Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez Enduro » 24 sty 2009, 11:46

tondyra83 napisał(a):co może być przyczyna dziwnego dzwięku wydostającego się z komory silnika gdy odpalam samochów rozlega sie pisk tak jak by pasek wielorowkowy sie ślizgał po 30s

albo ten pasek wielo. lub sprzegielko na alternatorze
jesli tam takowe jest,
bo jam mam takie wnioski na podstawie M6 w dieslu
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tondyra83 » 24 sty 2009, 14:19

thx enduro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 21:53
Posty: 31
Skąd: Sucha Beskidzka

Postprzez tondyra83 » 7 sie 2009, 22:54

Witam
Ostatnio podczas wymiany filtru powietrza zauważyłem niewielki wyciek oleju w przewodzie łączącym filtr powietrza z turbina. Gdy chwyciłem za wałek turbiny poruszałem nim w górę i w dół był wyczuwalny luz na wałku.
Czy to już czas na wymianę lub regeneracje???
Pytam, ponieważ samochód ani nie stracił na mocy ani nie bierze oleju (nie kopci) pozatym ma dopiero przejechane 50 000km.
Prosiłbym jeszcze o podanie jakiś dobrych firm na południu polski, które zajmują sie regeneracja turbosprężarek i jeśli to możliwe koszt takiej usługi.
Z góry dziękuje za pomoc.


Temat łączę z Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 21:53
Posty: 31
Skąd: Sucha Beskidzka

Postprzez MAZVAGTECH » 8 sie 2009, 07:31

tondyra83 napisał(a):Czy to już czas na wymianę lub regeneracje?

W zadnym wypadku
tondyra83 napisał(a):Gdy chwyciłem za wałek turbiny poruszałem nim w górę i w dół był wyczuwalny luz na wałku.
Kazda turbina ma taki luz
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez tondyra83 » 10 sie 2009, 15:35

:) różni ludzie różnie mówią a jak wytłumaczyć oślimaczony (oczywiście w niewielkim stopniu) olejem przewód doprowadzający powietrze do turbiny czy to norma ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 21:53
Posty: 31
Skąd: Sucha Beskidzka

Postprzez mckoper » 10 sie 2009, 23:09

tondyra83 poprawiałem temat na zgodny z Regulaminem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez widmo82 » 18 sie 2009, 16:47

tondyra83 napisał(a)::) różni ludzie różnie mówią a jak wytłumaczyć oślimaczony (oczywiście w niewielkim stopniu) olejem przewód doprowadzający powietrze do turbiny czy to norma ???


wg mnie gdzies ucieka powietrze, sprawdzales zaciski? moze masz jakies pekniecie przewodu, moze malutka dziurka... dokladnie wyczysc to miejsce i pare razy docisnij mocno gaz, ulatwisz sobie diagnoze jesli znowu pojawi sie "slimak" :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez BlackM3 » 18 sie 2009, 20:20

Olej w przewodzie między filtrem powietrza, a turbiną to norma w tym silniku. Nie wycieka on z turbiny, tylko opary oleju zasysane są z silnika odmą przez turbinę. Niestety konstruktorzy źle rozwiązali tą kwestię w tym silniku i olej z czasem spływa też do przepływomierza i dalej do filtra powietrza. Rozwiązanie jest proste – raz na 2 – 3 miesiące wyczyścić przewody z oporów oleju i kłopocie.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez widmo82 » 19 sie 2009, 08:15

BlackM3 pytanie czy on ma "oslimaczony" przewod od srodka czy na zewnatrz, bo jesli od srodka to faktycznie to jest norma, problem jesli od zewnatrz, moze nastapic wieksze rozszczelnienie a pozniej baaardzo glosna praca i brak mocy
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez tondyra83 » 20 sie 2009, 21:33

nie nie ucieka nigdzie powietrze a oślimaczona jest wewnętrzna strona przewodu a skoro to " norma " to zastosuje sie do rady BlackM3 i zamykam temat. dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 21:53
Posty: 31
Skąd: Sucha Beskidzka

Postprzez qwertass » 23 sie 2009, 20:39

Od niedawna pracuję w GM Poland, to nie Mazda Poland, ale dowiedziałem sie jednej ciekawej rzeczy o turbosprężarkach. Mają labiryntowe uszczelnienie, czyli nie ma takiej możliwości żeby olej nie wydostawał się z turbosprężarki , oczywiście w śladowych ilościach. Do póki olej nie leje się strumieniami to wszystko jest ok, wiec nie masz czym sie martwić
Początkujący
 
Od: 13 lip 2009, 20:17
Posty: 4

Postprzez tondyra83 » 24 sie 2009, 08:42

dzięki przynajmniej w tej jednej kwestii będęd spokojny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 21:53
Posty: 31
Skąd: Sucha Beskidzka

Postprzez vqsoft » 21 paź 2009, 06:47

ktoś regenerował sprężarkę w 3ce 1.6 mz-cd?
jak z żywotnością ? jak z cena?
coś mi sie właśnie zdaje ze moja turbina padła
niezle 300km temu kupiłem mazdę – niezły początek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Mako » 21 paź 2009, 06:54

a jakie sa objawy u Ciebie tego padniecia sprezarki ? mialem ten sam silnik w swoim C4 wiec moze pomoge zdiagnozowac czy to o czym piszesz czy, moj czesto sie jak gdyby zawieszal, nie wkrecal sie na obroty i ciagnal tylko do 2 tys, zero mocy zero predkosci zero przyspieszania
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez vqsoft » 21 paź 2009, 07:16

właśnie dzisiaj jadąc do pracy wszystko bylo ok. rozgrzalem silniczek do temperatury normalnej. wciskam i jade – fajne uczucie wciskania w fotel

jednak po 5 -10 km uczucie zniknęło. fura zbiera sie wyraźnie gorzej i nie ma tego ciągu po przekroczeniu 1900 rpm
przy lekkiej przygazówce na postoju słychać cichutko prace turbiny, jednak po odjęciu gazu tak jakby cos trzepotało.
dodam ze fura ma 74kkm potwierdzonego przebiegu. Byla na kontroli przed zakupowej. ( przebieg potwierdzony w aso które serwisowało ten samochód.

będę zaraz dzwonił do Jaksy żeby podjechać do niego i sprawdzić ciśnienie doładowania.
mam
nadzieje ze to tylko jakaś pierdoła.
samochód nie dymi itp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Mako » 21 paź 2009, 07:20

Zwroc uwage na zawor recyrkulacji spalin bo lubi sie z lekka zaklejac po "naszej" ropie i na brud w dolocie a szczegolnie w przepustnicy. Przez to u mnie komp wariowal wywalal bledy i nie jechal.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez vqsoft » 21 paź 2009, 07:25

kontrolka milczy
zobaczymy co powie Jaksa
mam nadziej ze mnie przyjmie z rana bo jakoś nie widzę dzisiaj efektywnej pracy z mojej strony.
-----
pomiar ciśnienia doładowania chyba powie wszystko ?
-----
temat juz rozpoznany
to raczej moje przewrażliwienie
po wizycie u Jaksy i jeździe z jego człowiekiem wiem ze wszystko działa
turbo ciągnie nie ma wycieków nieszczelności
może to moje niedoświadczenie w temacie diesla.
sorki za zamęt

wieczorne zabawy w garażu ujawniły chyba przyczynę problemu

odma – wypadła z pokrywy zaworów – ułamane haczyki zabezpieczające ( mocujące odmę w pokrywie)
sadze ze to mogło mieć wpływ na to co mi sie rano działo
przepływomierz podawał zaniżone ilości powietrza.

nie wiecie czy w ASO dostane tylko tą cieńszą rurkę ( odmę) która łączy się z gumą dolotu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Miacho » 5 lis 2009, 19:34

vqsoft napisał(a):odma – wypadła z pokrywy zaworów – ułamane haczyki zabezpieczające ( mocujące odmę w pokrywie)


Mam ten sam problem, w sumie nie dowiadywałem się o dostępność samej rurki, ale dokręciłem wylot cybantem i póki co trzyma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez vqsoft » 5 lis 2009, 22:05

tez dałem sobie z tym rade
nowa w serwisie 380 pln
używka na alledrogo od 80 do 200

jednak to plucie z odmy jest dziwne
wczoraj w turbo kamerze pokazywali dwa xtrail z takim problemem – no może trochę gorszym bo aż filtr pływał w oleju : ) wg nissana wsio OK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Matekk » 12 gru 2009, 23:34

Tak więc wiadomo, że gdy padnie turbosprężarka koszt nie zamyka się w kupnie używanej/regenerowanej/nowej tylko dodatkowo należy wymienić takie rzeczy jak olej, filtry, uszczelki przy turbinie itp., a oprócz tego trzeba znaleźć przyczynę awarii turbiny i ją usunąć.

W moje ręce wpadła instrukcja serwisowa wymiany turbo z serwisu ASO, są podane części niezbędne przy wymianie razem z turbo, a wśród nich jest przewód smarowania turbosprężarki (wraz z 2 śrubami drążonymi przez które leci olej) oraz złączka powrotna oleju razem z przewodem powrotnym – tu moje pytanie – czy w środku któregoś z przewodu od/do turbo jest np. jakieś sitko albo coś czego nie da się normalnie wyczyścić (np. płukając benzyną ekstrakcyjną + porządne przedmuchanie z kompresora) czy po prostu serwis chce dorzucić dodatkowe koszty dla klienta?

Koszt samego przewodu smarowania niecałe 400 zł, a przewódu powrotnego oleju niecałe 100 zł a do tego dochodzą inne drobiazgi dzięki którym zbiera się ładna suma.

Btw. warto też sprawdzić dokładnie miskę olejową czy nie jest gdzieś zagięta oraz smok olejowy bo inaczej będziemy mieć kolejne problemy z turbiną (nie mówie już o dokładnym wyczyszczeniu wszystkich plastików i gum od dolotu oraz intercoolera – zwykle turbina na wyczerpaniu zostawia piękny syf ) :)
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Kraków
Auto: Focus '04, Legacy '04, Gsx-R 600 K4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323