Mazda 3 1.6 diesel 2005r -falowanie obrotów,szarpanie silnikiem

Postprzez siwysnk » 14 lut 2011, 15:03

Witam.Od jakiegoś czasu mam problem z moją mazda. Otóż gdy wskazówka od poziomu paliwa znajduję się 3 kreski od rezerwy ( ok 70km do tankowania ) autem zaczyna szarpać , obroty zaczynają falować w przedziale 1000-600 , silnik czasami potrafi zgasnąć . Dodam ze jeżeli jest ok pól baku problem nie występuje, silnik pracuje równo , nie ma problemu z przyspieszaniem , odpala na "dotyk" , nie kopci .
Objaw jest taki tak jakby auto nie dostawało paliwa , dodam że po odkręceniu korka słychać wyraźne syczenie tak jakby zasysało powietrze do zbiornika . Byłem na kompie i nie wykazało żadnych błędów.
Hymm co to może być ?? Zatkany odpowietrznik baku ?

Pozdrawiam i czekam na odp .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez vqsoft » 14 lut 2011, 15:37

nie ten dział

zrób test , jak juz Ci sie pojawią te objawy odkręć korek wlewu paliwa i spróbuj pojeździć troche.
osobiście nie stawiał bym na podciśnienie w zbiorniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez RobertPi » 14 lut 2011, 16:15

A próbowałes nalać wtedy paliwa na full? Może uszkodzony jest wskaźnik/pływak i w baku faktycznie nie ma paliwa?
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez siwysnk » 14 lut 2011, 16:41

proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu

vqsoft napisał(a):zrób test , jak juz Ci sie pojawią te objawy odkręć korek wlewu paliwa i spróbuj pojeździć troche.
osobiście nie stawiał bym na podciśnienie w zbiorniku


kiedyś zaczął falować wyłączyłem silnik odkręciłem korek i jak ręką odjął , wczoraj też mi zaczął falować odkręciłem korek usłyszałem PSSSSSS odpaliłem silnik chwile szarpał i mu przeszło dojechałem na stacje tam na postoju obroty zaczęły falować wyłączyłem silnik nalałem pół zbiornika i mu przeszło

silnik chodzi super , gdyby nie to że czasami mu takie objawy dolegają odpukać ale nie mam z tym autem problemów , przykładowo – 20 C a on odpala na dotyk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez Dominooo » 14 lut 2011, 16:58

Charakterystyczne PSSSSSS po odkręceniu korka wlewu, zwiastuje problemy z odpowietrzeniem zbiornika paliwa. Do tego szarpanie i gaśnięcie jest tego efektem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez LookR » 14 lut 2011, 19:46

...albo masz "syf" w baku...
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez Blumek » 14 lut 2011, 20:56

U mnie też czasami występuje takowe PSSSSS ale tylko przy niskim stanie paliwa, jednak u mnie to nie ma wpływu na pracę silnika :"chyba".
Może pompa siada lub też jest fest zasyfiona jaki masz przebieg?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez vqsoft » 14 lut 2011, 21:38

panowie w każdym samochodzie jaki miałem słyszę psssyt :) i żaden nie szarpie nie ma czkawki!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez siwysnk » 14 lut 2011, 22:40

Auto jest z grudnia 2005 , pierwsza rejestracja 2006 140 tys. wersja TOP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez Blumek » 14 lut 2011, 23:29

filtr paliwa ON był wymieniany?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez siwysnk » 14 lut 2011, 23:32

Tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez fixerq » 15 lut 2011, 12:11

Sprawdź wtryski :) Miałem 2 bardzo podobne przypadki:

1 w Ibizie. Kiedy zbiornik był na full, było wszystko ok. Kiedy wskazówka była blisko rezerwy, szarpał, itd. Mechanicy rozebrali wszystko co możliwe, bo myśleli, że zapowietrza się układ paliwowy. Niestety, okazało się, że pompowtryskiwacz do wymiany.

2 przypadek w mojej m3. Falowanie obrotów, szarpanie, dodatkowo niebieskawy dym po odpaleniu (po całej nocy). Historia powtórzyła się – wtrysk do wymiany.

140k to przebieg, po którym bardzo często one padają.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez siwysnk » 15 lut 2011, 12:38

Jak to sprawdzić ?? Ile wyszła Cię naprawa ?? Wydaje mi się że jakby to były wtryski to by silnik osłab , a i mi nie kopci przy tym na niebiesko .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez vqsoft » 15 lut 2011, 13:00

roznie z tym bywa. Czesto wtryski objawiaja sie@wlasnie nierownomierna praca na wolnych obrotach. Czy jadac na 2gim biegu bez gazu fura przerywa, skacz itp.
Co do sprawdzenia , mozesz zrobic probe przelewowa , potem test na stole
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez siwysnk » 15 lut 2011, 14:37

właśnie ze jadąc normalnie auto przerywa , skacze , dławi go strasznie – tak jakby nie dostawało paliwa , jak zostawię go na wolnych obrotach to czasem potrafi zgasnąć.
Jak zaczyna się tak dziać to jadę na stacje tankuje pół baku i problem znika . Dziwna sprawa .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez fixerq » 15 lut 2011, 18:49

siwysnk napisał(a):Jak to sprawdzić ?? Ile wyszła Cię naprawa ?? Wydaje mi się że jakby to były wtryski to by silnik osłab , a i mi nie kopci przy tym na niebiesko .
Mi kopcił za rana, koło 30 sek. Nie był w żaden sposób osłąbiony :) Zależy co będziesz robił – wymiana pewnie koło 1000+. regeneracja mniej :P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez vqsoft » 15 lut 2011, 19:02

hm zaraz po odpaleniu kopcił ? nawet w ciepłe dni ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez fixerq » 15 lut 2011, 19:11

tak
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez siwysnk » 15 lut 2011, 19:20

siwysnk napisał(a):Zależy co będziesz robił – wymiana pewnie koło 1000+. regeneracja mniej


narazie to nie wiadomo co robić ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez siwysnk » 17 lut 2011, 14:35

jakie są skutki zasyfionego EGR-u ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323