M3 1.6 TD, mazi mi się zatrzymała na autostradzie!

Postprzez rozwałek » 15 sie 2010, 14:29

Witam,

Mam ogólnie spory problem! Wybierałem się na wczasy samochodem, i na autostradzie Brno – Praga zatrzymała mi się mazi. Na początku zaczęła słabnąć moc, prędkość malała. Później przy ok 60km/h zaczęła dymić (nie pamiętam czy na biało, czy na biało – niebiesko)...

Wskaźnik temperatury, dalej był w połowie – więc temp. była OK. Natomiast wciągneło cały olej.
Jakiś facet z Czech ściągnął mnie na lince na parking, skąd później zostałem ściągnięty do Jeleniej Góry.

1. Czego to może być wina? Facet, który mnie z holował do JG twierdzi, że turbina.
2. Regenerować turbinę czy szukać czegoś na podmianę, która opcja lepsza?
3. Ile może trwać regeneracja turbiny?
4. Czy ewentualnie po regeneracji turbiny mogę wybrać się od razu dalej w trasę, czy za duże ryzyko?
5. czy po regeneracji turbiny trzeba jakoś ją dotrzeć?
6. Czy ewentualnie gdybym pojechał dalej w trasę to czy robić odpoczynek dla turbiny i silnika do ileś km? jeżeli tak to co ile?

Czy możecie polecić jakiś serwis, regeneracje turbin w okolicach Jeleniej Góry?
Jakieś wskazówki, pomoc zawsze mile widziana! :)

Z góry dziękuję.
-----------------------------------------------------------------------------
site: www.fury.pl / www.garderoby.pl / www.mazda3.com.pl
-----------------------------------------------------------------------------
Początkujący
 
Od: 23 mar 2008, 22:23
Posty: 6
Auto: Mazda 3, 1.6 diesel, 2004 rok

Postprzez myshouek » 15 sie 2010, 16:36

Przykra sprawa :/
1. Padła turbina, zapewne urwał się wirnik i łopatki się rozsypały. Zużyte turbo, źle użytkowane, bród przykleił się do łopatek, wyssało olej do układu wydechowego który smarował i chłodził turbo.
2. Najtaniej kupić zregenerowaną (tak jest szybko i tanio). Najlepiej nową turbinę Garrett (mocniejszą).
3. Regeneracja trochę trwa, kilka dni.
4. Możesz, no problem.
5. Nie, nie ma takiej potrzeby.
6. Nie, nie ma takiej potrzeby.

PS-Kiedy kończysz jazdę bądź zjeżdżasz na parking lub stację benzynową schładzaj turbo przed wyłączeniem silnika. Zanim będziesz wkręcał Maziego by uzyskać max moment i koniki poczekaj aż rozgrzeje się turbo. Nie rób redukcji na niższy bieg przy wysokich obrotach (np. Jedziesz na 4, masz obroty 4k następnie wrzucasz 3 i po turbo).
Ostatnio edytowano 16 sie 2010, 13:28 przez myshouek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez vqsoft » 16 sie 2010, 09:08

z używkami jak i regenerowanym jest różnie
IMO nie leciał bym w trasę po wymianie turbo na regenerowane lub używane – za dużo słyszy się o kiepskiej regeneracji. zresztą nie bez powodu garret nie sprzedaje gratów do vnt – więc naprawa jest robiona na chińskich gratach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez rozwałek » 16 sie 2010, 21:12

No i mam opinie mechanika.... :(

Posypała się turbina – co było wiadome, przez co wciągnęła cały olej.
Silnik pracował na sucho i poleciały panewki :(

SILNIK DO WYMIANY !!!! :(:(:(
-----------------------------------------------------------------------------
site: www.fury.pl / www.garderoby.pl / www.mazda3.com.pl
-----------------------------------------------------------------------------
Początkujący
 
Od: 23 mar 2008, 22:23
Posty: 6
Auto: Mazda 3, 1.6 diesel, 2004 rok

Postprzez myshouek » 16 sie 2010, 21:25

rozwałek napisał(a):No i mam opinie mechanika.... :(

Posypała się turbina – co było wiadome, przez co wciągnęła cały olej.
Silnik pracował na sucho i poleciały panewki :(

SILNIK DO WYMIANY !!!! :(:(:(


Mój kolega miał to samo, od razu się zatrzymał jak zobaczył chmurę białego dymu.
Było z tym kłopotu ale silnik został ten sam.
Wymieniliśmy turbinę i wyrzuciliśmy kata i dpfa.
Autko śmiga.

Jak Długo jechałeś jak padła turbina??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez rozwałek » 17 sie 2010, 06:18

Wydaj mi się, że max 800m :(

Najgorsze jest to, że myślałem, że ostatecznie w Jeleniej Górze wymienię turbinę (już nawet miałem zarezerwowaną w takiej sporej firmie we Wrocławiu, która zajmuje się regeneracją) i pojadę dalej na urlop. A tu niestety nie wiadomo co robić :( Chyba pozostaje mi ściągnąć samochód do Warszawy i pożegnać się w tym roku z urlopem :(
-----------------------------------------------------------------------------
site: www.fury.pl / www.garderoby.pl / www.mazda3.com.pl
-----------------------------------------------------------------------------
Początkujący
 
Od: 23 mar 2008, 22:23
Posty: 6
Auto: Mazda 3, 1.6 diesel, 2004 rok

Postprzez radzi89 » 17 sie 2010, 10:00

Popytaj czy silnika nie da sie uratowac... W drugiej M3, polecialy nam panewki ale silniczek dalo sie wyremontowac i to za przyzwoite pieniazki...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323