Witam,
na forach pojawiają się różne wypowiedzi, a co wy o tym myślicie?
jeden z mechaników w ASO powiedział mi, że niczym się nie różnią tylko oprogramowanie (90KM nie musi mieć DPF, wynika to normy EURO 4, więc po to to wymyślili), mówił, że wystarczy zaktualizować soft z 90KM na 109KM i już?
pytanie czy tak jest w rzeczywistości ?
MAZDA 3 1,6 90KM a 109KM zmiana SOFT
Strona 1 z 1
Gość który mi robił obróbkę komputerową usunięcia FAP-a ,na moje pytanie czy nie można wgrać nowego softu z takiej samej mazdy tylko bez FAP-a ? odpowiedział że nie! Tłumaczył mi dlaczego ale sie bardzo w temat nie zagłębiałem bo mi to nie było potrzebne
O ile mi wiadomo to nie jest kwestia softu. Turbina dla 109KM ma zmienną geometrię łopatek turbiny, 90KM nie. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Było FF MK1 2002 1.6, jest Mazda 6 2006 2.0 CDTI
zgadza się, jest inna turbina (stała geometria z wastegate), mniejszy IC, najprawdopodobniej są też różnice w układzie wtryskowym itd. W maździe 3 wersje 90 konne diesla PSA nie maja FAPa (w innych markach różnie to bywa), popularne były w Austrii i Belgii (była to chyba kwestia jakichś opłat).
Ogólnie z chipa powinno być 115 KM
nic lepszego chyba nie zrobisz.
Ogólnie z chipa powinno być 115 KM
Te silniki były dużo bardziej popularne w peugeotach (1.6 HDi) i fordach (1.6 TDCi), są pewne różnice, ale mechanicznie to ta sama jednostka. Najlepiej będzie chyba poszukać na forach, bo m3 z tym silnikiem nie jest za wiele 
miałem taki box na próbę z mozliwoscią regulacji. i było tak:
opcja sport na przełaczniku, pokretło na pół skali (potencjometr do regulacji) moc w pomiarach 122km i 269 Nm
przełacznik na opcje race potencjometr na pół skali 139km i 283Nm
dodam w serii ma: 119km i 259Nm
w jednym i w drugim przypadku niestety kopciła troszkę ale spalanie przy normalnej jeździe było niższe, trasa zamość-lublin radom wrocław i z powrotem 5 osób w aucie średnia 4,0 l/100km dodam ze nie mam lekkiej nogi i raczej dynamicznie jeżdżę. w przypadku opcji sport jak dałem na max pokrętło to kopciła jak lokomotywa. w race nie zalecali powyżej połowy skali wiec i nie sprawdzałem
ogólnie w opcji race było czuc ta moc no ale jednak zrezygnowałem bo niestety dymiła troszke i box oddałem. podłączenie jest bardzo proste tylko ciężko siedostać do wtyczki na listwie.
kupiony na allegro z jakiejś firmy z olsztyna ogólnie są spoko i nie było problemu ze zwrotem oczywiście przy zakupie wziąłem opcje z mozliwościa wypróbowania przez 1 m-c.
opcja sport na przełaczniku, pokretło na pół skali (potencjometr do regulacji) moc w pomiarach 122km i 269 Nm
przełacznik na opcje race potencjometr na pół skali 139km i 283Nm
dodam w serii ma: 119km i 259Nm
w jednym i w drugim przypadku niestety kopciła troszkę ale spalanie przy normalnej jeździe było niższe, trasa zamość-lublin radom wrocław i z powrotem 5 osób w aucie średnia 4,0 l/100km dodam ze nie mam lekkiej nogi i raczej dynamicznie jeżdżę. w przypadku opcji sport jak dałem na max pokrętło to kopciła jak lokomotywa. w race nie zalecali powyżej połowy skali wiec i nie sprawdzałem
ogólnie w opcji race było czuc ta moc no ale jednak zrezygnowałem bo niestety dymiła troszke i box oddałem. podłączenie jest bardzo proste tylko ciężko siedostać do wtyczki na listwie.
kupiony na allegro z jakiejś firmy z olsztyna ogólnie są spoko i nie było problemu ze zwrotem oczywiście przy zakupie wziąłem opcje z mozliwościa wypróbowania przez 1 m-c.
- Od: 8 lut 2004, 00:15
- Posty: 277
- Skąd: zamość
- Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km
Ja u siebie zmieniłem oprogramowanie i mogę powiedzieć że jestem zadowolony.
Czuć różnicę przy przyspiszaniu, wyprzedzaniu, Vmax wzrosła do 200 km/h.
U mnie:
seria: 115 KM @ 4180 rpm i 273 Nm @2142 rpm,
po chipie: 132 KM @ 4215 rpm i 296 Nm @2161 rpm.
Przy 90KM też powinna być różnica.
A oto co znalazłem na stronie V-Tech na ten temat:
Szczegóły modyfikacji Mazda 3 1.6 TDCi 90KM:
Chiptuning – moc +20KM
Chiptuning – moment obrotowy +40Nm
Model boksa: VT101204
PowerBox – moc +15KM
PowerBox – moment obrotowy +35Nm
Czuć różnicę przy przyspiszaniu, wyprzedzaniu, Vmax wzrosła do 200 km/h.
U mnie:
seria: 115 KM @ 4180 rpm i 273 Nm @2142 rpm,
po chipie: 132 KM @ 4215 rpm i 296 Nm @2161 rpm.
Przy 90KM też powinna być różnica.
A oto co znalazłem na stronie V-Tech na ten temat:
Szczegóły modyfikacji Mazda 3 1.6 TDCi 90KM:
Chiptuning – moc +20KM
Chiptuning – moment obrotowy +40Nm
Model boksa: VT101204
PowerBox – moc +15KM
PowerBox – moment obrotowy +35Nm
- Od: 16 kwi 2010, 18:59
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 hatchback 2004 r.
1.6 CiTd 132 KM Y6 (PSA)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości