mazda zacina się i nie reaguje na pedał gazu

witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na tym forum. Mam kilka problemów więc napisze je tutaj, żeby nie zaśmiecać forum.
Od 4 miesięcy posiadam mazde 3 1,6 CiTD z 2004 roku przebieg 80tys. Wymieniony olej, filtr paliwa i powietrza, zmieniony rozrząd.
Mój pierwszy problem wygląda tak, że w trasie tak 1-3 razy na 100 km mazda zacina się i nie ma mocy. Przy dociskaniu pedału gazu nie reaguje tylko słychać taki "głuchy" dzwięk. Po 5-15 sekundach moc wraca pracuje normalnie, tak jakby się coś się jej odblokowało.
Drugi problem, chyba poważniejszy, a mianowicie olej w przewodach i filtrze powietrza. Wiem że były podobne tematy ale nie identyczne. Przy wymianie rozrządu mechanicy odkręcili intercooler i wylała się plama oleju, umyli przewody, wymienili filtr nic więcej bo myśleli że to mogło być spowodowane tym, że może leżała na boku, bo miała robioną lewą strone. Po jakimś czasie znowu pokazała się dość znaczną ilość w przewodach ale nie zauważyłem spadku poziomu oleju.
Problem numer 3 to dziwny dzwięk taki szumiąco-szorujący, który wydobywa się przy wchodzeniu na obroty i schodzeniu z obrotów, ale także cyklicznie przy stałej prędkości tak ok 60 km/h, tak z silnika ze strony kierowcy. Mechanik mówił że to normalne, bo to turbina puszcza powietrze, ale przy tym dzwięku odczuwalne jest lekkie szarpanie autem. Nie zauważyłem tego przed wymianą rozrządu i tym ich myciu.
Ostatni mało uciążliwy problem to przy dużych zakrętach wpada zimne powietrze do kabiny-bardzo rzadko.
Wybaczcie jak coś źle napisałem. Mam nadzieje, że pomożecie, może miał ktoś podobne problemy i je rozwiązał.
Od 4 miesięcy posiadam mazde 3 1,6 CiTD z 2004 roku przebieg 80tys. Wymieniony olej, filtr paliwa i powietrza, zmieniony rozrząd.
Mój pierwszy problem wygląda tak, że w trasie tak 1-3 razy na 100 km mazda zacina się i nie ma mocy. Przy dociskaniu pedału gazu nie reaguje tylko słychać taki "głuchy" dzwięk. Po 5-15 sekundach moc wraca pracuje normalnie, tak jakby się coś się jej odblokowało.
Drugi problem, chyba poważniejszy, a mianowicie olej w przewodach i filtrze powietrza. Wiem że były podobne tematy ale nie identyczne. Przy wymianie rozrządu mechanicy odkręcili intercooler i wylała się plama oleju, umyli przewody, wymienili filtr nic więcej bo myśleli że to mogło być spowodowane tym, że może leżała na boku, bo miała robioną lewą strone. Po jakimś czasie znowu pokazała się dość znaczną ilość w przewodach ale nie zauważyłem spadku poziomu oleju.
Problem numer 3 to dziwny dzwięk taki szumiąco-szorujący, który wydobywa się przy wchodzeniu na obroty i schodzeniu z obrotów, ale także cyklicznie przy stałej prędkości tak ok 60 km/h, tak z silnika ze strony kierowcy. Mechanik mówił że to normalne, bo to turbina puszcza powietrze, ale przy tym dzwięku odczuwalne jest lekkie szarpanie autem. Nie zauważyłem tego przed wymianą rozrządu i tym ich myciu.
Ostatni mało uciążliwy problem to przy dużych zakrętach wpada zimne powietrze do kabiny-bardzo rzadko.
Wybaczcie jak coś źle napisałem. Mam nadzieje, że pomożecie, może miał ktoś podobne problemy i je rozwiązał.