m3 bk 1,6 diesel, przerywanie pracy przy 2000 obr

Postprzez czeki78 » 11 lut 2011, 00:09

Witam,
troche się zaniepokoiłem zachowaniem mojej m3,
jadąc ok. 50-60 km/h na 4, spokojnie lekko poniżej 2000 obr/min,
wyczuwam lekkie przerywanie równoległej pracy silnika, trwa to dosłownie dziesiąte sekundy, ale jest nawet wyczuwalne przez pasażera. Reszta bez zarzuty autko hula bez problemu.
Czy ktoś wie co to może być?
Proszę o jakiekolwiek info. :D

Wyczyszczenie przepływomierza nic nie dało,
ale za to wyczyszczenie EGR pomogło, 70 zeta dla mechanika i mam nadzieje że problem z głowy.
Ostatnio edytowano 26 lut 2011, 22:50 przez czeki78, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 21:06
Posty: 13
Skąd: Proszowice/Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 109KM BK

Postprzez fixerq » 11 lut 2011, 00:27

może jeździsz na granicy włączania się turbiny? dodasz lekko gazu (kwestia paru km/h) i się załącza, prędkość spada o załóżmy 5km/h i się wyłącza. Wtedy zauważalna jest chwilowa zamułka. chyba, że nie o to Ci chodzi :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez akostarek » 11 lut 2011, 00:31

fixerq napisał(a):może jeździsz na granicy włączania się turbiny? dodasz lekko gazu (kwestia paru km/h) i się załącza, prędkość spada o załóżmy 5km/h i się wyłącza. Wtedy zauważalna jest chwilowa zamułka. chyba, że nie o to Ci chodzi :)

nie wiem jakie Wy turbiny macie, że się załączają i wyłączają. <nauka>

co do samego pytania: najlepiej zaczac od podpiecia pod komputer, moze odrazu bedzie wiadomo co jest nie tak.
Powinno byc w dziale Y6
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Blumek » 11 lut 2011, 03:49

nie wiem jakie Wy turbiny macie, że się załączają i wyłączają. <nauka>


nie łap kolegów za słówka, owszem turbina pracuje cały czas, ale jest w każdym aucie wyczuwalna jej praca ( włączenie) :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez radzi89 » 11 lut 2011, 10:31

Posrdenio kolega mial racje, ze trubina sie zalacza o wylacza gdyz jadac na niskich obrotach jej praca jest praktycznie zerowa. Gdybyscie zamontowali sobie wskaznik doladowania to zauwazycie, ze auto z turbodoladowaniem przy bardzo delikatnym obchodzeniu sie z gazem korzysta z podcisnienia, dopiero przy mocniejszym depnieciu w gaz silnik otrzymuje nadcisnienie z turbo ;)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez akostarek » 11 lut 2011, 10:50

radzi89 napisał(a):Posrdenio kolega mial racje, ze trubina sie zalacza o wylacza gdyz jadac na niskich obrotach jej praca jest praktycznie zerowa. Gdybyscie zamontowali sobie wskaznik doladowania to zauwazycie, ze auto z turbodoladowaniem przy bardzo delikatnym obchodzeniu sie z gazem korzysta z podcisnienia, dopiero przy mocniejszym depnieciu w gaz silnik otrzymuje nadcisnienie z turbo ;)


przeglądając logi z drogi jednego z forumowiczów:
przy 1900 obr/min turbo dmucha 1,26 bara
przy 2080 obr/min ciśnienie doładowania wynosi 1.37 bara
Różnice się są duże, więc to raczej nie jest wina jeżdżenia na efektywnej granicy turbo.

dane są chyba z lekkiego przyspieszania, ale nie widzę tam, żeby turbo dawało podciśnienie (<1 bara)
a samo "załączanie" turbo można chyba tylko podciągnąć pod overboosta przy stanowczym depnięciu.

Czekamy na wyniki z kompa (sie oftop zrobił ;p)

Edit żeby nie ciągnąć tematu: w benzynie jest mniejsze ciśnienie gazów spalinowych, dlatego turbo ma sens dopiero przy wyższych obrotach. Z tego tez powodu stosuje się "podwójne" doładowanie w silnikach np TSI, gdzie przy niskich obrotach dmucha głównie kompresor, a dopiero od jakich 2500 RPM działa sama turbina.
Ostatnio edytowano 11 lut 2011, 11:41 przez akostarek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez radzi89 » 11 lut 2011, 11:19

W sumie masz racje, chociaz przy ok. 2000 obr/min Diesel osiaga swoj najwyzszy moment wiec wtedy tubo najwiecej dmucha.... Ja swoje spostrzezenia opisalem na podstwie benzyny w naszym MPS`ie.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez vqsoft » 11 lut 2011, 23:51

jak odpalasz diesla to turbo juz dmucha troch ponad atmosferyczne ~1bar

takie przyduszania są czesto oznaką padających wtrysków

czy jak jedziesz bez gazu na 2 , 3 biegu masz jakieś czkawki ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez czeki78 » 12 lut 2011, 00:31

akostarek napisał(a):
fixerq napisał(a):może jeździsz na granicy włączania się turbiny? dodasz lekko gazu (kwestia paru km/h) i się załącza, prędkość spada o załóżmy 5km/h i się wyłącza. Wtedy zauważalna jest chwilowa zamułka. chyba, że nie o to Ci chodzi :)

nie wiem jakie Wy turbiny macie, że się załączają i wyłączają. <nauka>

co do samego pytania: najlepiej zaczac od podpiecia pod komputer, moze odrazu bedzie wiadomo co jest nie tak.
Powinno byc w dziale Y6
pozdro



zapewne tak muszę zrobić,
to troche przypomina jak jezdziłem polonezem, taką lekko czkawkę ... jak był przytkany gażnik.
dzięki akostarek
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 21:06
Posty: 13
Skąd: Proszowice/Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 109KM BK

Postprzez 911mc » 23 lut 2011, 00:20

Sprawdź na zimnym silniku, na postoju czy nie pogwizduje pulsacyjnie turbina przy około 2000 tys obrotów. Bo mam podobny przypadek chyba jak u Ciebie.
Pozdrawiam :)
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez czeki78 » 23 lut 2011, 21:58

911mc napisał(a):Sprawdź na zimnym silniku, na postoju czy nie pogwizduje pulsacyjnie turbina przy około 2000 tys obrotów. Bo mam podobny przypadek chyba jak u Ciebie.
Pozdrawiam :)


nic takiego nie słyszę, raczej wykluczam wtryski,
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 21:06
Posty: 13
Skąd: Proszowice/Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 109KM BK

Postprzez czeki78 » 26 lut 2011, 22:52

[quote="911mc"]Sprawdź na zimnym silniku, na postoju czy nie pogwizduje pulsacyjnie turbina przy około 2000 tys obrotów. Bo mam podobny przypadek chyba jak u Ciebie.
Pozdrawiam :)[/quote


Wyczyszczenie przepływomierza nic nie dało,
ale za to wyczyszczenie EGR pomogło, 70 zeta dla mechanika i mam nadzieje że problem z głowy.]
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 21:06
Posty: 13
Skąd: Proszowice/Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 109KM BK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323