Strona 1 z 2

Zero przyspieszenia

PostNapisane: 18 gru 2010, 10:28
przez majkel83
Witam,

Auto mazda 3 1.6 diesel zawsze stalo w garazu. Wczoraj pierwszy raz tej zimy stalo pod chmurka, gdzie w Wawie bylo -10 C. Dzis rano co prawda odpalila od pierwszego razu, ale wogole nie przyspiesza. Auto rozgrzane po 20 minutach i kilkunastu km, a na 1, 2 biegu zupelnie brak przyspieszenia (a gaz prawie w podlodze). Dopiero jako tako na 3 biegu, ale dopiero powyzej 60 km/h cos lapie. Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu auta, zapalila sie zolta/pomaranczowa ikona silnika (jak mniemam). Na tym 3 biegu probowalem rozpedzic auto i jest tak, ze przy 3000 RPM dalej juz nie idzie....

Kompletnie nie wiem o co chodzi. Mial ktoś z Was taki przypadek?

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 18 gru 2010, 13:22
przez radzi89
Proponuje sprawdzic rure intercoolera.

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 18 gru 2010, 14:17
przez Seraf
wg mnie turbo nie pompuje :( nie wiem jak w maździe ale w VAGach sztanga turbiny sprawiała problemy może przymarzła <co?>

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 18 gru 2010, 16:44
przez vqsoft
sprawdź czy wciąga sztangę po odpaleniu silnika i czy ją wypluwa po zgaszeniu i wyjęciu kluczyka

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 18 gru 2010, 20:11
przez majkel83
Witam,


Tak więc jakoś dojechałem do ASO Mazda w Warszawie na ul. Rosoła. Tam auto wjechało na warsztat i mechanik podpiął je pod komputer. Sprawdzał 30 minut, po czym powiedział, że to DPF. Jako, że dziś sobota i już praktycznie zamykali salon, umówiłem się na poniedziałek. Zamierzają przepalić filtr. Będzie to trwało około 2 godzin. Cena to ok 500-600 zł (robocizna + Eolys). Tymczasem doradzili mi, żebym sam spróbował przepalić auto. Więc pojechałem z Wawy do Radomia trasą S7. Auto ma włączoną ikonkę silnika i tryb awaryjny, mogę max 3000 obrotów kręcić. Ale w trakcie jazdy kilka razy zaczęło normalnie pracować (tyle, że ikonka cały czas się świeci). Wracając do trasy to jechałem na trójce ok 3000 rpm nawet do 4000 rpm z prędkością stałą ok 80-90 km/h zrobiłem w ten sposób ok 90 km. Przez większość czasu auto jechało żwawo. Już nawet myślałem, że wszystko ok. Ale niestety awaryjny co jakiś czas się załącza. Ikonka świeci cały czas. Rozmawiałem ze znajomym, on mówi że to nie DPF. Powiem na marginesie, że auto jest z grudnia 2005 r. ma 110 tys km (na pewno) i jeżdżę nim raczej na długie trasy.

Proszę o o porady, bo mam wątpliwości czy przepalenie dpf w ASO cokolwiek pomoże.

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 18 gru 2010, 20:47
przez vqsoft
wpadnij do mnie sprawdzimy jak turbo dmucha i czy działa vnt

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 19 gru 2010, 01:06
przez uszatyy
chlopaki co wy... tryb awaryjny silnika i na dodatek zima – zacznijcie od sprawdzenia na kompie jakie bledy sypie, ponadto tankowanie dobrego paliwa nie na 1 lepszej stacji..

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 19 gru 2010, 02:08
przez Miacho
Zamierzają przepalić filtr. Będzie to trwało około 2 godzin.

Może ja się nie znam, ale u mnie przepalanie trwało niecałe 10 min. Uzupełnienie eolys w okolicach 30 no max 40 min.
ma 110 tys km (na pewno)

A była przy 60 tys robiona dolewka eolys?

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 19 gru 2010, 14:07
przez baastek
U mnie miałem podobne objawy.Byłem w trasie i po przejechaniu ok 300 km jadąc z prędkością 60km\h wciskam gaz i nic,zero dynamiki.Ciężko było się rozpędzić do setki.Oczywiście zapaliła się ta nieszczęsna kontrolka.Ale wjeżdżając do miasta utknąłem w korku.Tam po jakimś czasie wszystko wróciło do normy.Okazało się ze to przepływomierz powietrza.Tak było w moim przypadku,może u ciebie tez warto zwrócić uwagę na to.Pozdrawiam

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 19 gru 2010, 21:38
przez ZICO84
HHHHejjj tez to mialem 3000 i ani wiecej okazalo sie ze to zawor otwierajacy turbine był uszkodzony wogole sie nie otwieral i z tego powodu nie otwierala sie turbina koszt naprawy okolo 200 – 250 zł

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 19 gru 2010, 21:45
przez vqsoft
Panowie
matko jakie brednie piszecie.
co znaczy zawór otwierający turbinę ? to nie jest spłuczka ze otwierasz zawór i woda leci.
chodzi Ci zapewne o zawór sterujący zmienną geometrią turbosprężarki. Ale uwierz mi ograniczenie obrotów do 3000rpm może mieć inne podłoża

7.2. Strategia awaryjna
Z chwilą wystąpienia jednej lub wielu poważnych usterek, kalkulator silnika przechodzi w tryb awaryjny i uaktywnia strategie awaryjne w celu złagodzenia wpływu usterki.
Jeżeli usterka jest bardzo poważna, kalkulator silnika ogranicza obroty silnika do ��3000 obr/min albo do 1200 obr/min (limp home – "powrót do domu").
Zmniejszony wydatek paliwa :
• Ten tryb awaryjny ogranicza wydatek paliwa
• Obroty silnika nie mogą przekroczyć ��3000 obr/min
Limp home – "powrót do domu" :


nie chce mi sie wklejać tu 3 stron potencjalnych powodów trybu 3000rpm

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 20 gru 2010, 17:59
przez majkel83
Witam,

Zdecydowałem, odstawić auto do ASO na przepalenie DPF. Wyszedłem z założenia, że nawet jeśli to nie wina DPF, to jak go przepalą i oczyszczą to i tak mi się przyda. Ale od razu na wejściu powiedziałem im o Waszych sugestiach. Dlatego zdecydowali się jeszcze raz zdiagnozować problem.... No cóż doszli do tego samego zdania co wcześniej, czyli padło na DPF. Po 6 godzinach zadzwoniłem, żeby dowiedzieć się jaki jest wynik. Okazało się, że w czasie wypalania DPF komputer poinformował o niskim stanie paliwa i wymusił zakończenie procesu wypalania. Chłopaki z ASO dotankowali auto i ponowili proces. Ostatecznie wynik jest negatywny. Bo to nie pomogło i komputer pokazuje jeszcze więcej błędów (nie wiem jakich), niż było. Auto zostaje w ASO na kolejny dzień. Wkurzam się lekko, bo gdzie jak gdzie, ale w ASO Mazdy powinni chyba znać się trochę lepiej na tych samochodach. Gościu z ASO, mówi że sprawdzą zawór EGR. Ale na wymianę tego trzeba czekać ponad tydzień (bo części będą sprowadzać z Belgii). Delikatnie zaczynam martwić się koszta tej całej "naprawy"....

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 20 gru 2010, 18:20
przez vqsoft
noo wymienią Ci połowę sensorów itp
ege w IDS mozna idealnie sprawdzić. wymusić otwarcie, zamkniecie

jakie kody daje komputer

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 20 gru 2010, 19:19
przez Miacho
Okazało się, że w czasie wypalania DPF komputer poinformował o niskim stanie paliwa i wymusił zakończenie procesu wypalania.

Może specem nie jestem, ale na podstawie własnych doświadczeń nie wierze w to...chyba, że przyjechałeś na naprawdę głębokiej rezerwie.
Po 6 godzinach zadzwoniłem

Jeśli to przepalanie tyle trwało to aż niewiarygodne – 6 godzin? ? ?

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 20 gru 2010, 19:41
przez majkel83
Wiesz jak to bywa w salonach. Tam nie liczy się usterka tylko czas. W aucie służbowym jak wymieniałem żarówkę to czekałem dwie godziny. Więc na podobne sytuacje jest uodporniony. Tylko, nie potrafie zrozumieć że nie wiedzą jak to naprawić. A co rezerwy to właśnie mi się zapaliła w momencie podjeżdżania, czyli spokojnie mogę przejechać jeszcze 120 km.

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 20 gru 2010, 20:25
przez LookR
Do którego ASO w W-wie wstawiłeś auto? Pytam "na zaś", żeby w przyszłości wiedzieć, które ASO omijać z daleka...

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 22 gru 2010, 13:59
przez CezaR83
Luker81 napisał(a):Do którego ASO w W-wie wstawiłeś auto?

<czytaj>
majkel83 napisał(a):Tak więc jakoś dojechałem do ASO Mazda w Warszawie na ul. Rosoła


majkel83
a Ty popraw temat, na jakiś bardziej związany z problemem :>

Co do tematu, to kiedy wymieniany byl filtr paliwa?? :>
Pisałeś ze jak stal na mrozie to zaczęły sie problemy, moze parafina wytracona z kiepskiego paliwa zapchała filtr, ja miałem podobne objawy z tym trybem awaryjnym raz był raz go nie było, tylko ze bez kontrolki silnika [MIL] i od razu kupiłem filtr (ah przydaje sie forum) a na kompie w ASO tez wyskoczyły błedy:
CezaR83 napisał(a):Serwis fizycznie to zrobił za mnie i przy okazji usunął Prawdopodobny kod usterki i parametry zamrożone które sa zapisywane w sterowniku ale bez informowania użytkownika lampką MIL.

Też chcieli przepalać filtr FAP :P bo tak m.in wyczytali z kompa <glupek2> ale przynajmniej to ASO mnie poinformowało o wszystkim przed usługą (ceny, błędy kompa itp)

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 23 gru 2010, 12:07
przez majkel83
Auto wróciło do mnie po dwóch dniach spędzonych w serwisie. Efekt? Cytując serwis, operacja częściowo zakończyła się sukcesem. Tak więc ASO, w dalszym ciągu obstaje przy swoim czyli DPF. Powiedzieli, że DPF został częściowo przepalony, resztę muszę zrobić ja. Chodzi o to, że mam przez 15 minut jechać ze stałą prędkością 60 km/h. Ponoć nie ważne jaki bieg, jakie obroty. Jadać z tą prędkością auto będzie spalało minimalne ilości paliwa, więc ten filtr DPF nie bedzie się zapychał i w ten sposób się oczyści. Powiedzieli, że przy takiej prędkości auto będzie chwilowo spalało ok 4l/100 km. Ostatnio nie było warunków w Warszawie, żeby to zrobić. Tak więc ruszam autem jutro w dłuższą trasę, więc wszystko się okaże. Ikona silnika świeci się dalej, ale auto jeżdzi żwawo (tak jak przed awarią).

Co do Waszych pytań o ASO. Było to ASO Mazda Bołtowicz na Ursynowie. Myślę, że należy im się pochwała, bo sami zaproponowali mi rabat na usługę. W sumie zapłaciłem 140 zł za diagnozę, „częściowe przepalenie dpf” oraz aktualizacje oprogramowania. Mały minus za to, że mimo wszystko wydaje mi się, że to nie dpf. Tylko jak np Cezar83 pisał np zapchany filtr paliwa (który był wymieniany w czerwcu 2010).

Podjadę do znajomego mechanika po świetach i spróbujemy ruszyć z tematem.

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 23 gru 2010, 14:29
przez miru1968
Dali ci rabat bo nie wykonali usługi do końca , ku..a ale mamy usługi niech to szlak nawet kontrolki nie zgasili.Ciekawe jak go do końca przepalisz czy zgaśnie? <co?>Teoretycznie powinni wymusić wypalanie jeszcze raz i po kłopocie.

Re: Zero przyspieszenia

PostNapisane: 23 gru 2010, 15:45
przez majkel83
Odnośnie kodu błędu. Cytat z ASO:

"Pojawiający się błąd w Pańskim samochodzie to P 2459. Ten kod mówi o częstotliwości regenaracji filtra DPF przez komputer wtrysku pojazdu. W przypadku gdy sterownik silnika wykona określoną ilość nieudanych prób regenaracji filtra DPF, informuje o tym zapaleniem się kontrolki silnika i/lub DPF. Był to jedeny kod błędu jaki znajdował się w pamięci komputera wtrysku."