Strona 1 z 1
MAZDA 3 1,6 90KM a 109KM zmiana SOFT

Napisane:
22 kwi 2011, 21:35
przez stafik
Witam,
na forach pojawiają się różne wypowiedzi, a co wy o tym myślicie?
jeden z mechaników w ASO powiedział mi, że niczym się nie różnią tylko oprogramowanie (90KM nie musi mieć DPF, wynika to normy EURO 4, więc po to to wymyślili), mówił, że wystarczy zaktualizować soft z 90KM na 109KM i już?
pytanie czy tak jest w rzeczywistości ?
Re: MAZDA 3 1,6 90KM a 109KM zmiana SOFT

Napisane:
22 kwi 2011, 21:50
przez miru1968
Gość który mi robił obróbkę komputerową usunięcia FAP-a ,na moje pytanie czy nie można wgrać nowego softu z takiej samej mazdy tylko bez FAP-a ? odpowiedział że nie! Tłumaczył mi dlaczego ale sie bardzo w temat nie zagłębiałem bo mi to nie było potrzebne
Re: MAZDA 3 1,6 90KM a 109KM zmiana SOFT

Napisane:
23 kwi 2011, 09:32
przez Teperek
O ile mi wiadomo to nie jest kwestia softu. Turbina dla 109KM ma zmienną geometrię łopatek turbiny, 90KM nie. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Re: MAZDA 3 1,6 90KM a 109KM zmiana SOFT

Napisane:
23 kwi 2011, 15:39
przez akostarek
zgadza się, jest inna turbina (stała geometria z wastegate), mniejszy IC, najprawdopodobniej są też różnice w układzie wtryskowym itd. W maździe 3 wersje 90 konne diesla PSA nie maja FAPa (w innych markach różnie to bywa), popularne były w Austrii i Belgii (była to chyba kwestia jakichś opłat).
Ogólnie z chipa powinno być 115 KM

nic lepszego chyba nie zrobisz.
Re: MAZDA 3 1,6 90KM a 109KM zmiana SOFT

Napisane:
24 kwi 2011, 08:06
przez stafik
a macie doświadczenia z chipem??? jak auto się po nim sprawuje, czy dużo więcej pali i czy jest bardziej awaryjne?
Re: MAZDA 3 1,6 90KM a 109KM zmiana SOFT

Napisane:
24 kwi 2011, 08:25
przez akostarek
Te silniki były dużo bardziej popularne w peugeotach (1.6 HDi) i fordach (1.6 TDCi), są pewne różnice, ale mechanicznie to ta sama jednostka. Najlepiej będzie chyba poszukać na forach, bo m3 z tym silnikiem nie jest za wiele

Re: MAZDA 3 1,6 90KM a 109KM zmiana SOFT

Napisane:
27 kwi 2011, 17:36
przez myshouek
Są też boxy które podnoszą moc i obniżają spalanie. Macie jakieś doświadczenie z chipowaniem lub tym boxem w Maździe 3?
Re: MAZDA 3 1,6 90KM a 109KM zmiana SOFT

Napisane:
23 cze 2011, 15:19
przez mtaranti
miałem taki box na próbę z mozliwoscią regulacji. i było tak:
opcja sport na przełaczniku, pokretło na pół skali (potencjometr do regulacji) moc w pomiarach 122km i 269 Nm
przełacznik na opcje race potencjometr na pół skali 139km i 283Nm
dodam w serii ma: 119km i 259Nm
w jednym i w drugim przypadku niestety kopciła troszkę ale spalanie przy normalnej jeździe było niższe, trasa zamość-lublin radom wrocław i z powrotem 5 osób w aucie średnia 4,0 l/100km dodam ze nie mam lekkiej nogi i raczej dynamicznie jeżdżę. w przypadku opcji sport jak dałem na max pokrętło to kopciła jak lokomotywa. w race nie zalecali powyżej połowy skali wiec i nie sprawdzałem
ogólnie w opcji race było czuc ta moc no ale jednak zrezygnowałem bo niestety dymiła troszke i box oddałem. podłączenie jest bardzo proste tylko ciężko siedostać do wtyczki na listwie.
kupiony na allegro z jakiejś firmy z olsztyna ogólnie są spoko i nie było problemu ze zwrotem oczywiście przy zakupie wziąłem opcje z mozliwościa wypróbowania przez 1 m-c.
Re: MAZDA 3 1,6 90KM a 109KM zmiana SOFT

Napisane:
24 cze 2011, 16:59
przez chorazy3
Ja u siebie zmieniłem oprogramowanie i mogę powiedzieć że jestem zadowolony.
Czuć różnicę przy przyspiszaniu, wyprzedzaniu, Vmax wzrosła do 200 km/h.
U mnie:
seria: 115 KM @ 4180 rpm i 273 Nm @2142 rpm,
po chipie: 132 KM @ 4215 rpm i 296 Nm @2161 rpm.
Przy 90KM też powinna być różnica.
A oto co znalazłem na stronie V-Tech na ten temat:
Szczegóły modyfikacji Mazda 3 1.6 TDCi 90KM:
Chiptuning – moc +20KM
Chiptuning – moment obrotowy +40Nm
Model boksa: VT101204
PowerBox – moc +15KM
PowerBox – moment obrotowy +35Nm