mazda zacina się i nie reaguje na pedał gazu

Postprzez tokarz » 19 mar 2011, 21:41

witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na tym forum. Mam kilka problemów więc napisze je tutaj, żeby nie zaśmiecać forum.

Od 4 miesięcy posiadam mazde 3 1,6 CiTD z 2004 roku przebieg 80tys. Wymieniony olej, filtr paliwa i powietrza, zmieniony rozrząd.
Mój pierwszy problem wygląda tak, że w trasie tak 1-3 razy na 100 km mazda zacina się i nie ma mocy. Przy dociskaniu pedału gazu nie reaguje tylko słychać taki "głuchy" dzwięk. Po 5-15 sekundach moc wraca pracuje normalnie, tak jakby się coś się jej odblokowało.

Drugi problem, chyba poważniejszy, a mianowicie olej w przewodach i filtrze powietrza. Wiem że były podobne tematy ale nie identyczne. Przy wymianie rozrządu mechanicy odkręcili intercooler i wylała się plama oleju, umyli przewody, wymienili filtr nic więcej bo myśleli że to mogło być spowodowane tym, że może leżała na boku, bo miała robioną lewą strone. Po jakimś czasie znowu pokazała się dość znaczną ilość w przewodach ale nie zauważyłem spadku poziomu oleju.

Problem numer 3 to dziwny dzwięk taki szumiąco-szorujący, który wydobywa się przy wchodzeniu na obroty i schodzeniu z obrotów, ale także cyklicznie przy stałej prędkości tak ok 60 km/h, tak z silnika ze strony kierowcy. Mechanik mówił że to normalne, bo to turbina puszcza powietrze, ale przy tym dzwięku odczuwalne jest lekkie szarpanie autem. Nie zauważyłem tego przed wymianą rozrządu i tym ich myciu.

Ostatni mało uciążliwy problem to przy dużych zakrętach wpada zimne powietrze do kabiny-bardzo rzadko.

Wybaczcie jak coś źle napisałem. Mam nadzieje, że pomożecie, może miał ktoś podobne problemy i je rozwiązał.
Początkujący
 
Od: 16 lis 2010, 17:22
Posty: 4
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3

Postprzez vqsoft » 20 mar 2011, 01:10

ad1 – sprawdź sterowanie turbo
taki objaw daje zacinający sie elektrozawór sterowania łopatkami ( vnt) turbosprężarki

ad2 – olej w tym wspaniałym silniku jest zawsze w dolocie. taka przypadłość tego PSA
– ile ubywa ci oleju miedzy wymianami ? ja tez mam "wilgotono" w dolocie ale oleju co 10kkm nie dolewam

ad3 – przy schodzeniu z obrotów ok 2000rpm czasami w niektórych trojkach pojawia sie dziwny dźwięk, ale na 100% nie jest to związane ze sprężarką. Mam to samo na funkiel nowce , miałem i na starej
natomiast dźwięki , gwizdy , syczenia przy przyspieszaniu są raczej nienormalne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Blumek » 20 mar 2011, 02:51

No ja się na Dieslach w M3 nie za bardzo znam, ale wypowiem się co do ..
tokarz napisał(a):Ostatni mało uciążliwy problem to przy dużych zakrętach wpada zimne powietrze do kabiny-bardzo rzadko.

Też tak mam i uważam do za normalne.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez tokarz » 20 mar 2011, 11:22

dzięki za odzew
vqsoft napisał(a):ad3 – przy schodzeniu z obrotów ok 2000rpm czasami w niektórych trojkach pojawia sie dziwny dźwięk, ale na 100% nie jest to związane ze sprężarką. Mam to samo na funkiel nowce , miałem i na starej
natomiast dźwięki , gwizdy , syczenia przy przyspieszaniu są raczej nienormalne


a czy normalne jest też, że przy jeździe podczas wydobywania się tego dziwnego dzwięku delikatnie szarpie samochodem (odczuwa raczej tylko kierowca), i tak jak wspominałem nie było tego przed wymianą rozrządu i przemywaniu przewodów powietrznych. Czy mechanicy mogli coś schrzanić?

vqsoft napisał(a):ad2 – olej w tym wspaniałym silniku jest zawsze w dolocie. taka przypadłość tego PSA
– ile ubywa ci oleju miedzy wymianami ? ja tez mam "wilgotono" w dolocie ale oleju co 10kkm nie dolewam


po ostatniej wymianie przejechałem dopiero jakieś 3000km, wcześniej jak sprawdzałem to nie zauważyłem ubytku, ale sprawdze jeszcze dziś i napisze. Niepokoi mnie fakt że tego oleju wcześniej to było naprawdę sporo, nie było to wilgotno tylko wylała się spora plama po odkręceniu intercoolera (mechanicy mówili że to nie normalne żeby aż tyle było)
Początkujący
 
Od: 16 lis 2010, 17:22
Posty: 4
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3

Postprzez tokarz » 20 mar 2011, 13:32

sprawdziłem poziom po 4000 km przejechanych od wymiany mam tak ok 3/4 miarki. Przy wymianie zalali mi 3,7 litra, więc chyba nie za dużo. Olej został zauważony tydzień po wymianie. Ale raczej był on tam już przed wymianą.
Początkujący
 
Od: 16 lis 2010, 17:22
Posty: 4
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron