Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania/ włączający się wentylator

Postprzez Bolo124 » 31 maja 2012, 22:03

autko podpiete pod kompa i wyszło ze przepływomierz z tego co pamietam podaje za duza wartosc przeplywu powietrza na niskich obrotach do 2000 ,w zwiazku z tym turbo za szybko sie wysterowuje
tak to zapamietałem

padlo na przepływomierz

mam pytanie ,czy niesprawny przepływomierz moze powodowac takie problemy
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez akostarek » 1 cze 2012, 08:22

Oceń sam
Obrazek

Komputer porównuje wskazania z przepływki z "teoretycznymi", jak jest za duża różnica to może wywalić błąd.
IMO nie ma to nic do turbo, jakbyś miał wskazania przepływki to można porównać

Nie wiem na jakiej podstawie stwierdzili ze "turbo sie wysterowuje za szybko", tak samo jest mapa dla turbo, jeśli daje za duże cisnienie jak zadane to wywali pewnie błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Bolo124 » 1 cze 2012, 09:21

przepływomierz wymieniałem wczoraj póznym wieczorem
w/g mnie jest róznica ,zupełnie inaczej sie zbiera ,na kazdym biegu ciagnie bez problemu od praktycznie 1200 br ,fakt wolniej niz od 2000 ale gładko i równo
na starym sie meczył na niskich obrotach ,czasmi muliło a wręcz potrafił stanac na 1900 obr odejmowanie gazu i ponowne dodawanie konczyło sie tym samym 1900 i tyle pomagała redukcja (to sie działo czasmi ) ,troche przeginałem z tymi obrotami ,ale chciałem zobaczyć czy jest bardziej elastyczny

predkośc maksymalna tez wzrosła
wczesniej 180 km z małym bólem
teraz na tym samym odcinku 220 km
troche sie wczoraj w nocy bawiłem jezdziłem na starym ,przekładałem nowy ta sama trasa tem sam styl i dla porównania znowu stary .
dlatego tak bo ja zadko jezdze tym samochodem ,
samochód stał od niedzieli do środy ,w poniedziałek rozkrecałem przepływke zeby spisac numer .
w srode zona pomykała do pracy ,zadzwoniła ze cos porobiłem bo nic sie nie dzieje i zabiła mi klina .
przepływka w drodze a tu <dupa> przejechałem sie no i faktycznie było lepiej
dlatego wczoraj była zabawa w przekładki .
ale sam juz nie wiedziałem i o 24,00 wyciagnołem połowice na testy bo przeciez ona tym codziennie jezdzi i zauwazy róznice
stwierdziła ze jest lepiej ,ale nie ma sie co cieszyc trzeba pare dni pojezdzic i sie okaze czy zamułka powróci i inne objawy
przeplywomierz mam od kumpla z hurtowni sprytnie otwarte poakowanie bez zrywania papierowej plomby jak bedzie <dupa> to odesle i kasiora spowrotem .

odnosnie tego co pisałes w/g mechanika jak patrzyl na wykresy przepływomierza i egra z tego co pamietam to na niskich obr do 2000 przepływomierz wskaz dużą mase zasysanego powietrza a faktycznie go nie było .
nie chce pisac bzdur bo dokładnie nie pamietam
ale myśle że właściciel Mazdvegatech w ciula by mnie nie robił bo djagnoze stawiał a chyba z godzine i zdaje sobie sprawe ,ze 600 pl na drodze nie lezy

pojeżdzimy zobaczymy
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez akostarek » 1 cze 2012, 09:55

jak dla mnie te problemy co opisujesz to relacja przeplywka => egr, nie wiem co z tym turbo, ale wazne ze już zrobione :D chyba sam u siebie poprzygladam sie wynikom z przeplywki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Bolo124 » 1 cze 2012, 10:27

czy zrobione sie okaze :D

nie jestem mistrzem swiata w mechanice ale sie ucze
a ta relacja to chyba to bo wywalało bład p1402 czyli egr
ale jak wytłumaczył mi to sensei z mazdvegatech to błedy wcale nie musza wskazywac w niektórych przypadkach na np.egr tylko cos co jest powiazane z tym elementem

na mój chłopski niedoświadczony rozum to ta moja sytuacja na to wskazywała ze błedne wskazania przepływomierza powodowały zgłupienie egra a co za tym idzie mułka ,bloczka i takie tam

jak by przepływka była całkiem pierdyknieta byłoby łatwiej
a podobno w naszych autach nie sa wykrywane stany posrednie
wiec albo działa albo nie
a jak jest pomiedzy to sa jaja

przepływomierz czysciłem ,ale jak zobaczyłem ten nowy to stary trzeba by było szczotka druciana potraktowac tak róznica

no nic jest zawczesnie zeby ocenic czy jest ok
dam znac mysle ze 2-3 dni wystarcza
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez Bolo124 » 2 cze 2012, 20:49

witam

wczoraj, dzisiaj miasto trasa i musze
powiedziec ,ze te o objawy jakie napisałem to na pewno była wina przepływomierza
po wymianie zupełnie inny samochód
1.przy dynamicznej jeżdzie miło wciska w fotel ,wczesniej było to mało odczuwalne
2.przy gwałtownym ruszaniu ogien z rury ikonka trakcji na zegarze ,dym z opon i łamanie karku –
wcześniej no cóż jak go zamuliło to rowerzysta był pierwszy a ja go goniłem
3.bardzo równa i cicha praca silnika – wczesniej walące wtryski ,brzek obudowy jednej i drugiej ,wychodzi na to ze duza wibracja.
praca silnika wczesniej bbbbuuuuzzzzzz, a teraz zzzzzzzssssss
ponadto mniejsze klekotanie ,mniejsze wibracje przy wyłączaniu silnika

auto sporo pojeżdziło przez dwa dni i nie ma nawet ułamka tego co wczesniej się działo
same plusy .

Pozdrowienia dla Mazdvegatech Mysłowice ,a w szczególnosci dla szefa <czarodziej> ,który przeanalizował wszystko spalił dwie faje <faja> i pokazał mi palcem gdzie jest problem .

dzieki <spoko> w końcu jest ktoś kto rozwiazuje problem a nie naciaga na kase .

550 pln i po sprawie
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez SiN4don » 2 paź 2012, 08:57

Wiecie co – ja mam wrazenie ze moje auto czyta forum. Jak nie narzekam na EGR to sie zaczynaja cyrki dziac. :D
Wczoraj zajechalem do sklepu, zgasilem auto, poszedlem do sklepu, odpalam auto i... nie mam ciagu, auto jedzie jak wolnossacy... masakra. Naciskam na gaz a tam zmula. Myslalem ze to chwilowe (czasem, bardzo rzadko na 5 biegu auto miewa zwiechy), ale niestety nie. Dokulalem sie do chaty i juz caly wsciekly ze mi turbo padlo. Wylaczam auto i... nie slysze cykania EGR'a.

<killer>

Zero bledow na kompie. Wnioskuje, ze to jednak musi byc chyba zasyfiony EGR i bez czyszczenia / wymiany sie nie obedzie. Ale – odpalam auto juz w garazu jeszcze raz i ciag mam oraz na szczescie slysze dmuchajaca turbinke. Wylaczam auto i znowu slysze EGR. <oczy>
Czasem mnie to ustrojstwo bardzo denerwuje. Chociaz zastanawiam sie czy moze przeplywka tez nie foszy...
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Bolo124 » 3 paź 2012, 08:32

wal na kompa i do kumatego mechanika bez tego to tylko domysły .patrząc ze swojego doswiadczenia u mnie padło jedno i drugie
po wymianie na nowe czesci ,rakieta i z dołu i z gory obr
3 dni temu wymieniłem rozrzad przy 173 tys pasek idealny rolki tez pompa lekko przeciekała i znowu pozbyłem sie dziwnych dzwieków z komory silnika
oj drogi ten rok był a jeszcze sie nie skonczył ,pocieszam sie ze wszystko co zakładałem przed zakupem ze sie zepsuje juz sie zepsulo i mam to za soba
-przepływomierz
-alternator
-egr
-pompa
-podkładki pod wtryski

:D :D :D :D :D :D :D :D
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez SiN4don » 3 paź 2012, 08:51

Zeby bylo smieszniej bledow na kompie nie bylo. Albo moj ELM niedomaga, ale w to watpie. Widac jest tak jak wczesniej ktos napisal – w Madzi nie ma stanow posrednich, albo cos chodzi albo pada na amen :D

Ponadto caly czas jest rakieta u nas. Przycinki w mocy zdarzaja sie bardzo rzadko, tylko w trasie – tez ktos kiedys napisal ze dzieje sie to czesciej na 4-5 biegu przy 100kmh. Wiec poki chodzi raczej tego tykac nie bede, ew. przeczyszcze EGR i reszte sprzetu gdzie sie da ;)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323