Check Engine i błąd P0488

Postprzez brendan71 » 13 sty 2011, 16:07

Witam!
Mój problem polega na świecącym check engine i wywalaniu błędu j.w. Samochód podpinany do kompa w serwisie Mazdy, pierwsza akcja polegała na skasowaniu błędu ale po dwóch dniach znowu to samo. Obecnie jestem po czyszczeniu w serwisie EGR`u (wczoraj) – dziś znowu kontrolka się świeci. Czy ktoś miał taki przypadek, wdzięczny będę za jakieś sugestie. Serwis stwierdził, że teraz trzeba będzie wymienić EGR...nienawidzę jednostajnie świecących żółtych kontrolek! :|

Dodam jeszcze, że samochód jeździ normalnie – spalanie takie jak było, nic nie dymi, przyspieszenie jest, silnik pracuje normalnie
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 13:37
Posty: 29
Skąd: Wodzisław Śl.
Auto: Mazda 3 1,6CD 109KM HB 2007
Mazda 2 1,3 86KM 2009

Postprzez vqsoft » 13 sty 2011, 19:16

błąd oznacza
– P0488
Sygnał położenia przepustnicy EGR : Ujemna odchyłka pętli


czy słyszysz charakterystyczne chrobotanie EGR po zgaszeniu silnika i wyłączeniu silnika ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez brendan71 » 14 sty 2011, 19:39

Sprawdzałem parę razy ale jakoś chrobotania nie słyszę, jedynie taki cichy pisk przez 3s i potem cisza

Poprawka – dziś w garażu sprawdziłem – ja nasłuchiwałem syn gasił silnik ;) – rzeczywiście słychać chrobotanie... to dobrze czy źle ? Parę razy skasowałem CE ale po kilku odpaleniach znowu świeciła. Jak nabrać pewności, że konieczna jest wymiana EGR, coby w koszty nie brnąć (skoro autoryzowany serwis jakoś nie może tego stwierdzić) ???
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 13:37
Posty: 29
Skąd: Wodzisław Śl.
Auto: Mazda 3 1,6CD 109KM HB 2007
Mazda 2 1,3 86KM 2009

Postprzez vqsoft » 16 sty 2011, 01:02

no dobrze, znaczy egr fizycznie sie rusza . trzeba by sprawdzić na IDS czy dobrze reaguje na gaz
trzeba logować 2 parametry i obserwować ich zachowanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez toomas1986 » 16 sty 2011, 02:23

Chyba nawet można sprawdzić działanie zaworu przy pomocy ELMa rejestrując ciśnienie bezwzględne panujące w kolektorze dolotowym podczas jazdy. Gdy hamuje się silnikiem zawór układu EGR powinien się na chwilę otworzyć, więc ciśnienie powinno na chwilę wzrosnąć.
Ciśnienie wzrośnie na chwilę = zawór szczelny i zawór się otworzył
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 20:28
Posty: 53
Skąd: Rumia
Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.

Postprzez brendan71 » 5 lut 2011, 15:26

No i przestałem narzekać... otóż pewnego dnia gdy czekałem na powrót z ferii pewnego diagnostyka, coby w końcu zrobił porządek z tym świecącym CE, mojej M3 się odwidziało – CE przestał świecić i wszystko wróciło do normy (tj. włączając stacyjkę świeci a zapalając silnik gaśnie). Baaaardzo mnie to zaskoczyło i tak szczerze mówiąc nie wiem co mogło temu pomóc. Jedyny fakt to, że ostatnio jak były dość duże mrozy (a często robię krótkie trasy) to ogrzewanie miałem prawie na maksa – tylko nie widzę zbytnio związku. Może coś w układzie przepustnica – EGR coś się przetkało ? Może samochód przestraszył się kolejnej wizyty o diagnosty <lol> Nie mam pojęcia... ale życie jest o wiele bardziej weselsze gdy na pokładzie spokój....pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 13:37
Posty: 29
Skąd: Wodzisław Śl.
Auto: Mazda 3 1,6CD 109KM HB 2007
Mazda 2 1,3 86KM 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323