Błąd p1393 lub P138B

Postprzez chrzanek82 » 3 sie 2010, 20:09

Witam, po podłączeniu się do sterownika dwoma różnymi programami diagnostycznymi odczytałem błąd MIL o różnych symbolach, tak jak w tytule. Z tego co wyczytałem w sieci jest to błąd związany z układem zapłonowym świec żarowych:
– "P1393 Glow plug circuit low input bank 2 – P1393 Obwód świece żarowe niski brzeg wejścia 2",
– "P138B Glow Plug Control Module System Voltage"[/i]
Przy zimnym silniku tzn. przez pierwsze 2 min. od odpalenia silnika i pracy na biegu jałowym,błąd ten pojawia się od razu po jego wykasowaniu, i mimo wielokrotnego kasowania pojawia się ponownie. Po ok. 2min, gdy silnik się już rozgrzeje błąd daje skasować się na stałe (po czasie przy zimnym silniku pojawia się ponownie). Dodam, że autko spisuje się bez zarzutów i śmiga aż miło:). Nie zauważyłem aby przy odpalaniu silnika zapalała się lampka od świec żarowych...
Mam więc pytanie, czy próbować rozwiązać ten problem ( od czego zacząć?), czy na razie olać problem?
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2010, 23:04
Posty: 13
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD

Postprzez gumior125p » 3 sie 2010, 21:59

Kontrola świec żarowych oraz przekażnika i instalacji
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 23:21
Posty: 6

Postprzez vqsoft » 4 sie 2010, 08:43

dokładnie
a kontrolka sie nie pali bo jest ciepło. jak temp spadnie poniżej 0ra to kontrolka będzie się świecić

sprawdź przekaźnik i świece
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez kropek101 » 9 lut 2012, 18:35

Znalazlem ten post i postanowilem go odswiezyc od kad zatankowalem na stacji auchan co bardzo zadko robie wlalem tam 10l paliwa zaczlo mi wariowac autko zle odpalalo przy 0 stopniach 3-4 razy krecilem i dopiero palilo i jak traktor.
od razu dolalem do pelna BP ultimate byl spokoj ale jak przyszly mrozy -23; -25 jakby uklad przymarzal madzia zapalila po chwili gasla odpalalem 2 raz rozgrzewalem silnik i do pracy przy okolo predkosciach 80-120 gdy silnik jest juz dogrzany (jezdze do pracy A1) zapala sie kontrolka silnika i tryb awaryjny po zgaszeniu silnika poczekam 30sek ponownie odpalam wszystko dziala poprawnie lampka juz nie swieci.
diagnozowlalem go przez elem wyskakuja bledy wiec je kasuje mam dzien spokoju i znowu to samo
dzis zasygnalizowala blad P0091 i P1393

Poprzednie razy powtarzal sie blad P0089 +
P138b P138b*
i
P1632 P1388 P0341
jedne to problemy czujnika walu, cisnienie paliwa niestety nie wszystke ume rozkodowac wiec pomocy czego szukac gdzie twki problem nie chce zawozic do serwisu czy jakis caprokow poza tym poczebuje madzie dziennie....

P1393 to nie wiem czy to swiece bo zapala ok, grzeje okolo 3-5sek i lampka swiec gasnie
na poczatek chce wymienic filtr paliwa bo moze te z auchan go zarabalo dokladnie tylko trudno dostac mam kwadratowy w srodku jest podgrzewacz i nie umie go dostac czego potem szukac choc watpie w wine filtra bo jak wyskoczy blad gasze silnik odpalam lampka gasnie moge auto gonic jak mi sie podoba i nic sie nie bedzie dzialo robi sie tak raz 2x na dzien jak juz silnik osiaga swoja temperatuje
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 9 lut 2012, 18:56

dużo kodów, wiele niepowiązanych, niektórych nie ma w materiałach serwisowych mazdy
kropek101 napisał(a):P0091

ten błąd dotyczy silnika 2.3 turbo <co?>

kropek101 napisał(a):P1393

w necie piszą coś o świecach, świecenie kontrolki oznacza tyle, że ECU "wysyła" żądanie grzania świec, nie możesz tego traktować jako wyznacznik sprawności układu świec żarowych

kropek101 napisał(a):P0089

zła wydajność regulatora ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia, powodem może być przytkany układ paliwowy po stronie niskiego ciśnienia

kropek101 napisał(a):P138b

nieprawidłowe napięcie na przekaźniku świec żarowych, albo świece albo przekaźnik (lub połączenie), jest co nieco na forum o tym błędzie

kropek101 napisał(a):P1632

coś z alternatorem, Smart generator malfunctions sensor/circuit

kropek101 napisał(a):P0341

czujnik położenia wałka rozrządu, obstawiam, że to on jest odpowiedzialny za najwięcej problemów, przeczyść, sprawdź styki, ew sprawdź czy poprawnie działa => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01400.html

P1388 – nie wiem

kropek101 napisał(a):trudno dostac mam kwadratowy w srodku jest podgrzewacz i nie umie go dostac

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-pa ... Fomoco/559 ?

Podgrzewacz jest osobno: Y601-13-SYX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kropek101 » 9 lut 2012, 19:19

ok tylko madzia zapala bez problemu przy mrozach -20 nie szarpie ani nic dopiero na cieplym silniku sie dzieja cuda
zeby bylo jasno -sprawdze kable i przekaznik jak nie to wymienie swiece bo istnieje obawa ze sa oryginaly autko ma juz ponad 180tys na nich bo raczej poprzednik nie wymienial ja tez nie a naczytalem sie o tych wszystkich bledach i jak dobrze mysle powinny odpasc bledy p138b p138*

co do p0341czyscic czujnik lub go wymienic nie wiem co lepsze?!

blad p0089 wlasnie obstawiam na ten filtr napewno go wymienie zastanawiam sie nad kupieniem osobnego ogrzewacza koszt okolo 160zl allegro i filtr w tedy za 80-90zl bo tego co mam nie ma i nie wiem z kad go wzieli tylko czy moze ten blad sygnalizowac np padniety wtrysk? jak wciepuje 5 bieg mam drgania z slinika przy mocnym przyspieszaniu od 80-130 potem drgania sie traca napewno nie jest to zawieszenie i felgi, opony to juz powykluczane

mam liste kodom i wlasnie nie bylo tam p0091 a u mnie sie palil tak samo jak nie mam p138*
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez kropek101 » 9 lut 2012, 19:23

co do bledu z alternatorem to raz przy mrozie -25 jak madzia stala pod chmurka cala noc tak to w garazu blaszanym przez moze 10sek palila sie kontrolka ladowania ale zgasla wiec tym sie nie przejmuje sprawdzona wydajnosc ladowania 98%
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 9 lut 2012, 19:36

hmm, do 2006 już chyba wsadzali te okrągłe filtry?, świece na bank nie wytrzymią Ci 180 kkm, tym bardziej przy FAPie. Diesel na CR ma na tyle wysokie ciśnienie przy rozruchu, że pali bez świec nawet przy sporym mrozie

kropek101 napisał(a):co do p0341czyscic czujnik lub go wymienic nie wiem co lepsze?!

sprawdzałeś zamrożone ramki ? obstawiam że to jest błąd "losowy", jakaś przerwa w obwodzie przy większej dziurze czy coś.

kropek101 napisał(a):czy moze ten blad sygnalizowac np padniety wtrysk? jak wciepuje 5 bieg mam drgania z slinika przy mocnym przyspieszaniu od 80-130 potem drgania sie traca

bezpośrednie przyczyny błędu p0089 => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02500.html:
-zbyt wysokie ciśnienie paliwa
-ciśnienie paliwa większe/mniejsze niż żądane

możliwe usterki:
-czujnik ciśnienia paliwa
-zawór na pompie wysokiego ciśnienia
-lejący wtrysk
-wyciek paliwa lub zatkanie układu paliwowego
-awaria pompy wysokiego ciśnienia
-awaria ogranicznika ciśnienia
-nieprawidłowe działanie sterowania wtryskiem
-awaria ECU

sprawdź zamrożone ramki, będzie wiadomo czy chodzi o za wysokie czy za niskie ciśnienie, najtaniej wyjdzie zacząć od filtra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kropek101 » 9 lut 2012, 19:50

ramki sprawdzilem pisalo uklad paliwowy status 1/2
chwilowa korekta wtrysku bank1
cisnienie paliwa tam chyba jeszcze bylo dopisane ze zbyt niskie ale nie jestem pewien
wiec poslucham rady i wymienie filtr i zobacze te swiece

filtr 100% plastikowy czarny kwadrat z wpinana wtyczka od gory i z boku podpiecie przewodow paliwowych okragle sa metalowe i maja chyba nawet 2 wtyczki ja mam 1 zobacze te ramki i spiszee dokladniej nastepnym razem

dzieki za podpowiedzi jak sie uporam to napisze co bylo zeby inni wiedzieli czego szukac
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 9 lut 2012, 19:58

pewności nie mam, może był jakiś syf w paliwie i jest zbyt mały przepływ na filtrze paliwa, z punktu widzenia kosztów – oby to było to :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kropek101 » 9 lut 2012, 20:01

no raczej na paliwo obstawiam bo przed tankowaniem na auchan 10l tak jak pisalem bledow ukladu paliwowego nie bylo tylko czasem z czujnika pol walu cos alarmowal od wymianu rozrzadu ale ustalo wiec jutro podzwonie za ogrzewaczem paliwa i filtrem....
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez kropek101 » 23 lut 2012, 21:41

Witajcie troche to zajelo zeby w koncu moglem napisac co bylo z madzia
Dzis zostaly wymienione swiece okazalo sie ze z 4/1 jeszcze grzala reszta kaput wiec kumpel (mechanik sie dziwil jak ja je przy mrozie -23 odpalałem)
wiec znikl mi błąd P138B :) ale jeszcze musze uporac sie z reszta....
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez kropek101 » 23 lut 2012, 21:50

Zapomniałem dodac ze miałem tam jeszcze świeczki beru made in germany wiec juz mnie w tym aucie nic nie zadziwi
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323