Smarowanie turbosprężarki w silniku Y6

Postprzez vqsoft » 20 lis 2010, 12:01

przeglądając manual serwisowy do silnika 1.6 natknąłem się na takie zalecenia

Obrazek

na forach forda i peugota wszyscy sprawdzają sławną śrubę "banjo"
i wywalają sitka

czy ktoś spotkał sie z tym w Mazdziach ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Bandit » 20 lis 2010, 13:15

Vqsoft widzę, że ostro zabrałeś się za tworzenie kompendium wiedzy o Y6 bardzo mnie to cieszy :) Pomoże to rozbudować poradnik. Niestety nikt żadnych sugestii w utworzonym prze ze mnie temacie nie napisał :( znaczy większość ma to w <dupa>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez vqsoft » 20 lis 2010, 20:33

heh jak sie przydam to chętnie pomoge.
Y6 na forum mazdy jest słabo bardzo słabo opisany i opracowany
staram sie to nadrobić śledząc peugotowskie manuale , fordowskie Tisy itp
Ostatnio edytowano 20 lis 2010, 22:53 przez vqsoft, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez fixerq » 20 lis 2010, 22:18

Dobre <co?> Czemu niby ta siatka szkodzi? ogranicza przepływ?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez vqsoft » 20 lis 2010, 22:52

no zapycha sie ponoć. Jak ktoś nie dba o olej i jego wymiany to może mieć problem

jak będe u Jaksy to zalecę im inspekcje tego sitka u mnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez fixerq » 21 lis 2010, 11:38

Chętnie sam bym pogrzebał, tylko nie wiem gdzie jest to dokładnie zlokalizowane <co?> Muszę zajrzeć po maskę, tylko pytanie, czy jest gdzieś widoczny na wierzchu :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez vqsoft » 21 lis 2010, 11:51

no po przewodzie od turbiny dojdziesz do tej śruby – przykręca ona przewód do bloku silnika

problem jest taki ze jak to odkręcisz to prawdopodobnie zleci olej z przewodu i również z TS. jeśli tak sie stanie trzeba odpiąć wtyczkę czujnika położenia wałka rozrządu i zakręcić na sucho ( silnik nie odpali) rozrusznikiem z 10 – 20 sek
tak aby mieć pewne ze turbina dostanie olej przed odpaleniem silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez vqsoft » 29 lis 2010, 14:35

no i jak Panowie – ktoś coś wie / robił w tej sprawie ?

oto sławne sitko wymontowane z śruby dodam ze nie jest to moje sitko

Obrazek

ja swoje skontroluje jak będę wymieniał olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Standy » 7 gru 2010, 23:37

Witajcie,
też chciałbym wiedzieć czy coś z tym robicie,
ostatnio czytałem artykuł na auto-swiat.pl http://www.auto-swiat.pl/1-wszystko-o-dieslach-poznaj-wszystkie-wady-silnika-16-hdi/4

i zwróciłem uwagę właśnie na temat informacji dotyczącej tego przewodu, cytat:
"(...) W przypadku silnika 1.6 HDi uszkodzenia turbosprężarki najczęściej spowodowane są stopniowym pogarszaniem się jej smarowania. Winę za to ponosi przewód olejowy wraz z sitkiem, które wyłapuje zanieczyszczenia z oleju. Z czasem ich drożność się pogarsza (na ściankach zalega skrystalizowany olej), a wystarczy kilka sekund bez oleju, aby turbosprężarka wymagała wymiany. (...)"

Ktoś go specjalnie wymieniał?
Początkujący
 
Od: 1 cze 2008, 17:09
Posty: 8
Auto: MAZDA 3, 1.6 MZ-CD, 2004r

Postprzez daro31 » 10 gru 2010, 14:36

koledzy – zamierzam jutro zlecić mechanikowi inspekcję tego sitka :) czy zwrócić mu uwagę na jakieś istotne aspekty – coś co zauważyliście przy jego zdejmowaniu czy też ponownej instalacji? nie chciałbym żeby "przypadkiem" coś zepsuł :)
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 14:12
Posty: 93
Skąd: Garwolin
Auto: w poszukiwaniu modelu BL

Postprzez vqsoft » 10 gru 2010, 14:39

no będzie trzeba napełnić układ olejowy
wiec odpinamy wtyczek od czujnika wałka rozrządu i krecimy rozrusznikiem 10 -15 sek
potem podpinamy i jedziemy

PS – nie wiem czy jakiś błąd nie wyskoczy. Więc dobrze mieć przy sobie np głupiego ELM'a


koniecznie zrób foty!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez gumior125p » 10 gru 2010, 21:45

Sitko w śrubie zapycha się ze złego oleju oraz zbyt długich okresów międzyprzęglądowych, jak wiadomo padnie Ts warto także sprawdzić smok olejowy, który też się zapycha .
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 23:21
Posty: 6

Postprzez Riki » 11 gru 2010, 02:20

"przed wymianą trzeba też oczyścić układ olejowy." – cytat z powyższego artykułu – BARDZO ważny.

Problem ten jest nie od dziś powszechnie znany. Jakiś czas temu mówili mi o tym także na szkoleniu (FORTE)
Generalnie radze usuwać sitka (wymontować to w ogóle lub wyczyścić – w zależności od przypadku) i zmieniać olej na czas. Warto kontrolować stan podkładek pod wtryskami – one też moją w pewnym stopniu przyczynić się do zabrudzenia sitka co w dłuższym okresie eksploatacji powoduje zacieranie się turbiny.
Wymiana turbiny nic nie da. Trzeba usunąć (wyczyścić) owe sitko, odczyścić układ olejowy i zalać świeży olej. Połowę turbin w HDIkach "padło" przez owe sitko i niewiedze mechaników/użytkowników. Warto także odczyścić układ wtryskowy (paliwowy) – ale to już nieco inna bajka :) ..choć powiązana z powyższym.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez CezaR83 » 13 gru 2010, 21:07

To po jakim przebiegu warto zwrócić na nie (to sitko) uwagę i czy w ogóle trzeba jeśli ktoś robi regularne wymiany oleju co roku? <co?>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez vqsoft » 13 gru 2010, 21:44

co roku czyli co ile kkm ? ja robię wymianę co 10 kkm czyli 2 razy w roku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez CezaR83 » 13 gru 2010, 21:46

co 15-18tys :>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez vqsoft » 13 gru 2010, 22:38

nie wiem
:)
pewno bedzie ok
imo 30 kkm to przesada

olej nie jest drogi i koszt jego wymiany jest niewspółmierny do kosztu ew awarii :)

dlatego wymieniam co 10kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Riki » 14 gru 2010, 00:06

vqsoft napisał(a):dlatego wymieniam co 10kkm


I bardzo dobrze robisz :) Zanieczyszczenie sitka powoduje głównie zbyt rzadka wymiana oleju i/lub olej kiepskiej jakości. Zalecam czyszczenie jednostki napędowej za pomocą produktów FORTE. Szczegóły u dystrybutora na tymże forum – kolega, ogien82.

15-18tys.km, wymiana raz na rok. Jaki przebieg Cezar? :) generalnie w Twoim wypadku, także zastosowałbym czyszczenie a przy każdej zmianie oleju dodawał odpowiedni dodatek zapobiegający powstawaniu zanieczyszczeń + zmniejszył odstępy między wymianami do 10-12tys.km. Zalecam zalanie do baku na pełny zbiornik FORTE ADFC.

P.S
Każdy przypadek jest inny, jak i silniki różnią się od siebie znacząco. Powyższe porady proszę traktować jako ogół do motoru Y6 :) dany silnik i problem trzeba rozpatrywać indywidualnie. Jeśli macie pytania, śmiało piszcie.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez vqsoft » 14 gru 2010, 10:09

opisz trochę proces czyszczenia jednostki napędowej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez CezaR83 » 14 gru 2010, 10:31

Informacje o produkcie:
Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner odpowiada normie paliwowej EN 590, jest produktem czyszczącym, przeznaczonym do silników diesla. Spalając się w komorze spalania nie pozostawia cząstek popiołu. Stosowany wg poniższych wskazówek dostarcza następujących korzyści:

– Czyści kompletny układ paliwowy silnika diesla, a min.: zbiornik, wtryskiwacze, pompę paliwową.
– Trwale smaruje wysokociśnieniowy system wtryskowy silników diesla. Proces udokumentowany testem HFRR.
– Minimalizuje tworzenie się sadzy I zanieczyszczeń na pierścieniach i rowkach pierścieniowych tworzących się w oleju silnikowym, powstających w wyniku gazów przedmuchowych
– Podwyższa efektywność spalania I minimalizuje ilość zanieczyszczeń w układzie dolotowym, tworzących się w wyniku działania systemów EGR i przewietrzania skrzyni korbowej.
– Minimalizuje ilość zanieczyszczeń, gromadzących się w filtrach cząsteczek stałych DPF i SCR podnosząc efektywność spalania mieszanki.
– Minimalizuje korekcję wtryskiwaczy poprzez polepszenie składu mieszanki.
– Zmniejsza proces utleniania się paliwa, szczególnie w bio-paliwach i mieszankach z paliwem o normie EN 590, zapobiegając jednocześnie rozrostowi drobnoustrojów w zbiornikach paliwowych
– Zapobiega tworzeniu się parafiny, procesowi kłaczkowania paliwa i zapychania się filtra..

W procesie czyszczenia wszystkich rodzajów układów paliwowych silników diesla, włącznie z Common Rail, gdy Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner jest dodawany do oleju napędowego, mieszanina tych dwóch płynów stale odpowiada normie EN 590 i nie powoduje powiększania się zanieczyszczeń w filtrze cząsteczek stałych, poprzez bezpopiołowe spalanie mieszanki

Proces oczyszczania zapobiegnie problemom, polepszy moc i efektywność pracy silnika.

Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner przywróci właściwy wtrysk paliwa i pobór powietrza, optymalizując spalanie i skład gazów wydechowych, zapewniając silnikom pracę zgodną z właściwymi normami emisji spal Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner jest kompatybilny ze wszystkimi rodzajami olei napędowych, włącznie z bio-paliwami, city-dieslem, paliwem bezsiarkowym i czystym olejem roślinnym.
W celach profilaktycznych dolać 400 ml Forté Diesel Fuel Conditioner na jeden pełny zbiornik paliwa (45-70 litrów).

Kupie i dodam przy nastepnej wymianie oleju. <ok>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323