Hałas spod maski: Koło pasowe. Foto str. 9

Postprzez Mephic » 10 sie 2012, 09:14

Rzeczywiście się szarpnąłeś – ja za pasek w Maździe dałem 80 zł ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez Ralf2107 » 10 sie 2012, 18:55

Po wymianie koła, paska i świec (oryginalne ford – beru) ustąpiło mrowienie kierownicy, metaliczny dźwięk przy przyspieszaniu oraz ogólnie ciszej się zrobiło :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez widmo82 » 16 sie 2012, 16:07

Wreszcie troche luzniejszych dni, wiec wybrałem sie do mechanika aby rzucił okiem pod maske. Potwierdziły sie moje obawy, nie ma co odkładać wymiany koła pasowego, niby nic nie tlucze ale zbyt luźny jest i chyba pociaga za soba napinacz ktory też słysze ( tylko ja hehe ) przy okazji wymienie pasek wielorowkowy. Przekopałem troche forum ale pogubiłem sie juz a muszę szybko podjac decyzje co i gdzie kupować aby w sobote auto było już po naprawie.
ICars
Corteco za 277zł
Oryginal Peugeot 0515T3 – 233zł.
Napinacz SKF za 150zł a Ruville 158.
Dzwoniłem do ASO Mazdy, koło 485, napinacz 280, pasek 92.
Cen z ASO Forda w Radomiu nie podaje, są sporo większe od tych z Mazdy.

Gdzie wy kupujecie części, że tak tanio? Czy ten od Peugeota oryginał będzie się nadawał?
Szczerze to boje się tego Corteco, ludzie piszą że reklamują szybko, ale nie doczytałem nigdzie czy z pozytywnym skutkiem. Oryginał za 485 to trochę sporo, pasek chyba wybiorę Gates.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez akostarek » 16 sie 2012, 16:33

W IC dla klientów detalicznych mają straszne ceny, w pierwszym lepszym motoryzacyjnym powinno być taniej.
Ogólnie we Francuzach jest chyba nieco inne koło, większość producentów ma 2 odmiany do tego silnika: jedna jest cała zabudowana jak oryginał, druga odmiana ma nieco inną budowę. WG katalogów obydwa koła mają tłumik drgań skrętnych, nieznacznie różnią się wymiarami (szerokość/srednia zew), ale to może wynikać z samej konstrukcji.
koło budową przypominające FoMoCo:
Obrazek
Kod silnika DV6TED4
do numeru kontrolnego 10555
Szerokość [mm] 34
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 154
Ciężar [kg] 2,32
Ilość żeber 6
Wymagana ilość 1


Budowa typu Francuzy:
Obrazek
Kod silnika DV6TED4
od numeru kontrolnego 10556
Szerokość [mm] 30
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 158
Ciężar [kg] 1,72
Ilość żeber 6
Wymagana ilość 1


Jeśli te z Francuzów pasują, to może okaże się to bardziej trwałym rozwiązaniem <co?> Na forum forda było też sporo o tych kołach, podobno te z Francuzów się tak nie sypią, są też sporoo tańsze.
Oryginalnie pasek był chyba Dayco, napinacz pewnie też.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez widmo82 » 16 sie 2012, 16:57

Kurcze mam spory dylemat. SiN4don twierdzi że wymienial na Corteco o symbolu 80000597 ale nie widze jego drugiej strony w wątku gdzie dawał zdjęcie i nie mam pewności czy coś sie nie róźni. Boje się że jest jakieś inne np znalazlem w archiwum alledrogo Corteco 80000597 zupelnie inaczej wyglądające <= rzeczywiste zdjecia + dokumenty.
Gdyby ktoś sie odezwał jak jego koło wyglada i jaki symbol/marke kupił oraz podał cene. W końcu może sprecyzowalibyśmy dla potomnych. Moje fabrycznie założone kolo na zdj, poniżej. M3 po lifcie w 2006r
Załączniki
koło_1.jpg
Ostatnio edytowano 18 sie 2012, 13:48 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez SiN4don » 16 sie 2012, 17:49

Zostałem wywołany do tablicy :)
Już mówię jak to u mnie jest obecnie:

Koło Corteco 80000597 (całe zabudowane, jak na 1. zdjęciu od akostarka) reklamowałem po przejechaniu ok. 3500km. Czekam na wynik reklamacji. Koszt był ok 250zł plus przesyłka.

Obecnie mam wsadzone koło FEBI BILSTEIN (wygląda tak jak u widmo82 na zdjęciu). Na razie przejechane ok 2500 km i jakoś żyje. Numer tego koła wg. producenta to 26334. Koszt był podobny jak Corteco. widmo82 na PW wysłałem Ci wiadomość gdzie kupiłem – nie musiałem jednak szukać daleko ;)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez akostarek » 16 sie 2012, 20:14

koło pasowe z peugeota 0515T3 chyba pasuje (przynajmniej do focusa) => http://forum.fordclubpolska.org/showpos ... stcount=28
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Mephic » 17 sie 2012, 07:46

To ja również proszę o poradę – czy koło INA o numerze 544 0079 10 podejdzie i przede wszystkim czy jest warte +/– 500 zł? :)

@up to koło z Puga wygląda podobnie ze zdjęć... spora oszczędność się szykuje? Czekam na wypowiedź jakiegoś eksperta w tym zakresie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez widmo82 » 17 sie 2012, 12:32

Mephic Dobrze zrozumiałem? Chcesz kupić koło INA za ok 500zł? To nie lepiej pojechać do ASO i zapłacić 485 za MADE IN MAZDA ?:)

Coś mi się zdaje, że koło zmieniało się wraz z liftem. SiN4don twierdzi, że jego koło jest pełne i najprawdopodobniej jest ono zamienne z Puga i Corteco 80000597. Dla aut młodszych, koło wygląda jak na moim pierwszym zdjęciu. Riki twierdzi, że FEBI pasuje do wszystkich bo nigdy nikt nie reklamował :) Mozliwe że oba są wymienne.
Ciekawe czy FEBI BILSTEIN jest pełne czy ma otwory jak moje. Tak więc chyba się zdecydowałem.
Koło-FEBI, pasek – OEM CONTI, napinacz – OEM MAZDA podobno RUVILLE = 500zł
Z Corteco rezygnuje, za dużo negatywnych opinii, możliwe że dużo się sprzedaje, więc dużo jest reklamacji a może faktycznie są do <dupa>
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Riki » 17 sie 2012, 13:36

Kto ma koło metalowe w swojej "trójce" – ręka w górę.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez widmo82 » 17 sie 2012, 14:21

To jest jakiś żart? Można mieć inne? Kazdego koło z czasem będzie rude od opiłków. Jedni dopiero doszukują się tego nalotu, inni mają go dość jak eskimosi lodu :)
Ostatnio edytowano 18 sie 2012, 13:50 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Riki » 17 sie 2012, 14:31

widmo82 napisał(a):Można mieć inne?


właśnie nie.... dlatego dziwię się tej dyskusji na górze skoro motory Y6 mają jeden rodzaj koła.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez SiN4don » 17 sie 2012, 15:26

widmo82 napisał(a):Ciekawe czy FEBI BILSTEIN jest pełne czy ma otwory jak moje.


Hm, to ja powiem, że moje wygląda dokładnie tak:

Obrazek
[źródło: iparts.pl]

Btw. to drugie koło, które akostarek wrzucił (to francuskie) – mi ono wygląda na takie bez tłumika drgań. A silniki Y6 mają tylko z tłumikiem. Ale to tylko moje zdanie ;)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez akostarek » 17 sie 2012, 15:44

u mnie koło pasowe wału tez tak wygląda, te ze zdjęcia jest tak w ogóle do silnika 2.0 HDI :P katalogi podają z FEBI koło o wyglądzie takim, jak na focie którą dawałem przy porównaniu.

SiN4don napisał(a):(to francuskie) – mi ono wygląda na takie bez tłumika drgań. A silniki Y6 mają tylko z tłumikiem.

też tak myślałem, ale wszędzie w katalog jest przy tych kołach adnotacja, że posiadają tłumik drgań skrętnych <co?> Nie wiem jak by to miało działać, no chyba, że jest błąd w katalogach? Wstawianie do tego diesla sztywnego koła to będzie pomyłka, polecam filmik z corteco porównujący pracę osprzętu na sztywnym kole i tym z tłumikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez SiN4don » 17 sie 2012, 15:51

Tak, tak to byłaby pomyłka. Oglądałem ten filmik i tłumik robił różnice.
Co do katalogów – to one mogą też się mylić, chociaż nie powinny ;)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Riki » 17 sie 2012, 16:24

SiN4don napisał(a):Oglądałem ten filmik i tłumik robił różnice.


przepraszam, gdzie mogę go znaleźć?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez akostarek » 17 sie 2012, 17:02

:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez SiN4don » 17 sie 2012, 17:38

Noo, szukałem, ale znaleźć nie mogłem (przyznaję – krótko szukałem ;))
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Ralf2107 » 17 sie 2012, 21:55

Oryginalny pasek to FoMoCo AV6Q-6C301-DA
Koło pasowe ma kilka oznaczeń więc wstawiam foto Obrazek
A tak wygląda samo koło Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez widmo82 » 18 sie 2012, 13:32

Ralf2107 napisał(a):Ralf2107

Ja trafiłem na ASO Forda gdzie te części są droższe niz w Mazdzie :! Ford Radom – ponad 700zł za koło !!
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323