Zwiększone zużycie ON
Dziś po raz kolejny zauważyłem, że w czasie jazdy komputer nagle pokazuje zwiększone zużycie paliwa (nie jest to zużycie chwilowe).
Obserwuję spalanie na komputerze i na rozgrzanym silniku np. na 3 biegu utrzymując przez dłuższą chwilę obroty około 2000-2300 zazwyczaj komputer pokazuje mi spalanie około 5,4l a w pewnej chwili zaczyna pokazywać około 9-10l minimum. Mimo, iż odejmuję lekko gazu komputer pokazuje spadek bardzo niewielki i tak jest dopóki nie zatrzymam auta i obroty spadną do wysokości obrotów na biegu jałowym.
Zdarzyło mi się to już 3 raz w ciagu 2 tygodni. Wcześniej tego nie zaobserwowałem.
Nie wiem co jest grane.
Obserwuję spalanie na komputerze i na rozgrzanym silniku np. na 3 biegu utrzymując przez dłuższą chwilę obroty około 2000-2300 zazwyczaj komputer pokazuje mi spalanie około 5,4l a w pewnej chwili zaczyna pokazywać około 9-10l minimum. Mimo, iż odejmuję lekko gazu komputer pokazuje spadek bardzo niewielki i tak jest dopóki nie zatrzymam auta i obroty spadną do wysokości obrotów na biegu jałowym.
Zdarzyło mi się to już 3 raz w ciagu 2 tygodni. Wcześniej tego nie zaobserwowałem.
Nie wiem co jest grane.
srednie z kilkuset kilometrow a nie kilku minut jazdy. Mamy zime i to normalne ze auto wiecej pali, mi teraz siorbie nawet 8l/100km w miescie. Zeruje komputer tylko jak tankuje do pelna, czyli mniej wiecej co 1000-1500km (nie – nie przejezdzam tyle na 1 baku, tylko w miedzyczasie dolewam z "banki"
)
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
uszatyy napisał(a):srednie z kilkuset kilometrow a nie kilku minut jazdy. Mamy zime i to normalne ze auto wiecej pali, mi teraz siorbie nawet 8l/100km w miescie. Zeruje komputer tylko jak tankuje do pelna, czyli mniej wiecej co 1000-1500km (nie – nie przejezdzam tyle na 1 baku, tylko w miedzyczasie dolewam z "banki")
Pojeździmy, zobaczymy.
Dolacze z moim pytanie tutaj moze autor tematu nie bedzie mial nic przeciwko
.
Przegladajac moja "ksiegowosc" dotyczaca spalania zauwazylem ze teraz na prawie pelnym baku przejezdzam okolo 100-150 km mniej niz na tej samej ilosci paliwa jakis rok temu. Oczywiscie jezdze te same odcinki paliwo tez z tej samej stacji. Nie moge teraz znalezc co oprocz zatkanego filtra paliwa moze powodowac taki stan rzeczy. Co to moglo jeszcze sie do tego przyczynic?
Przegladajac moja "ksiegowosc" dotyczaca spalania zauwazylem ze teraz na prawie pelnym baku przejezdzam okolo 100-150 km mniej niz na tej samej ilosci paliwa jakis rok temu. Oczywiscie jezdze te same odcinki paliwo tez z tej samej stacji. Nie moge teraz znalezc co oprocz zatkanego filtra paliwa moze powodowac taki stan rzeczy. Co to moglo jeszcze sie do tego przyczynic?
osiągi te same ? może fap zaczął się częściej wypalać ? zalej na innej stacji dla testu.
a może jest zima i dlatego więcej pali?
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
akostarek napisał(a):osiągi te same ? może fap zaczął się częściej wypalać ? zalej na innej stacji dla testu.
Odczuwam jakby na nizszych biegach samochod juz tak nie przyspieszal jak wczesniej. Faktycznie chyba troche go przymulilo. Co do czestotliwosci wypalania FAPa tutaj bez zmian. W malym miasteczku nie mam za duzego wyboru stacji. Statoil – Grosar (paliwa dostarcza Lotos) – Bliska. Na dwoch ostatnich nigdy nie tankowalem samochodu. Moze trzeba bedzie sprobowac dla odmiany.
tradeitdamn napisał(a):a może jest zima i dlatego więcej pali?
To niestety nie to. Porownanie ktore powyzej podalem tyczy sie analogicznego okresu poprzedniej zimy.
Ciekawe czy zatkany filtr paliwa mogl spowodowac do tego stopnia podwyzszenie spalanie. Cos mi sie wydaje ze to chyba cos innego. Skojarzylo mi sie ze byla mowa na forum o przeplywomierzu. Jak pojade do mechanika chcialbym cos mu podpowiedziec bo u mnie Mazda to rzadko spotykany samochod.
jeśli rzeczywiście jest spadek osiągów, to może być wiele rzeczy. Od turbo, przepływki i szczelności dolotu po wtryski i reszta układu CR, przytkany filtr paliwa też może chyba jakoś wpłynąć, ale pewnie wyrzuciłoby jakiś błąd nieprawidłowego ciśnienia
Masz interface obd2 ?
Bywam w tych rejonach, mazd nie ma za wiele, ale Focusy, Citroeny i Pugi z tym silnikiem na pewno się czasem psują w okolicy

talk_about85 napisał(a):u mnie Mazda to rzadko spotykany samochod.
Bywam w tych rejonach, mazd nie ma za wiele, ale Focusy, Citroeny i Pugi z tym silnikiem na pewno się czasem psują w okolicy
Ostatnio edytowano 28 sty 2012, 16:35 przez akostarek, łącznie edytowano 1 raz
Interfejsu OBD2 brak
. Pocieszam sie tym ze jak juz jest brak mocy odczuwalny to niewielki w stosunku do tego co bylo wczesniej wiec moze to nic groznego chociaz kto wie o co chodzi z tym spalaniem. No dobra a jak bede dzialal u mechanika z filtrem paliwa to moze zlecilbym mu zeby jeszcze sie czyms zajal ale nie chce mu od razu dac na raz tyle przypuszczen co w poscie powyzej
. Co moglby sprawdzic moze ten przeplywomierz jest najbardziej prawdopodobny?
z tego co mi wiadomo, to tutaj przepływomierz nie jest najistotniejszym czujnikiem dla ECU (dane z niego są głownie wykorzystywane do sterowania EGRem), przeczyścić go możesz sam (jest fotorelacja). Przyczyn może być dużo, najlepiej byłoby sprawdzić przez EOBD błędy i parametry w czasie jazdy (np ciśnienie w dolocie), może od razu będzie wiadomo na czym się skupić.
Faktycznie przeciez EGR jest jeszcze. Moze on dziala na niekorzysc.
Dzieki za podpowiedz ale oczywisty klopot w tym kto by to zrobil. Gdyby ktos kto to czyta byl w moim rejonie i moglby troche czasu poswiecic to cos w zamian
.
akostarek napisał(a):... najlepiej byłoby sprawdzić przez EOBD błędy i parametry w czasie jazdy (np ciśnienie w dolocie)...
Dzieki za podpowiedz ale oczywisty klopot w tym kto by to zrobil. Gdyby ktos kto to czyta byl w moim rejonie i moglby troche czasu poswiecic to cos w zamian
EGR powinien wywalić jakiś błąd, tu znalazłem możliwe przyczyny według materiałów serwisowych mazdy => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02000.html
Zmienilem stacje ale spalanie sie nie zmienilo. Na razie tez nie podpialem samochodu pod kompa bo myslalem ze ocieplenie cos zmieni. Wczoraj podczas jazdy obserwowalem chwilowe spalanie i u mnie to tak wyglada ze na II i III biegu leko dodajac gazu w przedziale 2,5 – 3,5 rpm chwilowe spalanie wynosi okolo 15 l a pod gorke analogicznie pokazuje nawet ponad 20 l. Jak to u Was wyglada?
Sprawdzilem i po ostatnim oproznieniu baku wyszlo 7,1 a pamietam ze poprzedniej zimy mialem okolo 5,5l/100 km. Wszystko liczone z dystrybutora. Z reszta teraz nawet bez liczenia widze ze wskazowka poziomu paliwa szybciej opada. Ewidentnie jest cos nie tak a odczucia z jazdy raczej takie same.
To nieźle jeździłeś poprzednią zimą, bo 5.5l to ja miałem w środku lata, a teraz wychodzi w granicach 6.4-6,9l.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości