sens przeciągania diesla na obrotach?
1, 2
tak ogladam filmy z przyspieszeń 1.6 diesel ( ford, peugot , mazda) i zastanawia mnie sens przeciągania diesla powyżej 3krpm
przecież powyżej 3k to juz praktycznie ciągu nie ma
fakt max moc jest przy 4krpm no ale to tylko do vmaxa potrzebne
mnie imo najlepiej i najefektywniej jeździ sie do 3krpm . Jaka jest wasza opinia?
jestem ciekaw jak mierzone jest fabryczne przyspieszenie ...
przecież powyżej 3k to juz praktycznie ciągu nie ma
fakt max moc jest przy 4krpm no ale to tylko do vmaxa potrzebne
mnie imo najlepiej i najefektywniej jeździ sie do 3krpm . Jaka jest wasza opinia?
jestem ciekaw jak mierzone jest fabryczne przyspieszenie ...
Masz rację, wykres momentu leci w dół o jakieś 40 jednostek między 3k a 4k. Natomiast w tym zakresie wzrasta moc o 10kW co ma większe znaczenie przy dużych prędkościach. Jak wyprzedzam to kręcę do 4k i cały czas ciągnie. Wychodzi na to że mam zdrowy silnik bo większość moich pasażerów bardzo się dziwi.
- Od: 12 kwi 2010, 11:50
- Posty: 162
- Skąd: Mazowsze południowe
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv
mnie imo najlepiej i najefektywniej jeździ sie do 3krpm . Jaka jest wasza opinia?
Mnie również najlepiej jeździ się do 3 no powiedzmy 3,5.
Jak wyprzedzam to kręcę do 4k i cały czas ciągnie.
Wrażenie
ciagnie do 4 spokojnie, ale to nie benzyna zeby krecic go do max
Prawidłowe podejście.
Żeby to w pełni wykorzystać przydałaby się skrzynia 6 – cio biegowa.
Ostatnio też mam takie wrażenie, że szóstka mogłaby być fajna
patrząc na logi z drogi zarówno moje jak i Darka wynika ze przy 1750 rpm przy wciśniętym na maxa gazie doładowanie turbo to 0,76bara. kolo 2krpm mamy juz 1,2 które trzyma sie z lekkimi pikami do jakiś 3krpm potem jest na poziomie 1 bara
Możesz zrobić wszystko, ale żeby konkretnie podnieść moc potrzebujesz większy intercooler, lepsze wtryski + chip, turbo powinno pociągąć troche więcej, a jak nie to z drobnymi przeróbkami wsadzisz w zasadzie wszystko 
- Od: 12 lip 2010, 10:05
- Posty: 139
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 3 benzyna ;)
vqsoft napisał(a):mnie imo najlepiej i najefektywniej jeździ sie do 3krpm . Jaka jest wasza opinia?
jestem ciekaw jak mierzone jest fabryczne przyspieszenie ...
Wydaje mi się,że najlepszy czas 0-100km osiągniesz kręcąc pod czerwone pole. Mi udało się w ten sposób osiągać te fabryczne 11sekund. Myślę, że zmieniając biegi przy 3000 rpm nie masz szans na taki wynik.
- Od: 9 lip 2008, 14:20
- Posty: 34
- Skąd: Poznań - Leszno
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2004r
skrzynia 6-tka manual -->
http://allegro.pl/item1151915648_mazda_ ... iegow.html

- Od: 12 kwi 2010, 11:50
- Posty: 162
- Skąd: Mazowsze południowe
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv
Ostatnio bylem u mechanika (Mazda 3 1,6 Diesel) i mowil zebym zdecydowanie nie jezdzil ponizej 2k obrotów. Wiec staram sie jezdzic w zakresie 2k – 3k (po miescie) i tak np. bieg III – predkosc 60-70 km/h, lub bieg IV ponad 100 km/h. A wczesniej zmienialem biegi na wyzsze jak przekroczyl 2,2k. Co Wy na to?
- Od: 25 mar 2010, 21:21
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005
Wcześniej wychodziłem z założenia, że skoro max moment obrotowy wypada na 1750 obrotów, to idealnie będzie mieścić się w tym przedziale. A po za tym ~vqsoft, to źle jak jest ponad 3k na obrotomierzu? Sugerując się bieżącym zużyciem paliwa, silnik pali bardzo nie wiele i widać, że nie męczy się...
- Od: 25 mar 2010, 21:21
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005
wczoraj jechałem sobie spokojnie 86km/h z wpiętym 5 biegiem obroty 2100-2300 obr. a spalanie 4,4L/100Km...
to prawie jazda defiladowa było ciepło wiec sie nie śpieszyłem...
…dostałem 6puktow karnych i 300zl mandatu bo to był teren zbudowany...
i nie było mowy o uldze, bo niby stać mnie na dobre auto... ble ble ble... takie tam... wiec musze płacić...
a morał może byc taki: ze czasem oszczędna jazda może kosztować drogo...
to prawie jazda defiladowa było ciepło wiec sie nie śpieszyłem...
…dostałem 6puktow karnych i 300zl mandatu bo to był teren zbudowany...
i nie było mowy o uldze, bo niby stać mnie na dobre auto... ble ble ble... takie tam... wiec musze płacić...

a morał może byc taki: ze czasem oszczędna jazda może kosztować drogo...
- Od: 23 mar 2010, 02:47
- Posty: 133
- Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości