Pasek klinowy (wielorowkowy)

Postprzez akostarek » 25 maja 2012, 22:02

to takie "tyr tyr tyr" przy schodzeni z obrotów – TTTM :) miałeś wciśnięte sprzęgło podczas przegazówki ? u mnie występuje tylko ze sprzęgłem <czarodziej> viewtopic.php?f=91&t=106520
przy otwartej masce => http://w881.wrzuta.pl/audio/15cASxomm6t/turbo

świst turbo raczej w normie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Mephic » 28 maja 2012, 08:23

U mnie bez i ze sprzęgłem.

Zlokalizowałem piszczenie – to od wymienionego paska alternatora. Teraz pytanie czy część jest wadliwa czy to wina za słabego naciągu... sam nie wiem. Tak czy owak wracam do ASO. Niestety pasek kupiłem w innym ASO więc jeśli to wina części to znowu zapłacę za robotę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez eMiZet » 16 sie 2012, 14:03

Mephic napisał(a):Mephic
Ten nalot to wyrobione koło pasowe. Zdejmij obudowe dolną silnika, złap za koło i poruszaj nim. Zobaczysz że w pewnym miejscu zapewne obija sie i drze. Poszukaj opiłków, jedne drobne zamieniają się w rudawy nalot jak rdza i roznosza paskiej po całej okolicy, te wieksze opadaja na dolną obudowe a część łapanych jest przez magnes na kole obok. Do wymiany wiec koło pasowe wału korbowego, napinacz i sam pasek. Robocizna ze 100 i części ok 500. Popytaj w Fordzie. Moze nawet w Peugeocie.
Początkujący
 
Od: 3 sie 2012, 10:00
Posty: 21
Skąd: ??
Auto: M3 1.6 109KM '07

Postprzez Mephic » 16 sie 2012, 14:29

No właśnie tak przewidywałem – jak pilna to rzecz? Bo szczerze, zaraz czeka mnie zmiana oleju, dolanie Eolysa i pewnie mnie szarpnie równo...

Druga sprawa to czy pasek też trzeba skoro mam nowy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez POLI-FB » 2 wrz 2012, 20:49

Witam!
Niedawno zmuszony byłem wymienić koło pasowe wału korbowego. Wcześniej mechanik wymienił stary oryginał z rudawym nalotem na zamiennik firmy Corteco za 290 złotych. Pojeździłem na nim 10 tys. km i się rozleciało. Postanowiłem więc kupić oryginał. I tu po raz pierwszy udało mi się coś kupić taniej w ASO Mazdy niż w ASO Forda. Może mają jakieś stare zapasy. W każdym razie fordowskie koło pasowe w ASO Mazdy kosztowało 470 zł (w linku z Foxa jest za 494 zł ale ja kupowałem pół roku temu), a to samo koło w ASO Forda 659 złotych.

http://www.fox.rzeszow.pl/KOLO-PASOWE-WALU-KORBOWEGO(4,251454,23812).aspx

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Kolo-pas ... -FORD/1558

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 20:11
Posty: 85 (1/0)
Auto: CX-30 eSKYACTIV G Hikari

Postprzez SiN4don » 3 wrz 2012, 13:08

Hm, czyli Mazda 2 : 0 Corteco. Drugi przypadek, tylko widze, ze udalo sie troche wiecej na nim przejechac. :|
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Mephic » 5 wrz 2012, 12:20

Sprawdzone koło – nic się z nim złego nie dzieje. Wnioskuję, że TTTM – innej opcji już nie widzę..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez Dominooo » 23 paź 2012, 16:46

10 000 km przejechałem na razie od wymiany koła pasowego Corteco i już zaczynają się z niego wydostawać dziwne dźwięki, szczególnie na zimnym silniku...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Tofik » 9 maja 2018, 10:58

Trochę odgrzebię temat, czy ktoś wymieniał pasek osobiście? Przy okazji wymiany alternatora musiałem go ściągnąć i teraz mam problem z montażem. Nie wiem jakim sposobem napiąć pasek aby wkręcić napinacz, miejsca tam za dużo nie ma. Ktoś ma jakiś patent na to?
Początkujący
 
Od: 20 sie 2014, 17:51
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 BK 1,6D 2004

Postprzez Gochu » 10 maja 2018, 02:22

Trzeba było zablokować napinacz przed demontażem to byś nie miał teraz problemów. Ale zrób tak: załóż napinacz do auta i teraz przyda Ci się druga osoba, bo samemu nie dasz rady. Jedna osoba łyżką taką do zdejmowania opon luzuje napinacz czyli napiera łyżką na napinacz za wystający bolec( będziesz widział o co chodzi) a druga osoba zakłada pasek wielorowkowy od spodu auta. Prawdę mówiąc nie ma w tym żadnej trudności. Ciekawi mnie tylko jak zdjąłeś pasek skoro napinacz jeśli jest sprawny bardzo mocno napina pasek i bez poluzowania napinacza nie ma opcji zdjąć paska.
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 18:27
Posty: 38 (1/4)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM 2006

Postprzez Tofik » 10 maja 2018, 18:06

Dzięki, będę tak kombinował. Co do zdjęcia, odkręciłem 3 śruby trzymające napinacz i wyszedł normalnie.
Początkujący
 
Od: 20 sie 2014, 17:51
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 BK 1,6D 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323