problem z Mazdą 3 wkręca się do 3tyś i kopci na bialo

Postprzez yoshi85 » 14 sty 2011, 23:29

Witam posiadam mazde3 1.6d z 2006 roku. Problem jest taki że moja m3 wkręca sie do 3tyś. obrotów i kopci na biało. W samochodzie zostal usunięty filtr cząstek stałych, została zwiększona moc do 136koni i 300Nm. Zostaly zregenerowane wtryski i wymieniono pompę wysoko ciśnieniową a i podobno sprawdzone było powietrze. Ogolnie samochod bardzo fajny ale jak kupiłem ją w lipcu zeszłego roku tak do tej pory zrobiłem nim jakieś 3tyś km. Mechanik rozkłada ręce i ja nie wiem co mam robić <glupek2> Proszę o pomoc <płacze>
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 23:05
Posty: 6
Skąd: Ryki woj. Lubelskie
Auto: Mazda 3 1.6D

Postprzez yoshi85 » 14 sty 2011, 23:42

A jeszcze jedno jak stoi w miejscu to nie gaśnie może tak pracować cały dzień ale jak się ruszy i np. dojeżdża się do skrzyżowania to gaśnie ????????
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 23:05
Posty: 6
Skąd: Ryki woj. Lubelskie
Auto: Mazda 3 1.6D

Postprzez Blumek » 15 sty 2011, 01:06

Nie pisz posta pod postem tylko edytuj, bo zaraz kopa dostaniesz od moderatorów.

Nie zapala się kontrolka silnika? Jaki jest stan płynu chłodzącego? nie ubywa?

Gdzieś coś już było na podobny temat.... w Dislach.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Wojtek » 15 sty 2011, 01:41

yoshi85 napisał(a):Witam posiadam mazde3 1.6d z 2006 roku. Problem jest taki że moja m3 wkręca sie do 3tyś. obrotów i kopci na biało.


Podejrzewam, ze jest w trybie serwisowym (tylko do 3000obr.)
A plyn chlodzacy nie ubywa czasem... :>
... sprawdz stan i jakosc oleju i plynu chlodzacego...

Ps. Czy podlaczales auto pod komputer? Jakie bledy sie pojawiaja?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez vqsoft » 16 sty 2011, 00:59

dymienie na biało / siwo 9 gryzący zapaszek) często oznacza lejące wtryski.
sprawdź wtryski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez yoshi85 » 16 sty 2011, 14:00

Na początek to dzięki za rady :) Więc stan płynu sprawdzę ale wydaję mi się że nie ubywa go a co do oleju to był nie dawno wymieniany wraz z wszystkimi filtrami jak to mam w zwyczaju <faja> Co do trybu serwisowego to może być bo jak wyjmowali filtr DPF to jakoś podobno wyłączyli tą kontrolkę od chec ale czego dymi na biało jak były regenerowane wtryski i jest włożona nowa pompa no sorry po 10tyś <co?> A i jeszcze jedna może ważna kwestia mam nagłośnienie BOSSE które parę razy zawiesiło się :(
Ostatnio edytowano 16 sty 2011, 14:15 przez yoshi85, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 23:05
Posty: 6
Skąd: Ryki woj. Lubelskie
Auto: Mazda 3 1.6D

Postprzez Wojtek » 16 sty 2011, 14:13

yoshi85 napisał(a):Co do trybu serwisowego to może być bo jak wyjmowali filtr DPF to jakoś podobno wyłączyli tą kontrolkę od chec ale czego dymi na biało jak były regenerowane wtryski i jest włożona nowa pompa no sorry po 10tyś


... ciekawy jestem jakim sposobem ja wylaczyli...
Ja bym skierowal pierwsze kroki na diagnostyke komputerowa... (niekoniecznie ASO).
Wtedy bedziesz wiedzial, dlaczego (z jakiego powodu) jest tryb serwisowy... (podaj jakie kody wystepuja)
Wtedy mozna dopiero skoncentrowac sie na wlasciwym problemie...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez yoshi85 » 16 sty 2011, 14:25

Kody będę miał dopiero w poniedzialek bo auto stoi u podobno dobrego znachora? Który rzeźbi w niej już miesiąc czasu i nie wie o co chodzi <glupek2> Dodam że to już 5 mechanik od 6 miesięcy i ciągle zagadka. Wolał bym już się dowiedzieć że jest coś do wymiany nawet za 2tyś zł niż czekać tyle czasu w takiej nie pewności :]
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 23:05
Posty: 6
Skąd: Ryki woj. Lubelskie
Auto: Mazda 3 1.6D

Postprzez Wojtek » 16 sty 2011, 14:39

yoshi85 napisał(a):Kody będę miał dopiero w poniedzialek bo auto stoi u podobno dobrego znachora? Który rzeźbi w niej już miesiąc czasu i nie wie o co chodzi Dodam że to już 5 mechanik od 6 miesięcy i ciągle zagadka.


...dobrzy ci mechanicy...
Ps. Nawet nie wiemy skad jestes... twoj profil nie jest uzupelniony... moze wtedy ktos moglby polecic dobrego... mechanika :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez yoshi85 » 16 sty 2011, 14:51

Ja jestem z Lubelskiego ale przebywam w Warszawie a moja mazda stoi właśnie u znachora pod lublinem. A wcześniej bawili się specjaliści... ;) z Warszawy. A dane zaraz uzupełnię. Jest też dziwna sprawa bo auto dosyć dlugo gaśnie? i jak nią jeździłem i stawałem nią gdzieś to było słychać jakieś styki w baku?
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 23:05
Posty: 6
Skąd: Ryki woj. Lubelskie
Auto: Mazda 3 1.6D

Postprzez Wojtek » 16 sty 2011, 15:52

yoshi85 napisał(a):Jest też dziwna sprawa bo auto dosyć dlugo gaśnie?


tzn. jak wylaczyles stacyjke, to silnik jeszcze chwilke pracowal? <co?> tak jakby samozaplon?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez arjot » 16 sty 2011, 16:04

Skoro jesteś w Warszawie to jedź do Jaksy, ma spore doświadczenie z silnikami mazdy. Skoro odwiedziłeś już kilku speców i żaden nic nie wymyślił to to będzie chyba najlepsze wyjście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez Wojtek » 16 sty 2011, 16:38

arjot napisał(a):Skoro jesteś w Warszawie to jedź do Jaksy, ma spore doświadczenie z silnikami mazdy


Najlepsze wyjscie i bedziesz mial pewnosc, ze pojezdzisz Mazda :D
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez yoshi85 » 16 sty 2011, 17:07

67igor1 napisał(a):
yoshi85 napisał(a):Jest też dziwna sprawa bo auto dosyć dlugo gaśnie?


tzn. jak wylaczyles stacyjke, to silnik jeszcze chwilke pracowal? <co?> tak jakby samozaplon?



Dokładnie jak przekręcę stacyjkę to silnik zatrzęsie się chwilkę i dopiero gaśnie ??
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 23:05
Posty: 6
Skąd: Ryki woj. Lubelskie
Auto: Mazda 3 1.6D

Postprzez Wojtek » 16 sty 2011, 17:17

Jedz do Jaksy. Tam wiedza co robia. Goraco polecam... <faja>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez arjot » 16 sty 2011, 17:29

jakbyś miał jakieś wątpliwości.. <czytaj>

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=101&t=3441
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323