, że lepiej nie ryzykować.

Tu jeszcze ciekawy link:
http://rapidshare.com/files/386552943/EGR.pdf

Re: P0488 – trudno zdiagnozowac wlasciwa usterke

PostNapisane: 25 maja 2011, 09:27
przez majkel83
BlackM3, podpowiedz mi jeszcze, czy ten EGR Valeo – to jest oryginalny EGR do tego silnika? Bo dzwonilem wczoraj do ASO Mazdy, podpytac o wymiane EGR, to powiedzieli, ze kosztuje ok 1 700 pln (chcialem sie dowiedziec jakiej firmy jest ten ich EGR, ale niestety gosciu nie wiedzial). Podejrzewam, ze tez moze byc Valeo, bo raczej Mazda nie robi EGR'ow.
A co do montazu, to zastanawiam sie nad samodzielnym wymienieniem. Widzialem jak mechanik go czyscil, pokazal mi jak go wymontowac, wiece pewnie z montazem to prostsza sprawa niz z czyszczeniem?

Pozdrawiam

Re: P0488 – trudno zdiagnozowac wlasciwa usterke

PostNapisane: 25 maja 2011, 10:52
przez BlackM3
Kupowałem go w salonie mazdy w Warszawie, dokładnie tu: http://dealers.mazda.pl/odyssey/
Zawór firmy VALEO tak jak to pisałem. Kosztował wtedy 1350 zł. Ale jak wiadomo marże w ASO są kosmiczne. 2 lata temu innej możliwości nie miałem, bo był to mało chodliwy towar i w sklepach nie szło go dostać. Więc byłem skazany na ASO i zdzierczą cenę.
Z montażem poradzisz sobie bez problemu, żadnej filozofii w tym nie ma. Jest jednak jedno ale. Tu cytuję fragment z instrukcji wymiany EGR, którą zamieściłem wyżej:

"Jeśli montowany jest nowy zawór EGR. Wartość ustawienia podstawowego (położenie zamknięte)
musi zostać skonfigurowana w PCM. Wykonuje się to za pomocą WDS. Jesli ustawienie podstawowe
nie zostanie skonfigurowane w PCM, zastosowane zostanie ustawienie poprzedniego zaworu EGR i
sterowanie układem EGR będzie nieprawidłowe."

Także po wymianie i tak czeka Cię wizyta u kogoś kto ma sprzęt do ustawienia komputerem.

Re: P0488 – trudno zdiagnozowac wlasciwa usterke

PostNapisane: 25 maja 2011, 12:07
przez majkel83
OK, wielkie dzieki za informacje. W takim razie zamawiam ten EGR z allegro i jak bede mial jeszcze jakies pytania – na pewno sie odezwe.

Pozdrawiam,
Michal

Re: P0488 – trudno zdiagnozowac wlasciwa usterke

PostNapisane: 29 maja 2011, 23:59
przez 911mc
BlackM3 napisał(a):A tu zaworek: http://allegro.pl/zawor-egr-citroen-toy ... 90902.html

Jesteś pewny że ten będzie odpowiedni ?
Do siebie też muszę kupić . U mnie objaw jest taki :
Dostaje czkawki na wyższych obrotach gdy dam pedał w podłogę,
pojawia się czarny dymek z rury
i odczuwam różnicę w przyspieszeniu ...
ale żaden check engine u mnie się nie wyświetla.

Re: P0488 – trudno zdiagnozowac wlasciwa usterke

PostNapisane: 30 maja 2011, 10:38
przez BlackM3
Pewności nie ma. Wymontuj zaworek, zczytaj numery i będzie pewność. A zanim zaczniesz inwestować w , zleć komuś diagnostykę. Sprawdzenie podciśnienia, przewodów i zasilania elektrycznego zaworu.

Re: P0488 – trudno zdiagnozowac wlasciwa usterke

PostNapisane: 30 maja 2011, 13:20
przez 911mc
A sam już nie wiem czy go wymieniać... jak będę miał czas to udam się na diagnostykę.
Dzisiaj z ciekawości do M3 podłączyłem ELM 327 i przez laptopik sprawdziłem przyspieszenie od 0-100
wyszło 11,5 s więc prawie książkowe. Po kilkukrotnym przebutowaniu madzi czkawka ustała :)
P.S w programiku żadne błędy mi nie wyskakiwały.
pozdro :)

Problem z EGR mazda 3 1.6 CD active.

PostNapisane: 24 paź 2012, 11:24
przez kamil198921
mam pytanko czy mozna jeszcze cos z tym bledem zrobic ( P0488 – sterowanie dla klapy mieszania recyrkulacja spalin poza zakresem popuszczalnym) taki blad mi wyskakuje. w sensie takim ze jak go rozbiore i wyczyszcze pozadnie, bo juz go próbowałem czyscic ale tak srodek az strsznie nie probowalem zebym czegos nie zepsuł.... czy pomoże trzeba przymierzac sie juz do kupna nowego;/ bo jak usunę bład to silnik starsznie chodzi nie równo a jak bład wyskoczy to wtedy równiutko chodzi. a moze jakas regeneracje tego mozna zrobic??

Re: Problem z EGR mazda 3 1.6 CD active.

PostNapisane: 24 paź 2012, 12:03
przez akostarek
Kolego nie wiem skąd wziąłeś ten opis, bo:
DTC P0488 [MZ-CD 1,6 (Y6)] – Intake throttle valve control range/performance

Jeśli nie pomyliłeś kodu to szukaj rozwiązania w przepustnicy, w google wpisz id0102c3832300 i znajdziesz cos wiecej.
Tak, w tym dieslu jest przepustnica (dodali przy fapie)

PostNapisane: 24 paź 2012, 16:05
przez kamil198921
no taki bład mi pokazalo po podłaczeniu do kompa. wiec dlatego pytam. a co do tej przepustnicy?? co moze byc z nia? popsuta czy moze zabrudzona tak jest??

PostNapisane: 24 paź 2012, 20:14
przez akostarek
Masz samochód z 2006, jest po lifcie ? czy przed ? Z tego co pamiętam to są tam dwie różne przepustnice.
Co może być nie tak ? Może być zapaplana olejem (w zasadzie osadem) z odmy, może być problem z krokowym, może być problem z czujnikiem położenia, może być problem z wtyczką / przewodami. Więcej mi do głowy nie przychodzi ;) po wykasowaniu silnik chodzi dziwnie bo jest problem z dozowaniem powietrza. Jak zaliczy błąd to pewnie stara się otworzyć przepustnicę i działa jak ta lala. Na forum jest też chyba jakaś fotorelacja z przepustnicą, poszperaj.

Re: Problem z EGR mazda 3 1.6 CD active.

PostNapisane: 24 paź 2012, 20:43
przez grgorio
Witam też borykam sie z błędem P0488 ten sam silnik ja juz wszystko posprawdzałem podmieniłem co mozliwe i dalej chech i blad egr , moglby ktos z was doradzic cos jeszcze podpowiedziec bo juz pomysły mi sie skonczyły

PostNapisane: 24 paź 2012, 21:10
przez akostarek
P0488 to nie EGR, a przepustnica
w zależności od rocznika będzie:
Obrazek (chyba samochody przed liftem z fapem)

lub Obrazek po lifcie

mogę sie mylić, bo nie mam tego ustrojstwa ;)

tu fotorelacja o której wspominałem => viewtopic.php?f=91&t=127553

Re: Problem z EGR mazda 3 1.6 CD active.

PostNapisane: 24 paź 2012, 21:14
przez grgorio
Kolego mam ten bład dzis podmieniłem przepustnice od innego silnika blad jak był tak jest, po kasowaniu kompem jest czysto po chwili postoju bład jest nadal...

PostNapisane: 24 paź 2012, 21:21
przez akostarek
Może gdzieś nie ma styku, przewód się przetarł czy coś, w dokumencie o którym pisałem (https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 32300.html) jest procedura krok po kroku, gdzie ma być ciągłość do którego złącza komputera, gdzie do masy itd. Nie jestem mechanikiem, więc traktuj to jako wskazówkę do przemyślenia.