sens przeciągania diesla na obrotach?

Postprzez vqsoft » 4 sie 2010, 07:53

tak ogladam filmy z przyspieszeń 1.6 diesel ( ford, peugot , mazda) i zastanawia mnie sens przeciągania diesla powyżej 3krpm
przecież powyżej 3k to juz praktycznie ciągu nie ma
fakt max moc jest przy 4krpm no ale to tylko do vmaxa potrzebne
mnie imo najlepiej i najefektywniej jeździ sie do 3krpm . Jaka jest wasza opinia?
jestem ciekaw jak mierzone jest fabryczne przyspieszenie ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez myshouek » 4 sie 2010, 09:17

U mnie jest ciąg do 4k, Garrett
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez vqsoft » 4 sie 2010, 10:39

tez mam ten sam silnik
ale zobacz wykres momentu – od 3krpm to juz wszystko leci na łeb na szyje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez myshouek » 4 sie 2010, 11:09

Masz rację, wykres momentu leci w dół o jakieś 40 jednostek między 3k a 4k. Natomiast w tym zakresie wzrasta moc o 10kW co ma większe znaczenie przy dużych prędkościach. Jak wyprzedzam to kręcę do 4k i cały czas ciągnie. Wychodzi na to że mam zdrowy silnik bo większość moich pasażerów bardzo się dziwi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez uszatyy » 4 sie 2010, 12:34

ciagnie do 4 spokojnie, ale to nie benzyna zeby krecic go do max :) a jezdze na 2-2,5 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez vqsoft » 4 sie 2010, 12:43

no kręcić sie da ale jest to mało opłacalne
lepiej dać wyższy bieg i wykorzystać 240Nm
oczywiście jazda 140 -150 to juz obroty powyżej 3krpm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez myshouek » 4 sie 2010, 12:51

Żeby to w pełni wykorzystać przydałaby się skrzynia 6 – cio biegowa. Da radę taką wsadzić zamiast 5 biegowej??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez Miacho » 4 sie 2010, 15:38

mnie imo najlepiej i najefektywniej jeździ sie do 3krpm . Jaka jest wasza opinia?

Mnie również najlepiej jeździ się do 3 no powiedzmy 3,5.
Jak wyprzedzam to kręcę do 4k i cały czas ciągnie.

Wrażenie :) jak przesiadłem się z benzyny to też tak odczuwałem – rakieta. Teraz już się mocno przyzwyczaiłem, ale ktokolwiek siądzie za kółkiem to też mówi, że jest przyspieszenie dobre przez duży zakres.
ciagnie do 4 spokojnie, ale to nie benzyna zeby krecic go do max

Prawidłowe podejście.
Żeby to w pełni wykorzystać przydałaby się skrzynia 6 – cio biegowa.

Ostatnio też mam takie wrażenie, że szóstka mogłaby być fajna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez uszatyy » 4 sie 2010, 16:40

nie tylko fajna ale i ekonomiczna..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez vqsoft » 4 sie 2010, 17:37

dokładnie
bo na 6tce bylo by jakieś 2,5krpm przy 150 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez vqsoft » 4 sie 2010, 20:10

patrząc na logi z drogi zarówno moje jak i Darka wynika ze przy 1750 rpm przy wciśniętym na maxa gazie doładowanie turbo to 0,76bara. kolo 2krpm mamy juz 1,2 które trzyma sie z lekkimi pikami do jakiś 3krpm potem jest na poziomie 1 bara
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez myshouek » 5 sie 2010, 10:33

Można zwiększyć sprężanie Garrett-a w Maździe??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez Kuguar » 5 sie 2010, 10:51

Możesz zrobić wszystko, ale żeby konkretnie podnieść moc potrzebujesz większy intercooler, lepsze wtryski + chip, turbo powinno pociągąć troche więcej, a jak nie to z drobnymi przeróbkami wsadzisz w zasadzie wszystko :)
ObrazekObrazek
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2010, 10:05
Posty: 139
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 benzyna ;)

Postprzez Godsend1978 » 5 sie 2010, 22:12

vqsoft napisał(a):mnie imo najlepiej i najefektywniej jeździ sie do 3krpm . Jaka jest wasza opinia?
jestem ciekaw jak mierzone jest fabryczne przyspieszenie ...


Wydaje mi się,że najlepszy czas 0-100km osiągniesz kręcąc pod czerwone pole. Mi udało się w ten sposób osiągać te fabryczne 11sekund. Myślę, że zmieniając biegi przy 3000 rpm nie masz szans na taki wynik.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2008, 14:20
Posty: 34
Skąd: Poznań - Leszno
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2004r

Postprzez myshouek » 6 sie 2010, 09:17

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez majkel83 » 6 sie 2010, 14:04

Ostatnio bylem u mechanika (Mazda 3 1,6 Diesel) i mowil zebym zdecydowanie nie jezdzil ponizej 2k obrotów. Wiec staram sie jezdzic w zakresie 2k – 3k (po miescie) i tak np. bieg III – predkosc 60-70 km/h, lub bieg IV ponad 100 km/h. A wczesniej zmienialem biegi na wyzsze jak przekroczyl 2,2k. Co Wy na to?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez vqsoft » 6 sie 2010, 14:16

ja staram sie nie wciskać mocno gazu poniżej 2k
ale np jadać statycznie =100km.h często mam 5tke zapięta
4rty bieg i 100km/h to juz jest kolo 3krpm na obrotku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez majkel83 » 6 sie 2010, 14:24

Wcześniej wychodziłem z założenia, że skoro max moment obrotowy wypada na 1750 obrotów, to idealnie będzie mieścić się w tym przedziale. A po za tym ~vqsoft, to źle jak jest ponad 3k na obrotomierzu? Sugerując się bieżącym zużyciem paliwa, silnik pali bardzo nie wiele i widać, że nie męczy się...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez vqsoft » 6 sie 2010, 15:05

nie wiem czy źle czy nie
ja jeżdżę miedzy 2000 – 3000 rpm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez mazz777 » 14 sie 2010, 00:29

wczoraj jechałem sobie spokojnie 86km/h z wpiętym 5 biegiem obroty 2100-2300 obr. a spalanie 4,4L/100Km...
to prawie jazda defiladowa było ciepło wiec sie nie śpieszyłem... <faja>
…dostałem 6puktow karnych i 300zl mandatu bo to był teren zbudowany...
i nie było mowy o uldze, bo niby stać mnie na dobre auto... ble ble ble... takie tam... wiec musze płacić... <czytaj>

a morał może byc taki: ze czasem oszczędna jazda może kosztować drogo... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323