Mazda 3 szarpanie i spadek mocy
quantin napisał(a):Przeczyściłem dzisiaj wszystkie wtyczki czujników ... i samochód śmiga jak głupi ... nie ma szarpania ... nic nie gaśnie ... mało tego, pierwszy raz usłyszałem dzisiaj przyjemny świst turbiny przy 4,5 tyś obrotów na 4 biegu :–) Miło mieć samochód z powrotem :–)
No to go więcej nie wyzywaj bo jak sie obrazi na dobre to już go nigdy nie odpalisz według mojego odczucia ten samochód ma dusze jeździłem już wieloma autami i są na pewno lepsze auta od Mazdy ale w tym sie czuje wysmienicie
Witam
Właśnie złożyłem po czyszczeniu zawór egr. Auto odpaliło normalnie po czym usłyszałem prztyk i zgasło a spod maski delikatny dymek poleciał.
Samochód pali normalnie, na biegu jałowym ma normalne obroty i nie gasnie, natomiast przy jezdzie ma spadek mocy zwłaszcza przy zmianie biegów i ogólnie jest przymulony.
Mam pytanko czy zepsułem egr czy trzeba jechać na komputer zeby błędy wykasować?
Wydaje mi się że jakiś błąd ze sterownianiem tym zaworem sie pojawił dodam że wszytko robiłem bez odpinania akumulatora!
Pomóżcie jak możecie
Właśnie złożyłem po czyszczeniu zawór egr. Auto odpaliło normalnie po czym usłyszałem prztyk i zgasło a spod maski delikatny dymek poleciał.
Samochód pali normalnie, na biegu jałowym ma normalne obroty i nie gasnie, natomiast przy jezdzie ma spadek mocy zwłaszcza przy zmianie biegów i ogólnie jest przymulony.
Mam pytanko czy zepsułem egr czy trzeba jechać na komputer zeby błędy wykasować?
Wydaje mi się że jakiś błąd ze sterownianiem tym zaworem sie pojawił dodam że wszytko robiłem bez odpinania akumulatora!
Pomóżcie jak możecie
-
baca
A kabel sterujący podpiąłeś? Dobrze docisnąłeś ten zacisk rura-egr ?
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
No i "here we go again ..." wczoraj mazda znowu dała te same objawy ... szarpania znowu się zaczęło ... już na prawdę nie mam pojęcia co to może być ... miesiąc bez żadnych problemów po przeczyszczeniu wtyczek czujników a teraz znowu to samo ... ktoś ma jakiś pomysł ? Ja już nawet zacząłem myśleć że to przewody ... może coś tam przerywa ? :–(
- Od: 12 lip 2011, 13:29
- Posty: 70
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel
witam,
u mnie problemy były podobne i właśnie to pęknięta wtyczka po prawej stronie silnika powodowała szarpanie, od tamtej chwili ( jakieś ponad 2 mies ) zero szarpania,
dodam że czyściłem jeszcze egr i przepływkę a styki zapsikałem specjalnym sprayem do wtyczek elektrycznych i działa.
wjedź na kanał i looknij od dołu co tam się dzieje
aha, a szarpanie zawsze powracała jak na drodze było mokro, zwarcie czy coś.
Pewnie u Ciebie też coś z wilgocią związane
powodzenia!
u mnie problemy były podobne i właśnie to pęknięta wtyczka po prawej stronie silnika powodowała szarpanie, od tamtej chwili ( jakieś ponad 2 mies ) zero szarpania,
dodam że czyściłem jeszcze egr i przepływkę a styki zapsikałem specjalnym sprayem do wtyczek elektrycznych i działa.
wjedź na kanał i looknij od dołu co tam się dzieje
aha, a szarpanie zawsze powracała jak na drodze było mokro, zwarcie czy coś.
Pewnie u Ciebie też coś z wilgocią związane
powodzenia!
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
prawa jak siedzisz na siedzeniu kierowcy
po lewej jak stoisz przed silnikiem
dostęp tylko od dołu, wtyczka znajduje sie zaraz koło koła pasowego ( chyba pasowego )
dostęp jest łatwy. Moja wtyczka była pęknięta, zakleiłem ją poksipolem, zapsikałem sprayem do styków, włożyłem we wtyk i zakleiłem taśma izolacyjną dość szczelnie i działa
po lewej jak stoisz przed silnikiem
dostęp tylko od dołu, wtyczka znajduje sie zaraz koło koła pasowego ( chyba pasowego )
dostęp jest łatwy. Moja wtyczka była pęknięta, zakleiłem ją poksipolem, zapsikałem sprayem do styków, włożyłem we wtyk i zakleiłem taśma izolacyjną dość szczelnie i działa
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
Dzisiaj po raz kolejny udałem się przeczyścić wtyczki, może znaleźć coś niepokojącego przed podjechaniem na kanał i zauważyłem jedna mocno dziwna (jak dla mnie!) rzecz ... a mianowicie wolną wtyczkę, nigdzie nie podłączona. Załączam zdjęcie, może ktoś będzie wiedział do czego ona jest i czy przypadkiem nie powinna być jednak podłączona. Kabel od wtyczki idzie potem razem z kablem od przepływomierza:
- Od: 12 lip 2011, 13:29
- Posty: 70
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel
Zrób co radzi mazik87. U mnie sytuacja wyglądała identycznie – szarpanie , czasem całkiem gasł silnik. Wtyczka czujnika położenia wałka rozrządu była pęknięta. Znajduje się okna pod spodem silnika zaraz koło koła pasowego. Zielona, nie duża. Niestety jest tak umiejscowiona, że jest narażona na strzał kamieniem i jak widać się to dzieje.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Ok, jestem umówiony z mechanikiem ponieważ wyskoczyły jeszcze następujące problemu:
1. P138B – czyli świece do wymiany
2. P0335 i P0339 – to jest czujnik położenia wału korbowego a nie rozrządu – mam te błędy, dzisiaj podpiąłem się osobiście do kompa.
3. P0113 – coś z przepływomierzem, odpinałem wtyczkę przy czyszczeniu ale nie odpalałem samochodu na odłączone wtyczce – dziwne że się pokazał
Tak więc czy chce czy nie chce sam tego nie zrobię,a przynajmniej nie wszystko :–(
1. P138B – czyli świece do wymiany
2. P0335 i P0339 – to jest czujnik położenia wału korbowego a nie rozrządu – mam te błędy, dzisiaj podpiąłem się osobiście do kompa.
3. P0113 – coś z przepływomierzem, odpinałem wtyczkę przy czyszczeniu ale nie odpalałem samochodu na odłączone wtyczce – dziwne że się pokazał
Tak więc czy chce czy nie chce sam tego nie zrobię,a przynajmniej nie wszystko :–(
- Od: 12 lip 2011, 13:29
- Posty: 70
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel
quantin napisał(a):1. P138B – czyli świece do wymiany
sprawdź świecie, może być przekaźnik albo zaśniedziałe połączenie.
quantin napisał(a):3. P0113 – coś z przepływomierzem, odpinałem wtyczkę przy czyszczeniu ale nie odpalałem samochodu na odłączone wtyczce – dziwne że się pokazał
wystarczy przekręcić kluczyk w stacyjce, wykasuj i zobacz czy wróci.
BTW błąd dotyczy czujnika temp powietrza w dolocie (chyba to jest razem z przepływką)
quantin napisał(a):2. P0335 i P0339 – to jest czujnik położenia wału korbowego a nie rozrządu – mam te błędy, dzisiaj podpiąłem się osobiście do kompa.
sprawdź połączenie, ostatnio ktoś pisał, że czujnik jest w kiepsko osłoniętym miejscu.
Ok dzisiaj byłem na kanale sam, pod odkręceniu dekla od dołu zauważyłem 2 wtyczki "po prawej stronie" jedna prawie że na środku silnika a druga całkiem z prawej strony, mocno nieosłonięta. Przy tej drugiej widać coś się już wcześniej działo bo było załatana taśma izolacyjną, zerwałem, przeczyściłem styki i zalepiłem nową izolacją. Do tej wtyczki na środku nie udało mi się dostać, nie było za co chwycić żeby ją wyciągnąć. Zakleiłem tylko ochronnie izolacją dookoła. Skasowałem wszystkie błędy, ruszyłem ... wszystko super, zero problemów. Po dojechaniu pod dom, podpiąłem kompa jeszcze raz, jedyne rzeczy jakie wyskoczyły to te świece (ale tego nie sprawdzałem – jeszcze). Reszta póki co cicho ... mam nadzieję że to było to ...
- Od: 12 lip 2011, 13:29
- Posty: 70
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel
Myślę że po 2 miesiącach jazdy i 1,5 tyś km mogę spokojnie powiedzieć że "to było TO". Wtyczka przy kole pasowym ... byłe w górach przy roztopach, jechałem podczas ulewy i na mrozach – 20'C ... Wszystko śmiga :–)
- Od: 12 lip 2011, 13:29
- Posty: 70
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel
Witam wszystkich po krótkiej przerwie. Ponad rok temu kupiłem mazdę 3 (Diesel 1.6, 110 km, rocznik 2004, 184 000 kilometrów na liczniku). Po kilku miesiącach użytkowania zaczęło się dziać coś niepokojącego. Podczas przyspieszania z tłumika wydobywa się czarny dym (dmuchnie i auto dostaje przyspieszenia). Podczas równej jazdy silnik czasami się dławi (lekkie przyduszenie) po czym także kopci na czarno rury. Przy ruszaniu dym nie wydobywa się z silnika, chyba że przy gwałtownym.
Wymieniłem już EGR na nowy, wymieniłem także wszystkie filtry, wtryskiwacze paliwa, podkładki, turbina przeszła regenerację. Czy ktoś miał coś podobnego ze swoją mazdą lub wie co może być przyczyną takiego zachowania?
Z góry dzięki za pomoc.
Wymieniłem już EGR na nowy, wymieniłem także wszystkie filtry, wtryskiwacze paliwa, podkładki, turbina przeszła regenerację. Czy ktoś miał coś podobnego ze swoją mazdą lub wie co może być przyczyną takiego zachowania?
Z góry dzięki za pomoc.
-
kmiot
Cześć Wszystkim!
Mam ten sam problem, co Wy lub troszkę podobny do Waszego...jestem po wymianie świec, oleju i włożeniu 3 EGR'ów i problem nadal jest podobny Co prawda samochód już nie szarpie, ale bywa że słabo wchodzi na obroty i cały czas wyrzuca błąd EGR. Jestem już załamany, podobnie jak mój mechanik. Zaczynam już wierzyć że ten mój EGR był sprawny, a problem jest gdzie indziej.
Autentycznie postawie dobre whisky za rozwiązanie mojego problemu!!!!
Moje kody błędów:
P0403 – 24 – PCM
P0404 – 21 – PCM
P1412 – E8 – PCM
P1412 – A1 – PCM
Mam ten sam problem, co Wy lub troszkę podobny do Waszego...jestem po wymianie świec, oleju i włożeniu 3 EGR'ów i problem nadal jest podobny Co prawda samochód już nie szarpie, ale bywa że słabo wchodzi na obroty i cały czas wyrzuca błąd EGR. Jestem już załamany, podobnie jak mój mechanik. Zaczynam już wierzyć że ten mój EGR był sprawny, a problem jest gdzie indziej.
Autentycznie postawie dobre whisky za rozwiązanie mojego problemu!!!!
Moje kody błędów:
P0403 – 24 – PCM
P0404 – 21 – PCM
P1412 – E8 – PCM
P1412 – A1 – PCM
- Od: 11 gru 2010, 22:46
- Posty: 18
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 1.6 DI Turbo 109 km Sedan 2005 r.
Ostatnio pojawiło się u mnie takie dziwne szarpnięcie, przerwa w dopływie paliwa? lub coś w tym rodzaju. Nie ma znaczenia czy silnik zimny czy rozgrzany pojawia się od czasu do czasu. Raz przerwie kilkukrotnie raz tylko pojedyńcze przerwanie. Błędy jakie się pojawiły to P0335 i P0339. Ktoś coś pomoże? Jutro sprawdzę przewody przy czujniku, jak dokładnie się do nich dostać? Trzeba ładować się pod samochód?
quantin napisał(a):2. P0335 i P0339 – to jest czujnik położenia wału korbowego
Miałem identyczny problem z szarpaniem i dziwnymi zachowaniami silnika. Wziąłem się za ten czujnik tj. wyczyściłem blaszki w nim i styki, przedmuchałem i.... włożyłem z powrotem... To był błąd, bo nie zabezpieczyłem go w żaden sposób. Nie wiem dla czego, nie pytajcie... Problem zniknął, jak ręką odjąć. A kilku mechaników nie wiedziało co się dzieje z autem.
Niestety znów się to dzieje i na 99% to jest wina tego ustrojstwa (6tys. km i mieszanka deszczu i słońca zrobiła swoje). Dlatego jak ktoś w M3 ma problem z szarpaniem, obrotami, gaśnięciem itp. radzę zacząć od tego (wyczyścić i dobrze zabezpieczyć!). Można to zrobić samemu i zaoszczędzić dużo pieniążków.
Pozdrawiam i dziękuję quantin za opis, który pomógł mojej Madzi
- Od: 30 wrz 2014, 19:28
- Posty: 16
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 3 BK 2007, 1.6CD (PSA) 109km, 196000 km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość