MAZDA 3 1,6 90KM a 109KM zmiana SOFT

Postprzez stafik » 22 kwi 2011, 21:35

Witam,
na forach pojawiają się różne wypowiedzi, a co wy o tym myślicie?

jeden z mechaników w ASO powiedział mi, że niczym się nie różnią tylko oprogramowanie (90KM nie musi mieć DPF, wynika to normy EURO 4, więc po to to wymyślili), mówił, że wystarczy zaktualizować soft z 90KM na 109KM i już?

pytanie czy tak jest w rzeczywistości ?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 22:39
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 3 BK ,2008 1.6 90KM Diesel

Postprzez miru1968 » 22 kwi 2011, 21:50

Gość który mi robił obróbkę komputerową usunięcia FAP-a ,na moje pytanie czy nie można wgrać nowego softu z takiej samej mazdy tylko bez FAP-a ? odpowiedział że nie! Tłumaczył mi dlaczego ale sie bardzo w temat nie zagłębiałem bo mi to nie było potrzebne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez Teperek » 23 kwi 2011, 09:32

O ile mi wiadomo to nie jest kwestia softu. Turbina dla 109KM ma zmienną geometrię łopatek turbiny, 90KM nie. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Było FF MK1 2002 1.6, jest Mazda 6 2006 2.0 CDTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 11:09
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 6 GY 2006 2.0CDTI 143KM
Było: Mazda 6 GH 2008 2.0CDTI 140KM
Jest: Mazda 6 GL 2020 2.5 Turbo 227KM

Postprzez akostarek » 23 kwi 2011, 15:39

zgadza się, jest inna turbina (stała geometria z wastegate), mniejszy IC, najprawdopodobniej są też różnice w układzie wtryskowym itd. W maździe 3 wersje 90 konne diesla PSA nie maja FAPa (w innych markach różnie to bywa), popularne były w Austrii i Belgii (była to chyba kwestia jakichś opłat).
Ogólnie z chipa powinno być 115 KM ;) nic lepszego chyba nie zrobisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez stafik » 24 kwi 2011, 08:06

a macie doświadczenia z chipem??? jak auto się po nim sprawuje, czy dużo więcej pali i czy jest bardziej awaryjne?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 22:39
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 3 BK ,2008 1.6 90KM Diesel

Postprzez akostarek » 24 kwi 2011, 08:25

Te silniki były dużo bardziej popularne w peugeotach (1.6 HDi) i fordach (1.6 TDCi), są pewne różnice, ale mechanicznie to ta sama jednostka. Najlepiej będzie chyba poszukać na forach, bo m3 z tym silnikiem nie jest za wiele :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez myshouek » 27 kwi 2011, 17:36

Są też boxy które podnoszą moc i obniżają spalanie. Macie jakieś doświadczenie z chipowaniem lub tym boxem w Maździe 3?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez mtaranti » 23 cze 2011, 15:19

miałem taki box na próbę z mozliwoscią regulacji. i było tak:
opcja sport na przełaczniku, pokretło na pół skali (potencjometr do regulacji) moc w pomiarach 122km i 269 Nm
przełacznik na opcje race potencjometr na pół skali 139km i 283Nm
dodam w serii ma: 119km i 259Nm
w jednym i w drugim przypadku niestety kopciła troszkę ale spalanie przy normalnej jeździe było niższe, trasa zamość-lublin radom wrocław i z powrotem 5 osób w aucie średnia 4,0 l/100km dodam ze nie mam lekkiej nogi i raczej dynamicznie jeżdżę. w przypadku opcji sport jak dałem na max pokrętło to kopciła jak lokomotywa. w race nie zalecali powyżej połowy skali wiec i nie sprawdzałem
ogólnie w opcji race było czuc ta moc no ale jednak zrezygnowałem bo niestety dymiła troszke i box oddałem. podłączenie jest bardzo proste tylko ciężko siedostać do wtyczki na listwie.
kupiony na allegro z jakiejś firmy z olsztyna ogólnie są spoko i nie było problemu ze zwrotem oczywiście przy zakupie wziąłem opcje z mozliwościa wypróbowania przez 1 m-c.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez chorazy3 » 24 cze 2011, 16:59

Ja u siebie zmieniłem oprogramowanie i mogę powiedzieć że jestem zadowolony.
Czuć różnicę przy przyspiszaniu, wyprzedzaniu, Vmax wzrosła do 200 km/h.
U mnie:
seria: 115 KM @ 4180 rpm i 273 Nm @2142 rpm,
po chipie: 132 KM @ 4215 rpm i 296 Nm @2161 rpm.

Przy 90KM też powinna być różnica.
A oto co znalazłem na stronie V-Tech na ten temat:

Szczegóły modyfikacji Mazda 3 1.6 TDCi 90KM:
Chiptuning – moc +20KM
Chiptuning – moment obrotowy +40Nm
Model boksa: VT101204
PowerBox – moc +15KM
PowerBox – moment obrotowy +35Nm
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2010, 18:59
Posty: 15
Auto: Mazda 3 hatchback 2004 r.
1.6 CiTd 132 KM Y6 (PSA)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323