Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Postprzez deymian » 17 sty 2010, 14:54

vqsoft napisał(a): skąd wiesz o uszkodzeniu mechanicznym – co się uszkodziło ?

Nie wiem jak się to nazywa i pewnie źle opiszę , ale pękł plastikowy wspornik przy ośce. Pewnie za jakiś czas – szybko, znowu mi się zapcha.

vqsoft napisał(a):w m3 przynajmniej mojej nie jest to valeo

Na forum znalazłem wątek o czyszczniu EGR w M3 i widać że jest to Valeo, tylko jakoś numery części nie zgadzają się z aukcją na allegro.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60815&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 09:06
Posty: 49
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.

Postprzez vqsoft » 17 sty 2010, 15:03

ja mam egr z jonson controls
Ostatnio edytowano 17 sty 2010, 18:48 przez vqsoft, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez fly29 » 17 sty 2010, 18:14

miałem to samo ,stawiałem na EGR ,ale okazało sie że jest pęknięty wspornik co doprowadziło do uszkodzenia węza dolotowego od intercoolera,koszt naprawy w ASO 440zł części plus 200 usługa.
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2009, 12:41
Posty: 45
Skąd: DĄBROWA GÓRNICZA
Auto: Mazda 3 1.6 CITD 109 KM Sedan 2005

Postprzez deymian » 26 sty 2010, 15:56

EGR wymieniony jak na razie jest git. Zauważyłem tylko że trochę okopciło mi rurę , zastanawiam się czy to przez to że układ się oczyszcza (trochę ostatnio go przegoniłem) ? – chociaż chmury w lusterku nie widziałem.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 09:06
Posty: 49
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.

Postprzez Miacho » 20 lut 2010, 13:17

Miałem problem z kontrolką MIL. Podpiąłem się (kabel + laptop) i wywalało błąd EGR. Miałem wizję czyszczenia (wielkie dzięki dla forumowiczów), albo kosztownej wymiany, ale pomogło przehulanie się parę km po autostradzie. Kontrolka zgasła sama, podpiąłem się ponownie – żadnych błędów itp. itd. Auto pali normalnie, zbiera się normalnie to myślę, że wszystko ok. Moja diagnoza – za dużo jeździłem po mieście, z za niskich obrotów i sadza blokowała już zawór (nie jestem mechanikiem to takie trochę gdybanie z mojej strony :) ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Grucha » 20 lut 2010, 18:23

Generalnie kontrolka "check" gaśnie po kilku podgrzaniach auta automatycznie ale jesli jest jakas awaria niedlugo wróci , oby tak nie bylo w twoim przypadku

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez Miacho » 21 lut 2010, 10:17

Zrobiłem tak już jakieś 2000 km to chyba jest ok (tfu, tfu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Grucha » 21 lut 2010, 16:38

Raczej tak no chyba że nie gasiłes silnika <lol>
Grucha
 

Postprzez Miacho » 21 lut 2010, 20:50

A to silnik się gasi? To znaczy przekręca się ten taki kawałek metalu koło kierownicy? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Grucha » 21 lut 2010, 21:56

Słyszałem ze tak ale boje się na razie próbować hahaha
Grucha
 

Postprzez deymian » 24 lut 2010, 15:23

Problem niestety chyba powraca :(. Zauważyłem że czasami na wolnych obrotach nierówno pracuje
silnik, delikatnie szarpie, spalanie trochę wzrosło ok 1L ale może mi się wydawać.
Tak jak pisałem wymieniony EGR, czyszczony przy tym kolektor, zero błędów na kompie, filtry wymieniane niedawno.
Turbina ma delikatny luz, ale oleju nie bierze, cały czas na bagnecie utrzymuje się poziom max.
O co może "jej" jeszcze do cholery chodzić ?
Przychodzi mi do głowy katalizator, ale czy to możliwe że uszkodził (zapchał) się od walniętego EGR,
i teraz daje o sobie znać (przebieg 95 tys.).
Chyba ewentualną awarię katalizatora lub wtrysków wykazałby komputer ?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 09:06
Posty: 49
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.

Postprzez Grucha » 24 lut 2010, 15:39

Gdyby padał katalizator 2 lambda pokazałaby błąd , walnięte wtryski raczej zasygnalizowałyby zły skład mieszanki , wiec raczej bym wykluczył te mozliwości

Pozdr
Grucha
 

Postprzez vqsoft » 24 lut 2010, 17:26

jaki luz masz na turbinie ?
be delikatny poprzeczny luz jest zawsze
co do kata – gdy będzie zapchany sondy i ecu nic nie pokarzą
a zeby ocenić czy jest zapchany trzeba go wykręcić

co do wtrysków – możesz zrobić test przelewowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Miacho » 25 lut 2010, 16:49

Przepływomierz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Grucha » 25 lut 2010, 16:55

Miacho napisał(a):Przepływomierz?


Czyszczenie zajmie 5 minut więc warto spróbować

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez deymian » 13 mar 2010, 22:23

Zastanawiam się nad tym przepływomierzem. Odpiąłem go i nie zauważyłem jakiejś zmiany w pracy silnika a chyba powinno się coś dziać , np. zgasnąć (nie odłączałem przy włączonym silniku ale sprawdzę to jeszcze). Co u was dzieje się po odłączeniu przepływki ?
Po odpięciu na kompie pojawił się błąd : P0113 – Obwód czujnika temperatury powietrza wysoka wartość wejściowa (pewnie to przez odpięcie wtyczki) , a chyba też powinien wyskoczyć jakiś błąd przepływomierza, dobrze myślę ?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 09:06
Posty: 49
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.

Postprzez Miacho » 14 mar 2010, 01:29

Po odłączeniu powinien raczej wariować z obrotami choć kiedyś widziałem cuda w pugu 407, że nie wariowało – jak tłumaczył właściciel to w owej przepływce są dwa czujniki, jeden od ciśnienia powietrza a drugi od jego temperatury. Jak go odłączysz to przyjęta zostanie stała wartość – na wolnych będzie chodził raczej normalnie i różnica nie będzie odczuwalna, ale jak się przejedziesz to silnik powinien zamulać. Stąd może po odłączeniu wtyczki silnik chodził normalnie a wywalił tylko błąd. We wspomnianym pugu przepływomierz też dał o sobie znać w postaci nierównej pracy i ogólnie zamułki a nie np. przez kontrolkę MIL. Z Twojego opisu – EGR ok, filtry ok, błędów brak, nierówna praca – jak dla mnie to duże prawdopodobieństwo walniętego przepływomierza. To tylko moje zdanie – NIEfachowca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez kupis99 » 14 mar 2010, 18:28

Panowie, powiedzcie proszę czy na forum jest gdzieś podpięty temat jak czyścić przepływomier ?? ewentualnie może jakaś fotorelacja ?? Pytam z ciekawości bo u mnie czasami, ale tylko na zimnym silniku (M3, 1,6 Diesel, 2005), potrafi bujać silnikiem, tzn. obroty tak jakby spadają ciut za nisko, silnikiem zabuja i obroty wracają na normalny poziom, dodam ze po nagrzaniu się silnika wyżej wymienione zjawisko nie występuje.

Tak tylko się zastanawiam, czy u mnie czasem nie należałoby przeczyścić przepływomierza, ale z tym sie jeszcze wstrzymam. Teraz poobserwuję swoją Magdalenę bo wymieniłem filtry i olej, zobaczymy czy zjawisko powróci, jeśli tak to wtedy będę żywo zainteresowany tematem czyszczenia przepływomierza.

-------------
Looknij do działu Diesel Y6 :)
CezaR
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez kupis99 » 18 mar 2010, 09:18

Panowie, filtry i olej zmienione, ale zjawisko bujania obrotów przy zimnym silniku nadal występuje (opisane w poście powyżej), podpowiedzcie mi proszę o co chodzi z tym przepływomierzem, bo teraz na nim bym się skoncentrował.

Jak go przeczyścić i co ewentualnie powinienem zrobić.
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez vqsoft » 18 mar 2010, 09:41

dobry zmywacz do hamulców np wurtha
[img]javascript:window.close()[/img]

odkręcasz i delikatnie pryskasz – najlepiej przez dysze sprayowa
niczym nie dotykasz , żadne pędzle itp


edytuje tą wiadomość aby ktoś nie zrobił błędu jak ja!
po pierwsze jesli samochód równo pracuje, ma dobre osiągi nie dymi i dobrze pali za żadne skarby nie dotykajcie się przepływomierza
ja się złamałem i w efekcie jestem lżejszy o 535 pln
więce info tutaj
viewtopic.php?f=114&t=96271
Ostatnio edytowano 22 kwi 2010, 18:58 przez vqsoft, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323