Witam
Na wstepie chialbym sie pochwalic zakupem mazdy 3 sedan 1.6 diesel 109 km z ktorej bylbym bardzooo zadowolony gdyby nie pewien problem. Miesiac temu po zakupie mazdy postanowilem wymienic wszystkie filtry pompe wodna i uklad rozrzadu – czyli tak zwany full wypas i smigac bez obawy ze cos sie stanie :/. NIestety jednak stalo sie 2 dni temu koledzy zauwazyli ze mam strasznie brudny silnik tak jakby olej. Postanowilem odkrecic pokrywe silnika i zobaczyc co jest nie tak. Moje oczy ujrzaly strasznie zasyfiony silnik a powodem tego wszystkiego byl nie podlonczony gumowy przewód od odpowietrzenia silnika viewtopic.php?f=114&t=98223 na drugim zdjeciu widac o ktory mi chodzi . Na poczatku pomyslalem ze pewnie mechanik mi go nie wpioł ale zauwazylem ze przewod jest uszkodzony i wypada szybko jednak usterke naprawilem.
Po wszystkim sprawdzilem poziom oleju i ku memu zdziwieniu zauwazylem ze przybyło mi oleju :/ na poczatku pomyslalem ze to moze wina tzw filtra czasteczek stalych – ale uffff ja go w swoim aucie nie mam. Teraz sobie tak mysle ze moze wtryskiwacze sa uszkodzaone i z nich kapie i paliwo miesza sie z olejem co powoduje wzrost oleju albo moze to wina tego przewodu ktory był nie zapiety a dodam ze tak jezdzilem okolo 2 tygodni.
Moje pytanie to czy nie podlonczony gumowy przewod odpowiedzialny za odbieranie oparow z pokrywy walka rozrzadu mogl spowodowac, ze wzrosl poziom oleju w silniku ?
nadmiar oleju w silniku
Strona 1 z 1
Nie!! odma raczej wyrzuci nadmiar oleju i tak się stało u ciebie, nie wiem czemu ci przybyło oleju czy na pewno nie miałeś zalane za dużo, bo to chyba najpewniejsze.Ile było wlane oliwy?robiłes to sam czy mechanik?sprawdz jeszcze filtr powietrza tam też może być olej.Wyczyść wszystko odessaj oliwy do 3/4 stanu filtr powietrza jak zalany olejem też do wymiany, jeździj dalej ale obserwuj codziennie stan oleju jak będzie przybywac to trzeba szukać przyczyny.Olej sprawdzaj na zimnym albo na ciepłym silniku i dobrze by było żeby auto stało w tym samym miejscu przy pomiarze wtedy będzie pomiar dokładny,bo inaczej raz będzie więcej raz mniej a ty ciebie będzie stres dopadał
pomiar oleju na cieplym silniku 10-15 min po zgaszeniu
jesli mierzyles olej na pracujacym lub dopiero co wylaczonym oleju to moglo dac zludne wrazenie ze oleju przybylo (sam takie cos zaobserwowalem) – daj mu scieknac do miski
najpewniej za duzo oleju wlales, poszlo odma, a ze byla niezapieta to bryzgalo na lewo i prawo.. jak kolega pisal, wyczyscic przewody, sprawdzic filtr powietrza i obserwowac
jesli mierzyles olej na pracujacym lub dopiero co wylaczonym oleju to moglo dac zludne wrazenie ze oleju przybylo (sam takie cos zaobserwowalem) – daj mu scieknac do miski
najpewniej za duzo oleju wlales, poszlo odma, a ze byla niezapieta to bryzgalo na lewo i prawo.. jak kolega pisal, wyczyscic przewody, sprawdzic filtr powietrza i obserwowac
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
Siema wszystkim
Wiecie czemu samochod nabierał oleju a no przez jakis pieryknik od otwierania turbiny ogolnie chodzilo oto ze ze ow maly elememnt sterujacy turbina był zacietyczy uszkodzony co powodowoalo cofanie sie powietrza do silnka tam wzratalo cisnienie ........ dokladnie wam nie wytlumaczeale ogolnie otyo chodzilo a ten maly element kosztowal okol 200 zł
Wiecie czemu samochod nabierał oleju a no przez jakis pieryknik od otwierania turbiny ogolnie chodzilo oto ze ze ow maly elememnt sterujacy turbina był zacietyczy uszkodzony co powodowoalo cofanie sie powietrza do silnka tam wzratalo cisnienie ........ dokladnie wam nie wytlumaczeale ogolnie otyo chodzilo a ten maly element kosztowal okol 200 zł
- Od: 4 wrz 2010, 11:25
- Posty: 24
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości