Hałas spod maski: Koło pasowe. Foto str. 9
Wreszcie troche luzniejszych dni, wiec wybrałem sie do mechanika aby rzucił okiem pod maske. Potwierdziły sie moje obawy, nie ma co odkładać wymiany koła pasowego, niby nic nie tlucze ale zbyt luźny jest i chyba pociaga za soba napinacz ktory też słysze ( tylko ja hehe ) przy okazji wymienie pasek wielorowkowy. Przekopałem troche forum ale pogubiłem sie juz a muszę szybko podjac decyzje co i gdzie kupować aby w sobote auto było już po naprawie.
ICars
Corteco za 277zł
Oryginal Peugeot 0515T3 – 233zł.
Napinacz SKF za 150zł a Ruville 158.
Dzwoniłem do ASO Mazdy, koło 485, napinacz 280, pasek 92.
Cen z ASO Forda w Radomiu nie podaje, są sporo większe od tych z Mazdy.
Gdzie wy kupujecie części, że tak tanio? Czy ten od Peugeota oryginał będzie się nadawał?
Szczerze to boje się tego Corteco, ludzie piszą że reklamują szybko, ale nie doczytałem nigdzie czy z pozytywnym skutkiem. Oryginał za 485 to trochę sporo, pasek chyba wybiorę Gates.
ICars
Corteco za 277zł
Oryginal Peugeot 0515T3 – 233zł.
Napinacz SKF za 150zł a Ruville 158.
Dzwoniłem do ASO Mazdy, koło 485, napinacz 280, pasek 92.
Cen z ASO Forda w Radomiu nie podaje, są sporo większe od tych z Mazdy.
Gdzie wy kupujecie części, że tak tanio? Czy ten od Peugeota oryginał będzie się nadawał?
Szczerze to boje się tego Corteco, ludzie piszą że reklamują szybko, ale nie doczytałem nigdzie czy z pozytywnym skutkiem. Oryginał za 485 to trochę sporo, pasek chyba wybiorę Gates.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
W IC dla klientów detalicznych mają straszne ceny, w pierwszym lepszym motoryzacyjnym powinno być taniej.
Ogólnie we Francuzach jest chyba nieco inne koło, większość producentów ma 2 odmiany do tego silnika: jedna jest cała zabudowana jak oryginał, druga odmiana ma nieco inną budowę. WG katalogów obydwa koła mają tłumik drgań skrętnych, nieznacznie różnią się wymiarami (szerokość/srednia zew), ale to może wynikać z samej konstrukcji.
koło budową przypominające FoMoCo:

Budowa typu Francuzy:

Jeśli te z Francuzów pasują, to może okaże się to bardziej trwałym rozwiązaniem
Na forum forda było też sporo o tych kołach, podobno te z Francuzów się tak nie sypią, są też sporoo tańsze.
Oryginalnie pasek był chyba Dayco, napinacz pewnie też.
Ogólnie we Francuzach jest chyba nieco inne koło, większość producentów ma 2 odmiany do tego silnika: jedna jest cała zabudowana jak oryginał, druga odmiana ma nieco inną budowę. WG katalogów obydwa koła mają tłumik drgań skrętnych, nieznacznie różnią się wymiarami (szerokość/srednia zew), ale to może wynikać z samej konstrukcji.
koło budową przypominające FoMoCo:

Kod silnika DV6TED4
do numeru kontrolnego 10555
Szerokość [mm] 34
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 154
Ciężar [kg] 2,32
Ilość żeber 6
Wymagana ilość 1
Budowa typu Francuzy:

Kod silnika DV6TED4
od numeru kontrolnego 10556
Szerokość [mm] 30
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 158
Ciężar [kg] 1,72
Ilość żeber 6
Wymagana ilość 1
Jeśli te z Francuzów pasują, to może okaże się to bardziej trwałym rozwiązaniem

Oryginalnie pasek był chyba Dayco, napinacz pewnie też.
Kurcze mam spory dylemat. SiN4don twierdzi że wymienial na Corteco o symbolu 80000597 ale nie widze jego drugiej strony w wątku gdzie dawał zdjęcie i nie mam pewności czy coś sie nie róźni. Boje się że jest jakieś inne np znalazlem w archiwum alledrogo
Corteco 80000597 zupelnie inaczej wyglądające <= rzeczywiste zdjecia + dokumenty.
Gdyby ktoś sie odezwał jak jego koło wyglada i jaki symbol/marke kupił oraz podał cene. W końcu może sprecyzowalibyśmy dla potomnych. Moje fabrycznie założone kolo na zdj, poniżej. M3 po lifcie w 2006r

Gdyby ktoś sie odezwał jak jego koło wyglada i jaki symbol/marke kupił oraz podał cene. W końcu może sprecyzowalibyśmy dla potomnych. Moje fabrycznie założone kolo na zdj, poniżej. M3 po lifcie w 2006r
- Załączniki
-
Ostatnio edytowano 18 sie 2012, 13:48 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Zostałem wywołany do tablicy 
Już mówię jak to u mnie jest obecnie:
Koło Corteco 80000597 (całe zabudowane, jak na 1. zdjęciu od akostarka) reklamowałem po przejechaniu ok. 3500km. Czekam na wynik reklamacji. Koszt był ok 250zł plus przesyłka.
Obecnie mam wsadzone koło FEBI BILSTEIN (wygląda tak jak u widmo82 na zdjęciu). Na razie przejechane ok 2500 km i jakoś żyje. Numer tego koła wg. producenta to 26334. Koszt był podobny jak Corteco. widmo82 na PW wysłałem Ci wiadomość gdzie kupiłem – nie musiałem jednak szukać daleko
Już mówię jak to u mnie jest obecnie:
Koło Corteco 80000597 (całe zabudowane, jak na 1. zdjęciu od akostarka) reklamowałem po przejechaniu ok. 3500km. Czekam na wynik reklamacji. Koszt był ok 250zł plus przesyłka.
Obecnie mam wsadzone koło FEBI BILSTEIN (wygląda tak jak u widmo82 na zdjęciu). Na razie przejechane ok 2500 km i jakoś żyje. Numer tego koła wg. producenta to 26334. Koszt był podobny jak Corteco. widmo82 na PW wysłałem Ci wiadomość gdzie kupiłem – nie musiałem jednak szukać daleko
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
koło pasowe z peugeota 0515T3 chyba pasuje (przynajmniej do focusa) => http://forum.fordclubpolska.org/showpos ... stcount=28
To ja również proszę o poradę – czy koło INA o numerze 544 0079 10 podejdzie i przede wszystkim czy jest warte +/– 500 zł? 
@up to koło z Puga wygląda podobnie ze zdjęć... spora oszczędność się szykuje? Czekam na wypowiedź jakiegoś eksperta w tym zakresie
@up to koło z Puga wygląda podobnie ze zdjęć... spora oszczędność się szykuje? Czekam na wypowiedź jakiegoś eksperta w tym zakresie
Mephic Dobrze zrozumiałem? Chcesz kupić koło INA za ok 500zł? To nie lepiej pojechać do ASO i zapłacić 485 za MADE IN MAZDA ?:)
Coś mi się zdaje, że koło zmieniało się wraz z liftem. SiN4don twierdzi, że jego koło jest pełne i najprawdopodobniej jest ono zamienne z Puga i Corteco 80000597. Dla aut młodszych, koło wygląda jak na moim pierwszym zdjęciu. Riki twierdzi, że FEBI pasuje do wszystkich bo nigdy nikt nie reklamował
Mozliwe że oba są wymienne.
Ciekawe czy FEBI BILSTEIN jest pełne czy ma otwory jak moje. Tak więc chyba się zdecydowałem.
Koło-FEBI, pasek – OEM CONTI, napinacz – OEM MAZDA podobno RUVILLE = 500zł
Z Corteco rezygnuje, za dużo negatywnych opinii, możliwe że dużo się sprzedaje, więc dużo jest reklamacji a może faktycznie są do
Coś mi się zdaje, że koło zmieniało się wraz z liftem. SiN4don twierdzi, że jego koło jest pełne i najprawdopodobniej jest ono zamienne z Puga i Corteco 80000597. Dla aut młodszych, koło wygląda jak na moim pierwszym zdjęciu. Riki twierdzi, że FEBI pasuje do wszystkich bo nigdy nikt nie reklamował
Ciekawe czy FEBI BILSTEIN jest pełne czy ma otwory jak moje. Tak więc chyba się zdecydowałem.
Koło-FEBI, pasek – OEM CONTI, napinacz – OEM MAZDA podobno RUVILLE = 500zł
Z Corteco rezygnuje, za dużo negatywnych opinii, możliwe że dużo się sprzedaje, więc dużo jest reklamacji a może faktycznie są do

-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
To jest jakiś żart? Można mieć inne? Kazdego koło z czasem będzie rude od opiłków. Jedni dopiero doszukują się tego nalotu, inni mają go dość jak eskimosi lodu 
Ostatnio edytowano 18 sie 2012, 13:50 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):Ciekawe czy FEBI BILSTEIN jest pełne czy ma otwory jak moje.
Hm, to ja powiem, że moje wygląda dokładnie tak:

[źródło: iparts.pl]
Btw. to drugie koło, które akostarek wrzucił (to francuskie) – mi ono wygląda na takie bez tłumika drgań. A silniki Y6 mają tylko z tłumikiem. Ale to tylko moje zdanie
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
u mnie koło pasowe wału tez tak wygląda, te ze zdjęcia jest tak w ogóle do silnika 2.0 HDI
katalogi podają z FEBI koło o wyglądzie takim, jak na focie którą dawałem przy porównaniu.
też tak myślałem, ale wszędzie w katalog jest przy tych kołach adnotacja, że posiadają tłumik drgań skrętnych
Nie wiem jak by to miało działać, no chyba, że jest błąd w katalogach? Wstawianie do tego diesla sztywnego koła to będzie pomyłka, polecam filmik z corteco porównujący pracę osprzętu na sztywnym kole i tym z tłumikiem.
SiN4don napisał(a):(to francuskie) – mi ono wygląda na takie bez tłumika drgań. A silniki Y6 mają tylko z tłumikiem.
też tak myślałem, ale wszędzie w katalog jest przy tych kołach adnotacja, że posiadają tłumik drgań skrętnych

Tak, tak to byłaby pomyłka. Oglądałem ten filmik i tłumik robił różnice.
Co do katalogów – to one mogą też się mylić, chociaż nie powinny
Co do katalogów – to one mogą też się mylić, chociaż nie powinny
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Ralf2107 napisał(a):Ralf2107
Ja trafiłem na ASO Forda gdzie te części są droższe niz w Mazdzie :! Ford Radom – ponad 700zł za koło

-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości